Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-14, 19:07   #41
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Flere skriver at dere varmer kaffe. Vil de si at dere trakter kaffe på morgenen og så gir den en ny sjanse på ettermiddagen?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 19:10   #42
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Steke bacon - du får ikke bedre bacon enn det du steker i microen. Sprøstekt og ikke en duft av bacon i huset på 6 minutter. Jeg har en egen form for TW til dette.
Omelett (i omelettmakeren som også er fra TW) - 3 minutter -ungene lager seg omelett etter trening ol.
Ellers som de fleste andre her i tråden som har micro.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 19:24   #43
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.783
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Flere skriver at dere varmer kaffe. Vil de si at dere trakter kaffe på morgenen og så gir den en ny sjanse på ettermiddagen?

Mannen min gjør.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 19:27   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Jeg tiner brød og varmer vann til akkurat passe varmt til brødbaking. Ikke livsnødvendig med andre ord.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 19:31   #45
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Valgte vekk mikro hjemme da vi pusset opp kjøkkenet og har aldri savnet den. På jobb bruker jeg den til å varme middagsrester til lunsj og å poppe popcorn til møter.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 19:51   #46
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Vi bruker vår ganske mye. Tiner brød når vi har glemt å ta ut, tiner bær til frokost, smelter smør, varmer tortillalefser, varmer middagsrester. Mens vi hadde baby varmet vi mat eller tinte mat (kuber med ymse frukt og grønnsaker fra fryseren). En sånn omelettdings hørtes lurt ut, jeg bruker mye egg i ulike former. Husker at vi lagde eggerøre i mikro da jeg var barn, men det er lenge siden jeg har prøvd. Vi hadde sikkert klart oss fint uten, men vi valgte å kjøpe ny da vi flyttet inn, så det er et apparat vi setter pris på. Vår er liten og søt, da.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 20:26   #47
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Vår micro står i kjøkkenet i kjellerstua og brukes til micropop.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 20:28   #48
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Poppe popcorn. varme tortillalefser, ungene lager "cheeseburger".

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 20:31   #49
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Havregrøt, tine bær og lage marshmallowfondant. Mao veldig lite, vi bruker den ikke til å poppe popcorm popcorn engang, det gjør vi på komfyren. Så jeg vurderer å putte den ned i kjellerkjøkkenet, fordi den er så stygg og tar masse plass.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 20:45   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Hiawata ønsker seg mikro. Han ser for seg å spise sånne amerikanske bokser med Chef Boyardee hver eneste dag, tror jeg.

Hvordan er energibruken på å bruke mikroen til tilsvarende oppgaver i stekeovn og på komfyr?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 20:48   #51
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Popcorn blir forresten hundre ganger bedre når man popper i kjele.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 20:50   #52
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

(Herlighet, skulle tro jeg var helt imot mikro. Det er vel mer at jeg er kjempefornøyd med endelig å ha funnet en kjøkkendings som virkelig er overflødig for meg. Mvh kjøkkendingsegeek.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 20:51   #53
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hiawata ønsker seg mikro. Han ser for seg å spise sånne amerikanske bokser med Chef Boyardee hver eneste dag, tror jeg.

Hvordan er energibruken på å bruke mikroen til tilsvarende oppgaver i stekeovn og på komfyr?

Aner ikke, men min personlige energibruk i dag da jeg skulle lage havregrøt til ungene, da jeg mest hadde lyst til å bli liggende under pleddet (feber) var behagelig. Blande havregryn, melk og ørlitt salt, halvannet minutt i mikroen - og pling ferdig. Varmet to ganger da. Det tar lenger tid på ovnen, og da må man jo røre hele tida. Ingen klaging på grøten heller.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 20:51   #54
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

+ at det ble laget rett i serveringsbollene - sparte oppvask av en kasserolle og en sleiv.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 20:52   #55
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Ellers så er det jo enda mer energivennlig å lage kald havregrøt i kjøleskapet om natta, og det er de jo enda mer glad i, men ikke så enkelt å diske opp på et 5-minutt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 20:59   #56
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Stort sett brukes mikroen til oppbevaring av brød.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 21:15   #57
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

varme tacolefser, havregrøt til ungene, jevnlig. micro-fjordland-grøt av og til.

Varmer også middagsrester

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 21:28   #58
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Jeg bruker microen masse, men veldig sjelden til tining, jeg liker helst tining i kjøleskap, eller andre slow-tinesteder.
Jeg :
-smelter sjokolade
-smelter smør til baking, bearnaise
-myker smør som skal i bakverk når jeg har glemt å ta det ut av kjøleskapet
-varmer melk til baking
-gir grønnsaker o.l som skal ovnsbakes en liten boost i micro først
-varmer opp restemiddager, saus o.l
-marsmellowsfondant
-booster fløtegratinerte poteter før de går i ovnen
-Sveller korn og frø som skal i brøddeig/knekkebrød

og sikkert enda mer jeg ikke kommer på nå.

Microen vår døde i fjor, og jeg var bra kjapp å kjøpe ny. For en som er så lite planmessig i matlaging og baking som det jeg er, er microen en ypperlig hjelper.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 21:41   #59
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Dn brukes ikke daglig, men til tacolefser, popcorn, ostesmørbrød, risengrinsgrøt (bare minsten som spiser det, og da blir det fjordland), smelte smør. Og i gamle dager, til sterilisering av flasker.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 22:56   #60
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: Hva bruker du mikroen din til? [spinnoff]

Nå for tiden brukes den daglig for å varme opp risputen til å ha på vond nakke og skuldre.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no