Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor mye ansvar har du for familiens klesvask
Jeg er enerådende på klesvasken hos oss - Ligg unna! 54 23,08%
Jeg har hovedansvaret, men setter innimellom andre i arbeid 75 32,05%
Jeg gjør mest, han gjør litt, og fordelingen er omforent 20 8,55%
Vi deler liksom på klesvasken, men jeg gjør jo mest 12 5,13%
Vi deler på klesvasken, og vi gjør faktisk like mye 29 12,39%
Mannen gjør mer enn meg 43 18,38%
Ungene tar klesvasken. 1 0,43%
Deltakere: 234. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-14, 14:47   #141
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Eneste grunnen til at jeg unngår å vaske klær, er at da må jeg ned i vaskekjelleren, og da må jeg gå fordi døra til naboen i kjelleren, og han kan jeg ikke fordra. Har ikke lyst til å støte på han. Det holder at han er tunghørt og ALLTID enten skriker i forbindelse med en aller annen fotballkamp på tv eller er på telefonen og sprer eder og galle om rikets tilstand. (jf. "i verdens rikeste land" hørt mer enn én gang i forbifarten).

EGET vaskerom hadde vært noe det. :drømmer:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 21:04   #142
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Vi sorterer 60 gr lyst og mørkt, 40 gr lyst og mørkt og ull (evt. annet som skal håndvaskes). Dette fikser 7-åringen til og med. For meg høres det helt utrolig ut at voksne mennesker ikke klarer å sortere og vaske tøy.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 22:09   #143
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Vi sorterer 60 gr lyst og mørkt, 40 gr lyst og mørkt og ull (evt. annet som skal håndvaskes). Dette fikser 7-åringen til og med. For meg høres det helt utrolig ut at voksne mennesker ikke klarer å sortere og vaske tøy.

Det er akkurat slik vi sorterer også, så lenge ulla sikres, gjør det ikke så mye om noe havner feil av og til. Bare jeg slipper det meste er jeg ganske fornøyd.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 22:22   #144
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Litt OT, men jeg ser mange her som vasker ull for seg - hvorfor det, egentlig? Jeg vasker ull sammen med annen finvask/lite skitten vask på 40 med strek under og Milo, og har ikke merket at den tar skade av det på noe vis. Opplys meg gjerne!

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 10:48   #145
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Litt OT, men jeg ser mange her som vasker ull for seg - hvorfor det, egentlig? Jeg vasker ull sammen med annen finvask/lite skitten vask på 40 med strek under og Milo, og har ikke merket at den tar skade av det på noe vis. Opplys meg gjerne!

Ubehandla ull krymper om man ikke er forsiktig med den. For mye bevegelse er ikke bra, jeg vasker på 30 grader og 700 omdreininger hvis jeg må vaske i maskin. Helst skyller jeg opp babytøyet for hånd. Pierre Robert-ull tåler jo alt, så det går i maskinen på 40 grader.

Den lilla kasjmirkjolen min røyta på alt annet, så den vaska jeg for seg, inntil mannen krympa den.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 11:24   #146
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Jeg vasker klær og syns det er ok husarbeid å drive med (i motsetning til en del annet...).

Jeg sorterer vanligvis i lyst/mørkt/60/40/ull grader. Av og til tar jeg noen "rotevasker" med litt lett blanding og det går stort sett bra det og.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 12:56   #147
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg har motvillig hovedansvaret for klesvasken. Har prøvd i sytten år å lære mannen min å vaske klær, hvordan sortere, hvilken temperatur, hva som kan/skal i tørketrommel, riste/strekke klærne før de henges på snora, men av en eller annen grunn ser det ut til at han har uttalte lærevansker på dette punktet . Derfor har jeg hovedansvaret. Jeg benyttet anledningen til å gi han ansvaret for å støvsuge.

Er du gift med min mann?

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 16:38   #148
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Selv om jeg kanskje er litt misfornøyd med arbeidsfordelingen, så er det ikke noe fuzz i heimen. Ikke på det feltet.
Men det er ikke så veldig god kombinasjon med to stykker som ikke har arvet sine mødres støv-på-hjernen-gener, såpass må jeg si.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 19:25   #149
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Når jeg tenker meg om er jeg nok ikke martyr nå heller, all den tid jeg ler av hvor dum JEG var, som faktisk også skrøyt av at hun tok all klesvasken.

Men det du gjør nå er jo virkelig martyraktig, du setter deg i en slags høyverdig offerrolle der du latterliggjør partneren din.
Tenker du at det var hennes ansvar å fortelle verden at du var den som tok ansvar, eller at ansvaret lå på dine skuldre som både tok ansvar og som forledet omgivelsene?

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 21:30   #150
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Men det du gjør nå er jo virkelig martyraktig, du setter deg i en slags høyverdig offerrolle der du latterliggjør partneren din.
Tenker du at det var hennes ansvar å fortelle verden at du var den som tok ansvar, eller at ansvaret lå på dine skuldre som både tok ansvar og som forledet omgivelsene?

Næsj da, kan du ikke tillate at folk faktisk har selvinnsikt nok til å se at egen oppførsel påvirker partnerens? Det er jo ikke alltid like lett å heve blikket å se slike mønstre når man står midt oppe i noe. Så vidt jeg ser latterliggjør ikke Serafin exen sin, men sin egen unnfallenhet.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 21:35   #151
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men, altså: Jeg sorterer lite og tromler det meste. Jeg mener likevel at klærne mine er like fine og hele og ordentlige som alle andres. Så jeg ser rett og slett ikke VITSEN med denne finsorteringa. Hva er det dere er så redd for?

Vi fikk stygge (hullete og fargeløse) klær av det, og begynte derfor å vaske mer forsiktig.

Ellers har jeg svart at mannen gjør mer enn meg, som på alle huslige områder.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no