Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 09:43   #61
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?


Jeg strikker denne i bomull/lin, samtidig som jeg strikker vesker, tøfler og sikkert ti andre ting ...

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 09:47   #62
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.549
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

"nøstebarnteppe" til min nevø (vel, til babyen inni min svigerinnes mage, som ifølge UL altså skal være en gutt)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå  
Gammel 02-10-09, 09:52   #63
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Og m^2, det der var jeg helt sikker på var en (gammel)Benetton-genser! Hva slags garn er den strikket i?

Den er designet av Eunny Jang for "Jamiesons" og er laget i et garn som minner om nøstebarns to-trådsull som heter "Shetland Spindrift". Den har *teller* 11 (eller det 13 tro? )farger og er gøy å strikke!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 10:12   #64
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Der var det mye lekkert!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 11:04   #65
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?



Hvor finner jeg mønster til denne, allium? Kjempefin!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 11:09   #66
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

http://www.interweavestore.com/Knitt...Perfected.html

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 20:06   #67
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Prøvde meg på tova-votter med nålefilting idag. Driver å tester ut hvilket garn som gir det beste resultatet, her er med europris-garn. Holder på med et par i mor aase nå, så får se hvordan de blir. Grytekluter blir hvertfall bra med mor aase-garn

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Håndarbeid 2009 021.jpg (190,9 KB, 18 visninger)
__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 20:37   #68
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Bolen og et halvt erme til denne ble ferdig før litjtausa kom til verden. I våres kom jeg så langt som dere ser på bildet. Nå mangler jeg bare halsen og monteringen. Heldigvis vet jeg selv hvor treig jeg er, så den er str 4 år

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 21:26   #69
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Utrolig stilig gajamor! Hvor fant du mønsteret?

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 21:32   #70
mamsen74
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 168
mamsen74 er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Beklager sent svar. Det er Sandnesgarn. Her er genseren ferdig:



Var litt usikker på fargene, men det fungerer. Strikker matchende lue til.

Så mye fint det er her!

Kjempe fin! Jeg syntes fargekombinasjonen ble veldig bra. Har lyst til å strikke i barnestr. Synd de ikke har oppskrift på det...

mamsen74 er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 21:35   #71
mamsen74
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 168
mamsen74 er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker en Puff Daddy, men i perlestrikk som i Puff Daddy's Baby, i mørke grå. Veldig enkelt, men blir bra.
http://www.pickles.no/puff-daddy/
http://www.pickles.no/puff-daddys-baby/

mamsen74 er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 21:43   #72
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Det er en helt enkel raglangenseroppskrift fra nøstebarn, med noe blått mohairgarn jeg fant på salg en gang. Veldig pusete og myk, og den blir nok veldig varm.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 22:55   #73
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Takk, allium!

Jeg heiv meg forøvrig rundt og begynte på et par tubesokker etter jobb i dag; Bråkebøtta trenger varme sokker til bruk når hun sover ute i barnehagen, så da må hu mor trå til. Har egentlig ikke tid til å dille med det nå, men forhåpentligvis er det fort gjort!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 23:32   #74
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg holder på med denne, i mørk petrol:

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 03-10-09, 11:30   #75
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?



Storesøster synes denne er fin, men vil gjerne ha den i blått.

Noen forslag til garn (hun var ikke fornøyd med fargeutvalget i garnet (Classic Alpaca) i oppskriften)?

17 m på 10 cm (str 5 i pinner i oppskriften, men der prøver jeg meg frem). Drops sin Alaska har riktig strikkefasthet. Karisma har en blåfarge hun liker, men andre forslag tas i mot med takk...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 03-10-09, 11:31   #76
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.


17 m på 10 cm (str 5 i pinner i oppskriften, men der prøver jeg meg frem). Drops sin Alaska har riktig strikkefasthet. Karisma har en blåfarge hun liker, men andre forslag tas i mot med takk...

Vamsegarn eller Pt3. Dale Freestyle.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 03-10-09, 11:33   #77
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.



Storesøster synes denne er fin, men vil gjerne ha den i blått.

Noen forslag til garn (hun var ikke fornøyd med fargeutvalget i garnet (Classic Alpaca) i oppskriften)?

17 m på 10 cm (str 5 i pinner i oppskriften, men der prøver jeg meg frem). Drops sin Alaska har riktig strikkefasthet. Karisma har en blåfarge hun liker, men andre forslag tas i mot med takk...

Nå så jeg at det finnes to Alpaca varianter, Classic og "vanlig". Den "vanlige" har større utvalg i farger. Kanskje vi bruker en av de...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 03-10-09, 11:35   #78
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker ei vase akkurat nå. Det er ikke noe mønster på den, men det kan sikkert bli ei fin katteleke med litt jobb, tid og kjærlighet.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 03-10-09, 11:55   #79
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker ullsokker. Det står alltid øverst på ønskelisten hos søsken fordi jeg er den eneste som kan strikke i familien.

Garbella er ikke aktiv  
Gammel 03-10-09, 20:27   #80
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Nå så jeg at det finnes to Alpaca varianter, Classic og "vanlig". Den "vanlige" har større utvalg i farger. Kanskje vi bruker en av de...

Husk at du må strikke med to tråder om du bruker den "vanlige" alpakkaen. Den "vanlige" er tynnere den classic.

amylin er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no