Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Vil dere hjelpe meg med ideer?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-07, 22:54   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vil dere hjelpe meg med ideer?

Jeg har meldt meg på en julegave-along. (Det vil si at man lager en julegave i måneden, og presenterer den for resten av deltakerne på alongen).
Jeg er ikke så veldig flink til "inviklet" håndarbeid, men litt småting/tilbehør klarer jeg å lage med evt. litt hjelp fra forumvenner.*smiske*
Men så er saken, hva skal jeg finne på å lage?
Jeg kan lage til:

Jente 4 år
Gutt 4 år
Gutt 3 år
Jente 7 år
Jente 2 år
Mamma
Mommo
3 venninner

Kanskje ett par vinflaskevesker eller julenisser til noen ungkarer?
Venninnene mine har fått tøfler, sjal og pulsvarmerer ved tidligere anledninger. Sokker og votter er jeg ikke så god på, men kanskje det er en ide?
Tenkte litt på ponchoer til småjentene, men det har jeg aldri strikket. Kanskje jeg skal utfordre meg selv?

Noen som har forslag, så bare kom med dem, alle sammen.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 23:14   #2
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Sy erteposer til ungene. Vi fikk det til en av ungene for et par år siden, og ungene har hatt mye moro med dem. De vi fikk var i ulike stoff/form/farger.

Lag smykker til venninnene dine. Ta f.eks utgangspunkt i en farge de bruker mye.

Hmm.. kommer ikke på mer i farta, men skal følge godt med for å få idèer selv.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 19:51   #3
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Utfordre deg selv og strikk poncho til jentene. Det er ikke så vanskelig. Hals til barna er også en grei ting. Det finnes oppskrift på hals på Drops, ellers så vet jeg at mange strikker stjernehals, men der tror jeg at du må kjøpe oppskriften. Hva med skjerf? Mange fine oppskrifter på skjerf med forskjellige mønstre, ensfargete osv. Luer? Odessa-lue eller Black Sea Hat av Grumperina kanskje? http://grumperina.com/knitblog/blackseahat.htm
http://www.magknits.com/feb06/patterns/odessa.htm Dessuten ligger det mange fine luer til barn inne på en av bloggene til en som deltok i Jul i svingen alongen på Hobbyboden før jul.

Pannebånd er også lett å strikke.

Til de minste barna kan du jo strikke ullbukser. Det er kjekt å ha under parkdressen på kalde vinterdager.

Du kan strikke vesker og sitteunderlag til de voksne. Kom på at du også kan strikke bamser eller andre kosedyr til barna. En bok som heter Et eller annet og i fjæra er veldig fin. Den inneholder bl.a. elefant og orm som du kan strikke. Hvis du søker på hobbybøker strikking og kosedyr, tror jeg den kommer opp på Hobbyboden.

Til jentene kan du også strikke dukkeklær.

Sjal er også en fin gave til de voksne.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 23:27   #4
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Hmmmm....lurer på om vi er med på samme along jeg

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 08:37   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Om jeg var din venninne hadde jeg ønsket meg votter i sort(koks)/hvitt eller brunt/hvitt i selbu eller annet mønster. Ja, og jeg kan strikke dem selv, men elsker å få slike flotte, tidløse gaver.

Selvsagt klarer du poncho. Utrlolig kjekt for småjenter, men jeg må henge meg på erteposene om du er sykyndig. De minste vil elske det.

Hva med strikkavester til guttene? Eller sett med lue, votter og hals?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 09:03   #6
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.088
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Du kan strikke, og evt. tove, sånn varmer til å trekke over presskanne. En venninne av meg gjorde det og kaffen holdt seg varm leeeenge.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 09:46   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

musetøfler er søte!!!! Oppskrift på NM. Det får nok en del tantebarn av meg til jul

Hvor finnes denne alongen henne?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 09:47   #8
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Jeg er vel også med på samme along. Er det Julegavealongen på Hobbyboden dere er med på?

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 20:25   #9
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg er vel også med på samme along. Er det Julegavealongen på Hobbyboden dere er med på?

Det er den jeg er med på!

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 21:52   #10
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Sy erteposer til ungene. Vi fikk det til en av ungene for et par år siden, og ungene har hatt mye moro med dem. De vi fikk var i ulike stoff/form/farger.

Kremt. Hva er det som er så morro med disse erteposene? :uvitende:

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 21:55   #11
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Hva med tovede tøfler i diverse størrelser?

Ellers lurer jeg på vinflaskeveskene. Jeg er vinelsker og har ikke behov for noen vinflaskeveske.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 21:59   #12
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Kremt. Hva er det som er så morro med disse erteposene? :uvitende:

Ja, det lurer nå jeg på også.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:09   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Kremt. Hva er det som er så morro med disse erteposene? :uvitende:

Her har de blitt brukt til:
- kaste i bøtter, gjennom rokkeringer, gjennom dører
- sjonglere med dem
- bygge tårn med dem
- bruke dem til "lesta"mat
- bygge med dem

Og mange andre ting. En periode bar guttungen på en hel haug av dem rundt hele huset hver eneste dag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:25   #14
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Var det ikke så at det fint gikk an å lage det samme i samme alonger? Fnis.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:33   #15
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.


Ellers lurer jeg på vinflaskeveskene. Jeg er vinelsker og har ikke behov for noen vinflaskeveske.

*host* Ikke jeg heller.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:42   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Jeg håper ingen, noensinne lager ei vinflaskeveske til meg. jeg klarer meg fint uten.

Vims:

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 23:02   #17
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Her har de blitt brukt til:
- kaste i bøtter, gjennom rokkeringer, gjennom dører
- sjonglere med dem
- bygge tårn med dem
- bruke dem til "lesta"mat
- bygge med dem

Og mange andre ting. En periode bar guttungen på en hel haug av dem rundt hele huset hver eneste dag.

Samme her, og til å ballansere på hodet/foten/ryggen mens man går, kaste til hverandre, kaste høyt opp, leke erteposesisten (hvis man klarer å ikke kaste for hardt, vel og merke)

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 23:10   #18
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Fikk plutselig lyst å sy noen erterposer. Noen som har bilder ?
Det kan vel selv en blånn som meg klare ?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 23:14   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Fikk plutselig lyst å sy noen erterposer. Noen som har bilder ?
Det kan vel selv en blånn som meg klare ?

ikke si at du aldri lekte med erteposer i gymmen? Vi hadde da erteposer på vår skole, mandarin.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:52   #20
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil dere hjelpe meg med ideer?

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Fikk plutselig lyst å sy noen erterposer. Noen som har bilder ?
Det kan vel selv en blånn som meg klare ?

Skal gjerne slenge inn et bilde om jeg bare finner fotoapparatet mitt... og det ser visst ut til å være lettere sagt enn gjort

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no