Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Flere som har kjøkkenhage?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-07, 12:13   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Smil

Flere som har kjøkkenhage?

Jeg er så heldig å ha stor hage med kjøkkenhage,urtehage,frukttrær og bærbusker. Min store glede og hobby i sommerhalvåret.

Nå er det endelig februar og på tide å begynne planleggingen for neste år

Ennå ikke sikker på hva jeg skal ha der i år. Et par ting må vi ha : sukkererter, reddiker og gulrot. Tomater er også et must. Tomatene får akvarievann sensongen igjennom og blilr flotte ! Kjøkkenhagen får hjemmemekka gjødselblanding av hestemøkk og elgmøkk Eneste skår i gleden er iberia sneglene

Rundt kjøkkenhagen pleier jeg å ha masse ringblomster (sår seg selv) og kornblomster. Solsikker må vi også ha, gjerne de orange og brune sortene.
Urtehagen trenger flere myntesorter, ny rosmarin, og flere timian.


Åååå som jeg gleder meg til å så snart

Hva skal du ha i år ?

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:23   #2
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage ?

Vi har bringebærbusker, solbærbusker, plommetre, kirsebærtre - disse kommer jo "av seg selv" hvert år, og nyyyytes

Gubben ordner alltid med gulrot, og den blir SÅ GOOOD! I tillegg er sukkererter et must. Har prøvd litt timian, men hoppa over det i fjor. Gressløk har vi.

Noen som vet om persille er enkelt?

Lyst til å prøve tomater, men vet ikke hvilken type som er grei å prøve for en førstegangs...Tips?

Det er artig, og ikke minst godt, med selvlaga produkter. Smaker som det er meninga den skal smake

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:25   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage ?

Vi har noen balkongkasser. Der har vi krydderurter. Man tager det man haver.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:25   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage ?

Vi har to store ripsbusker, et nyplantet epletre og et kirsebær.

Til sommeren har jeg funnet et fint sted til kjøkkenhage. Det blir prosjektet i hagen i år + nytt staudebed + sandkasse.

Ellers har vi landsted med masse gode bærbusker !



TIPS: om man vil lage et grønnsaksbed så er det ypperlig å bruke en gammel dørkarm f.eks til å ramme bedet inn.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:30   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage ?

Jeg vet ikke helt hva en kjøkkenhage er. Betyr det bare en hage hvor det gror frukt og grønt? I så fall har jeg det. Jeg har for tiden epletre, plommetre og en (bittebitte)liten jordbæråker. Jeg har også hatt ripsbusk, som jeg fjernet i fjor. I år har jeg tenkt å plante nok et frukttre. Men har ikke bestemt meg for hvilket. Pære kanskje?

Ellers har jeg pleid å ha basilikum, og har også prøvd meg på paprika (mislykket), avokadotre (kom ikke akkurat avokadoer på det), sitron og appelsin (begge døde da frosten kom) og oliventre (kom ingen oliven der heller). Mamma er mitt store forbilde på disse tingene. Hun har noen vanvittige drueranker, får squashen til å bli på størrelse med lårene mine, hun dyrker de søteste tomater og har all verdens urter. Det er en fryd å lage mat hos henne, i og med at alt er hjemmedyrket. DET hadde vært noe å ha selv ja.

Susse, hva mener du med at tomatene får akvarievann?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:33   #6
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage ?

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.


Noen som vet om persille er enkelt?


Lyst til å prøve tomater, men vet ikke hvilken type som er grei å prøve for en førstegangs...Tips?



Persille er kjempeenkelt, dessuten toårig Jeg pleier å ha både vanlig kruspersille og bladpersille. Legg frøene i vann minst over natten først så spirer de bedre. Ganske lang spiretid. Jeg sår ute under markduk i begynnelsen av mai.

Førstegangstomater fint ord. Anbefaler deg å kjøpe småplanter på et hagesenter godt uti mai. Tomater må ha mye sol og varme, særlig de store sortene. De tåler dessuten ikke å tørke ut. Busktomater er greie å begynne med for de krever mindre stell og kniping av tjuver. Her i huset digger ungene cherrytomater, de er også enkle. Har ofte to store busktomater, en plante røde cherry, og en gul cherry. Jeg er så heldig å få små planter fra stemora mi som har drivhus.
Tomatene har jeg på verandaen, vestvendt og i full sol. Det er praktisk når det er skikkelig varmt for da har jeg vannet rett ved og slipper å stresse for å huske å vanne dem daglig. Så mye sol som mulig, lite værutsatt og lunt + masse vann = flotte tomater !

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:34   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage?

Monsoon, jeg ser du bor samme sted som meg.. Mulig noe optimistisk med avocado, sitron og appelsin? Imponerende pågangsmot, det må jeg si.

Vel, vi har ikke kjøkkenhage, men forsåvidt mulighet til å anlegge en liten en iallfall. Jeg vet ikke, men det kunne kanskje vært koselig. Må tenke litt på det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:37   #8
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage ?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg vet ikke helt hva en kjøkkenhage er. Betyr det bare en hage hvor det gror frukt og grønt?

Susse, hva mener du med at tomatene får akvarievann?

Tenker mest på en liten åker i hagen, et felt med grønnsaker av diverse slag.

hehe, jo det er nettopp akvarievann jeg vanner med som gjødsel, hver lørdag. Samme med orkideene mine som er digre ! Leste det som tips et sted og forsøkte med stort hell. Vannet er jo passe varmt, naturlig gjødselt og har god ph verdig

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:37   #9
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Monsoon, jeg ser du bor samme sted som meg.. Mulig noe optimistisk med avocado, sitron og appelsin? Imponerende pågangsmot, det må jeg si.

Men tenk OM det hadde gått! Det hadde jo vært så kult!

Åh, nå gleder jeg meg vanvittig til våren kommer. Oi oi oi! Det finnes ikke noe bedre enn å sitte i hagen med hendene nedi jorda.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:40   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Men tenk OM det hadde gått! Det hadde jo vært så kult!

Åh, nå gleder jeg meg vanvittig til våren kommer. Oi oi oi! Det finnes ikke noe bedre enn å sitte i hagen med hendene nedi jorda.

Enig i det. Hadde blitt SUPERoverrasket hvis jeg tittet ut og så et appelsintre i full blomst hos min nabo iallfall.
Jeg har forresten en søster som har en avocadoplante inne, men det har ennå ikke dukket opp noen avocadoer på det.

Nå fikk jeg veldig lyst på kjøkkenhage. Kunne jo uansett være moro for S på 2 år. Kanskje jeg kan grave opp en liten flekk med plass for noen gulrøtter og krydderplanter iallfall. Eller anlegge noe på verandaen...

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:58   #11
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage?

Kjøkkenhage er kult! Jeg har ikke grønne fingre, ei heller særlig luketrang, så det som blir sådd her, blir som regel sådd i kasser, bøtter eller inngjerdet på annen måte.

Hvert år sår jeg:
-slangeagurk
-tomat
-diverse urtekrydder (basilikum, koriander ++)
-paprika
-bladsalat
-sukkererter

I tillegg har jeg
-jordbær
-bringebær
-plommer
-epler

Nytt for året blir:
-mynte
-flere urter i kasse (får solterasse til sommeren )

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 13:01   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage?

Eia, får man kjøpt slike egnede kasser noe sted? Tror jeg også må satse på kasse nemlig... Jada, vet vi kan snekre, men skal vi gjøre det først, blir vel ikke hagen klar til planting før til jul.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 16:22   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage?

Har også begynt å planlegge våren på verandaen. Det er ikke store plassen vi har - en 6 kvadrats veranda med overbygd tak. Det er imidlertid utrolig hva det er plass til i sinkbøtter og spann fra IKEA .

Overvintrende har jeg ripsbusk, solbærbusk, bringebærbusker, bjørnebærbusk, en god del krydder - blandt annet min helt fantastiske mynte - og noen prydplanter. Ja også har jeg en syrinbusk som ble plantet i fjor men den tror jeg ikke har overlevd før jeg får se det

Jeg vet jeg skal plante ruccula, bladpersille, sukkererter, tomater (cherry og vanlig) samt paprika. I tillegg blir det vel noen nye forsøksplanter som enten blir en klassiker eller kasseres.

Jeg elsker vår, sommer og høst! Kan nesten ikke vente.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 17:04   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage?

Jeg har ikke hage.

Hva egner seg å plante innendørs? Mamma har hatt tomat og argurkplante med stort suksess inne, hun har vinterhage. Vi har inneglasset terrasse, det er jo noe lignende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 17:25   #15
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har ikke hage.

Hva egner seg å plante innendørs?

-agurk
-paprika
-tomat
-stort sett alle krydderurter
-druer
-stort sett det Monsoon har prøvd seg på ute (oliven, avokado etc ...)

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 17:30   #16
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Eia, får man kjøpt slike egnede kasser noe sted?.

Ha'kke peiling. Må se terrassen ferdig først. Så kan jeg lete etter kasser.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Tror jeg også må satse på kasse nemlig... Jada, vet vi kan snekre, men skal vi gjøre det først, blir vel ikke hagen klar til planting før til jul.

På gårdsplassen, som utgjør halve "kjøkkenhagen" min, planter jeg i sinkbøtter, murerbøtter (både runde og rektangulære) og fargerike småbøtter i sink (eller zink?) som jeg henger på husveggen, tett i tett. Såkalt "spansk vegg".

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 17:34   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage?

Vi har to eple, to plomme og en rips og en solbær. Om vi klarer å få orden på hagen til sommeren (om gravemaskinene klarer det). skal vi få oss kjøkkenhage.

Vi har i alle fall et mål tomt å ta av. Også er det plommetre og bringebær på friområdet ved siden av oss.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 18:12   #18
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage?

Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på mais igjen.. men denne gangen innendørs

prøvde det når jeg var yngre men sluttet å vokse når den ble flyttet ut..

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:00   #19
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Har også begynt å planlegge våren på verandaen. Det er ikke store plassen vi har - en 6 kvadrats veranda med overbygd tak. Det er imidlertid utrolig hva det er plass til i sinkbøtter og spann fra IKEA .

Overvintrende har jeg ripsbusk, solbærbusk, bringebærbusker, bjørnebærbusk, en god del krydder - blandt annet min helt fantastiske mynte - og noen prydplanter. Ja også har jeg en syrinbusk som ble plantet i fjor men den tror jeg ikke har overlevd før jeg får se det

Jeg vet jeg skal plante ruccula, bladpersille, sukkererter, tomater (cherry og vanlig) samt paprika. I tillegg blir det vel noen nye forsøksplanter som enten blir en klassiker eller kasseres.

Jeg elsker vår, sommer og høst! Kan nesten ikke vente.

Utrolig imonerende, på en 6 m2 veranda !
Du har jo nesten like mye som meg ( med unntak av alle frukttræne mine da ) og jeg har hage på over ett mål !
Ruccula var en god ide, montro om iberiaen spiser den ?
Sqash må jeg også ha i år tror jeg, men ikke plante ut før den er skikkelig stor, for sneglene gjør kort prosess

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:02   #20
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Utrolig imonerende, på en 6 m2 veranda !
Du har jo nesten like mye som meg ( med unntak av alle frukttræne mine da ) og jeg har hage på over ett mål !

Jeg har lyst på frukttrær, men ser mine begrensninger

Det fine med verandahage er at man slipper snegler. Lusene finner veien opp - larvene også. Men å slippe snegler er da noe.

Har hatt gresskar på verandaen jeg. Året før ztjerna kom. Da var det relativt grønt og frodig der ute.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no