Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bergen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-23, 09:09   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergen?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg kan fortelle at om man venter for lenge før man går på, for å vente på alle som skal av - så kjører bybanen fra deg.

Nei. Hvis folk hadde ventet på siden av dørene og ikke midt i utgangen, så hadde det gått mye fortere å få både tømt og fyllt på på nytt. Det anarkiet man bedriver i Bergen er sykt tidskrevende.

Jeg har faktisk brukt det siste halvåret på å forske på dette, både i Norge og utlandet. Så dette kan jeg si med ganske stor faglig tyngde.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 09:52   #22
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bergen?

No har eg budd i Bergen i over 20 år og har aldri opplevd det som eit utstrakt problem at folk trenger seg inn på buss og bane før andre har gått av.
Enkeltepisodar har eg kanskjeopplevd (både i Bergen og Oslo), men eg kjenner meg ikkje igjen i beskrivelsen til Tjorven.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 10:58   #23
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergen?

Olivia har nå fått tariffavtale så det er greit å gå der igjen, tror jeg.

Jeg spiser sjelden ute i Bergen, men er enig i at Pastasentralen er godt og billig. Og nær hotellet. Ellers er det en god tacorestaurant rett vis-a-vis teateret.

Ferdinand, også ved teateret, har pleid å være en god pizzarestaurant.

Vil absolutt anbefale bybanen inn til sentrum. Mye billigere enn flybussen og grei sightseeing. Du kjører helt til endestoppet om du skal til Scandic City.

Om du vil ha litt enkel sightseeing på fredagen, så er det en klassiker å ta Fløibanen. Fin utsikt og mulighet til å gå litt omkring der oppe om du vil. Og veldig fint å rusle ut over Nordnes.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 21:36   #24
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergen?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Olivia har nå fått tariffavtale så det er greit å gå der igjen, tror jeg.

Det er bare Olivia i Hegdehausveien i Oslo som har fått tariffavtale. Dessverre.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 21:45   #25
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bergen?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Det er bare Olivia i Hegdehausveien i Oslo som har fått tariffavtale. Dessverre.

Er du sikker? Slik jeg leser det så har Hegdehaugsveien tariffavtale med fellesforbundet og de andre restaurantene har lokal tariffavtal.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 21:48   #26
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergen?

Lokal tariffavtale betyr at de har en avtale som gjelder for de andre Oliviarestaurantene. Det er forklart godt på hos Fri fagbevegelse

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 22:53   #27
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergen?

Takk for oppklaringen

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-23, 07:00   #28
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergen?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Pastasentralen er skikkelig Bergen for meg. Og poppis med tenåringer.

Det er litt magisk at Pastasentralen finnes fremdeles, studietidens stamsted Det var altså tidlig 90-tallet. De har holdt ut lenge!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-23, 08:13   #29
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bergen?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei. Hvis folk hadde ventet på siden av dørene og ikke midt i utgangen, så hadde det gått mye fortere å få både tømt og fyllt på på nytt. Det anarkiet man bedriver i Bergen er sykt tidskrevende.

Jeg har faktisk brukt det siste halvåret på å forske på dette, både i Norge og utlandet. Så dette kan jeg si med ganske stor faglig tyngde.

I de tilfellene jeg ikke har kommet meg på - så er det de avstigende passasjerene som ikke kommer seg opp av setet i tide. De sitter til (nesten) alle har gått av - og sååå reiser de seg og spaserer sakte mot utgangen.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-23, 13:01   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergen?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det er litt magisk at Pastasentralen finnes fremdeles, studietidens stamsted Det var altså tidlig 90-tallet. De har holdt ut lenge!

Husker man kunne bestille halv porsjon også. Jeg studerte bare i Bergen i 1,5 år før jeg flyttet på meg, men husker den tiden som veldig positiv nå i etterkant, selv om jeg ville bort.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no