Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Besafe Izi combi 1x eller Britax TWE?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 16:23   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Besafe Izi combi 1x eller Britax TWE?

Vi må ha et sete i "bybilen" vår, og den har ikke isofix. Det er en Toyota Corolla fra 1997, om det betyr noe for valg av sete.

Hvilket av de to setene er best?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 16:44   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besafe Izi combi 1x eller Britax TWE?

Ville valgt Britax TWE siden dette kan brukes bakovervendt til 25 kg. BeSafe IZI Combi er kun til 18 kg, og det er kjipt å måtte bytte til et nytt bakovervendt i 3, 4 årsalder Det er også et veldig lett og enkelt sete å montere samt å flytte over til andre biler.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 16:57   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besafe Izi combi 1x eller Britax TWE?

Besafe blir alt for stort i en liten corolla. Av de setene vi har hatt har Zento vert den som har passet best inn i corolla fra 98 som mamma har. Den har litt bratt sete så TWE kan bli litt knotete. Men den er jo veldig trang i baksete så Besafe blir hvertfall feil.

Vist det må være en av de ville jeg gått for TWE.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 17:04   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besafe Izi combi 1x eller Britax TWE?

Grunnen til at jeg står mellom de to setene, er at jeg har funnet noen veldig fint brukte på finn.no, så jeg lurer på om jeg skal avgårde og kjøpe i kveld. Kan jo søke og se om jeg finner Zento også.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 17:06   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besafe Izi combi 1x eller Britax TWE?

Ingen Zento i mitt fylke dessverre.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 17:07   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besafe Izi combi 1x eller Britax TWE?

Den er på salg på Barnas hus nå, men det blir 1999 da. Det som er fordelen med den er at den takler bratte seter veldig godt på grunn av klossen foran på sete som gjør at sete får fin sittestilling.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:50   #7
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Besafe Izi combi 1x eller Britax TWE?

I min mors Corolla fra 95 er det bare plass til fremovervendt Besafe. Har TWE i svigermors bil og det tar liten plass bakovervendt. Det kan også som nevnt brukes til 25 kg, og det er et klart pluss når det brukes som ekstrasete.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:53   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besafe Izi combi 1x eller Britax TWE?

Vi hadde en eldre Corolla, og hadde bakovervendt sete i framsetet. Da var det god plass. Selv til Akta Graco Cosmic. Bakovervendt i baksetet var vanskelig i den bilen, for den var 3-dørs.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 19:03   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besafe Izi combi 1x eller Britax TWE?

Det går med bakover, men god plass er det ikke. Jeg lånte den her for noen mnd siden og da hadde jeg babysete bak meg når jeg kjørte og 4åringen på passasjersiden. Siden jeg kjørte alene så tok jeg passasjersete langt frem og ga han god god plass. Men tidligere har jeg hatt han i midten og da har det vert mulig å sitte fremme.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 13:15   #10
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besafe Izi combi 1x eller Britax TWE?

Takk for tips. Vi gikk for Brio Zento, da de hadde dette til 1899,- hos Babyshop. Det passer veldig fint inn i bilen.

Og honnør til damen på Babyshop som, da vi spurte om demonstrasjon av montering, sa at "jeg kan ikke montering av setet der godt nok til at jeg tør vise dere, så jeg skal hente noen som kan det skikkelig". Og så fikk vi super og grundig demonstrasjon av annen dame i butikken.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 17:31   #11
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Besafe Izi combi 1x eller Britax TWE?

Brio Zento er et godt valg, vi har et slikt i den ene besteforeldrebilen.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no