Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Behov for en liten symaskin på fire hjul (En liten bil, altså)

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-16, 11:35   #21
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Behov for en liten symaskin på fire hjul (En liten bil, altså)

Vi kjørte tur retur Bergen - Stryn sist helg. Brukte vel 30min ved hurtigladestasjoner (2 korte, mye fjell på den strekningen). Hadde tissepauser samtidig.

Dere vil jo ha en annen bil så mye dere kan bruke på sånne turer. Dere kjører vel ikke begge to 300km for dagen samtidig alltid?

Jeg kjører heller elbil og betaler rundt 100kr i strøm og en tissepause enn 800kr i diesel og dyrere bompenger og ferge. I følge appen til bilen har jeg brukt 40kr i strøm denne mnd. Men da beregner den ladet hjemme og ikke på hurtiglader. Tror vi lå på ca 100kr på de turen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 12:32   #22
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Behov for en liten symaskin på fire hjul (En liten bil, altså)

Det jeg også vurderer med tanke på El-bil, er de fordelene som finnes i dag. Vil det bli endringer der i nærmeste fremtid?

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 12:48   #23
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Behov for en liten symaskin på fire hjul (En liten bil, altså)

Jeg tenkte på en ting til om vi velger el-bil:

Jeg kjører nesten daglig en strekning med mye kø, og vintertid har det faktisk innimellom tatt meg to timer å komme frem (de gangene jeg har måttet kjøre). Jeg har da set el-biler stående i veikanten, tom for batteri.
Hvor mye blir batterikapasisteten redusert vinterstid? Jeg vil tro at det vil ha en stor innvirkning at vi ikke har garasje heller. Så bilen vil bli stående ute i beinkulde om natten, dersom det er det.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 13:04   #24
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Behov for en liten symaskin på fire hjul (En liten bil, altså)

Fiat 500 (XL)?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 13:52   #25
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Behov for en liten symaskin på fire hjul (En liten bil, altså)

Vist du kjøper en norsk og ikke imponert vil du få batterivarmer som vil hjelpe på. Jeg tror ikke det bil bli et problem. Men kan ikke si det med sikkerhet. Vi kan fint kjørte i 2 timer uten å lade, men vi har bare hatt vår siden mai.

Det er forskjell på gamle og nyere elbiler. Nye Leaf 30kw og kia soul har en del større batteri en gamle Leaf med 24kw. De nye har også varmepumpe på varmen sånn at det ikke bruker like mye av batteriet fra bilen.

Du har full kontroll hele tiden på hvor mye batteri du har. Så om du virkelig står fast i kø så kan du kjøre av ved neste lader og lade litt. Tror ikke de bruker veldig mye om de bare står i ro i stillestående kø med varme på. Litt Men ikke like mye som å kjøre i to timer.

Elbil forumet kan nok svare deg bedre enn meg. Sikkert flere mer erfarne her og.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-16, 11:55   #26
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Behov for en liten symaskin på fire hjul (En liten bil, altså)

Det ble ikke en liten bil, det ble en Opel Astra stasjonsvogn, 1.0. De hadde rentetilbud på Opel akkurat nå.
Etter å ha forhørt oss med Elbil-forumet, våget vi ikke å risikere start og kjøreproblemer i vintertid, ettersom vi ikke har garasje.

For å lette litt på min miljø-samvittighet, så er bilen i det minste i miljøklasse B.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-16, 15:42   #27
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behov for en liten symaskin på fire hjul (En liten bil, altså)

Gratulerer!
Jeg skulle inn her og avbefale Kia Picanto som jeg har leid i ferien. Begrepet symaskin på fire hjul ga mening.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-16, 15:46   #28
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behov for en liten symaskin på fire hjul (En liten bil, altså)

Grattis med bil!

Jeg vurderer e-up, men kjører nesten utelukkende i byen og burde strengt tatt klare meg uten bil.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-16, 17:06   #29
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Behov for en liten symaskin på fire hjul (En liten bil, altså)

Jeg avbefaler alt av Kia! Ref. mannens bil. :hat:

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no