Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags vinterjakke?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-07, 00:02   #1
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva slags vinterjakke?

Jeg lurer på om jeg må til innkjøp av vinterjakke til vesla i str 86, men er litt usikker på hvordan behovet blir (hun går ikke i barnehage) Hva har dere andre tenkt å satse på til vinteren?

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 00:10   #2
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Hva slags vinterjakke?

ticket å molo å ikke minst cecilie westh har lekkre vinterjakker til små barn

men di er jo ganske dyre.. syns hm å mangen av di andre kjedene har fine jakker også jeg å hvis det bare er en fram å tilbake til bilen jakke så trenger den jo ikke være vanntett å all verdens heller

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 00:14   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vinterjakke?

Jeg kommer til å kjøpe en Skogstad-jakke til poden. Det har vi hatt tidligere, og de har vært fornøyde med.
Behovet er dog ikke kjempestort, så jeg satser på en skall-jakke, som en heller kan varierer hva han har under, om det er fleece eller ull eller hjemmestrikket. Lettere å regulere temp. da.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 00:25   #4
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags vinterjakke?

Hmmm, kanskje jeg rett og slett skal satse på hm ja... Har alltid arvet og fått så mye at problemstillingen aldri har vært aktuell tidligere... Takker for svar.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 00:30   #5
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vinterjakke?

Datteren min har dunjakke fra Polo (Ralph Lauren) men ønsker seg en råsa fra HM (70 kroner på salg). Jeg kjøpte den rosa jeg som hun får i høst.

Så får vi bytte litt på.

Det er ikke slik at dyrt er bedre blandt småttinger bestandig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 01:48   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vinterjakke?

I fjor hadde Frøkna en tykk jakke fra Cubus, som gjorde nytten til hverdags, samt en ullkåpe til pent.

Ingen av delene er i bruk i særlig grad, så kravene til kvalitet og slitestyrke er minimale, synes jeg. Her i huset går det i parkdress til det meste hele vinteren.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 07:10   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vinterjakke?

Her blir ikke jakker brukt noe nevneverdig (guttungen er 2 år) - Jakken blir brukt når vi skal på besøk og når vi skal til barnehagen. Det blir brukt dress når det er snakk om utelek.

Jeg har kjøpt en jakke på KappAhl. I fjor hadde vi en fra HM. Når de er så små ser jeg ikke poenget i å bruke så mye penger på ytterjakker jeg - mye pga bruken og fordi de vokser ut av den raskt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 07:23   #8
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vinterjakke?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I fjor hadde Frøkna en tykk jakke fra Cubus, som gjorde nytten til hverdags, samt en ullkåpe til pent.

Ingen av delene er i bruk i særlig grad, så kravene til kvalitet og slitestyrke er minimale, synes jeg. Her i huset går det i parkdress til det meste hele vinteren.

Der er vi anderledes for vi bruker jakke til og fra barnehage osv. Dress er til utelek, og er for mye pes for transport osv. Likevel rekker de ikke bli utslitt.

Poenget mitt er jo at barna ofte er mer fornøyd med den billigere varianten, og det da blir litt dumt å bruke mye penger på en jakke.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 09:00   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vinterjakke?

Jeg ville bare kjøpt en billigjakke. Vi hadde en boblejakke fra H&M, det funker helt fint.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 09:55   #10
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags vinterjakke?

Storebror hadde duffelcoat i fjor, og det var helt supert. Den var grei til og fra barnehagen, og med den var han bra kledd frem og tilbake til ting hvor han var mer pyntet. Er vi heldige passer den denne vinteren og.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 10:23   #11
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags vinterjakke?

Vi har pleid å ha ha boblejakke og boblebukse som ekstradress, og i de to siste årene har vi kjøpt fra Polarn. Jakken er genial syns jeg, den er ikke så veldig tykk uten fleecejakken inni, og god og varm når den settes inn. Vanntette er settet også.

I tillegg har vi hatt en duffelcoat til pent.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 11:03   #12
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags vinterjakke?

Når ungene er små gidder jeg ikke legge så mye i jakke, da det kun brukes inn og ut av bil, på besøk og butikk osv, er vi ute ellers brukes jo dress.

Så her kjøpes bare rimelige jakker på HM e.l., men jeg tror nok eldstemann får jakke som tåler litt bruk ute i lek i år.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 11:25   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vinterjakke?

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Der er vi anderledes for vi bruker jakke til og fra barnehage osv. Dress er til utelek, og er for mye pes for transport osv. Likevel rekker de ikke bli utslitt.

Ja, vi går eller sykler til og fra barnehagen, vi, så derfor blir det mest dress for vårt vedkommende.

Sitat:

Poenget mitt er jo at barna ofte er mer fornøyd med den billigere varianten, og det da blir litt dumt å bruke mye penger på en jakke.

Ja, ikke sant. Jo mer rosa og glitter, jo bedre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no