Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Beltestol på Biltema

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-10, 09:10   #1
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beltestol på Biltema

Jeg tenkte vi skulle kjøpe en beltestol med tanke på besøk med hjem for å forenkle logistikken og slippe å be om at ungene har med egen stol (det er snakk om 5-åringer). Jeg håper å slippe billigst mulig unna uten at det går på bekostning av sikkerhet. Er beltestolen på Biltema helt ubrukelig eller er den akseptabel? (Den koster latterlig lite - bare 300.)



http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...tol/Beltestol/

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 09:22   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Den er jo godkjent ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 09:25   #3
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Sist jeg så på den så kunne den ikke justerest i ryggen.

Bilextra har stoler til 400 kr som er supre.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 09:26   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Jeg tror at dersom den er godkjent så er den grei nok sikkerhetsmessig. Resten er komfort og denslags. Det er jo ikke så viktig når det er snakk om hjem fra barnehagen og sånt.

  Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 09:35   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

@Honda: Jeg fant bare dette til 700 hos Bilextra:



Det kommer i rødt også. Det må være et tegn.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 09:36   #6
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

@Honda: Jeg fant bare dette til 700 hos Bilextra:



Det kommer i rødt også. Det må være et tegn.

Ja var den jeg menter.
Her koster den 399 for tiden. En venninne har nettopp kjøpt den som besteforeldre stol til sine.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 11:19   #7
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Den fra Biltema ville jeg ikke brukt. Det at noe er godkjent betyr ikke nødvendigvis så mye. Den har ingen justering på ryggen og er veldig spinkel.

Den fra BilExtra så bedre ut. På bildet ser den veldig bred ut, men det kan være synsbedrag. Mulig det ikke spiller noe rolle for dere heller. Jeg kjøpte en enkel utgave av MaxiCosi. Den er smal og lett og kan justeres. Betalte 700 kr på BS for noen år siden.

Siden vi bruker stolen både til å ha ekstragjester, og til å kunne sende med stolen hvis hun skal være med andre, så syntes jeg det var viktig at det var en bra (nok) stol.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 12:00   #8
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tror at dersom den er godkjent så er den grei nok sikkerhetsmessig. Resten er komfort og denslags. Det er jo ikke så viktig når det er snakk om hjem fra barnehagen og sånt.

Det er jo en hel del på markedet her i Norge som er godkjent, men likevel ikke anbefalt. Dette gjelder f.eks. disse "bassinetene" man kan ha til de aller minste baki. Uten sammenligning forøvrig altså. Det selges jo også stoler som er godkjent for barn forovervendt fra de er 9 kg, men dette er likevel langt fra anbefalt. Så jeg vil vel si at det at det er godkjent ikke er noe godt mål på hvor sikkert det er i en kollisjon. Det er helt bak mål at mye av dette er godkjent faktisk.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 12:03   #9
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Vi har Britax Izi Up som "besøksete" vi. Da vet jeg at gjesten sitter trygt, hvertfall.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 15:05   #10
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Vi har Britax Izi Up som "besøksete" vi. Da vet jeg at gjesten sitter trygt, hvertfall.

Hvilket sete mener du? Britax har Kid og HTS har Izi Up.

Britax Kid- setene er bra, men Izi Up- setet mangler "hornene" som holder beltet på plass vekk fra magen. Ikke et sete jeg ville brukt.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 16:02   #11
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Hvilket sete mener du? Britax har Kid og HTS har Izi Up.

Britax Kid- setene er bra, men Izi Up- setet mangler "hornene" som holder beltet på plass vekk fra magen. Ikke et sete jeg ville brukt.

Kid ja.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 16:40   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Jeg hadde glatt kjøpt biltemastol når det er snakk om en ekstrastol.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 17:59   #13
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Britax Kid- setene er bra, men Izi Up- setet mangler "hornene" som holder beltet på plass vekk fra magen. Ikke et sete jeg ville brukt.

Men den får jo helt ok karakterer i test, og ingen anmerkninger for at disse mangler, annet enn at det gjør montering lettere. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er et problem at de mangler dersom det ikke går utover sikkerheten til setet i test.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 18:30   #14
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Kid ja.

Det er en bra stol. Vi har et par-tre av denne selv.

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Men den får jo helt ok karakterer i test, og ingen anmerkninger for at disse mangler, annet enn at det gjør montering lettere. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er et problem at de mangler dersom det ikke går utover sikkerheten til setet i test.

Den har gjort det dårlig i test. Tror det var sidekollisjon var barnet ikke ble holdt på plass/skled ut eller noe sånt. Det var vist pga manglende horn. Skal se om jeg finner linken.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 18:46   #15
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Den har gjort det dårlig i test. Tror det var sidekollisjon var barnet ikke ble holdt på plass/skled ut eller noe sånt. Det var vist pga manglende horn. Skal se om jeg finner linken.

gjør det helt bra her

vet den testen ble kritisert, men det var på bakgrunn av anbefaling av forovervendte seter, og det er jo uansett ikk enoe issue når man har beltestol-størrelse barn

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 18:51   #16
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

gjør det helt bra her

vet den testen ble kritisert, men det var på bakgrunn av anbefaling av forovervendte seter, og det er jo uansett ikk enoe issue når man har beltestol-størrelse barn

Gjorde det ikke så bra her, men fortsatt ikke så dårlig at jeg ville satt det i "advarer mot" kategorien.

Det er jo så vanskelig når testene konkluderer så forskjellig, da.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 19:15   #17
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Gjorde det ikke så bra her, men fortsatt ikke så dårlig at jeg ville satt det i "advarer mot" kategorien.

Det er jo så vanskelig når testene konkluderer så forskjellig, da.

Forskjellen på de 2 testene er at det er 2 forskjellige stoler. Den første testen er den oppgraderte utgaven som kommer mye bedre ut, en den første som fikk stryk karakter. Er 1år forskjell på de testene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 19:35   #18
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Det er en bra stol. Vi har et par-tre av denne selv.



Den har gjort det dårlig i test. Tror det var sidekollisjon var barnet ikke ble holdt på plass/skled ut eller noe sånt. Det var vist pga manglende horn. Skal se om jeg finner linken.

Den har også forbedret det setet i den senere tid. De forbedrer seg stadig.
Men du ville jo ikke ha brukt stol fra besafe selv om det var en som var testvinner ?

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 19:36   #19
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Det var Izi Up, den første versjonen som gjorde det veldig dårlig. Så dårlig at det jeg ikke vil bruke dette setet. (At jeg uansett ikke velger HTS-produkter er en annen sak.) X2 versjonen skal være forbedret, men så lenge hornene ikke er på plass så får ikke stolen god nok belteføring. Det skal ligge over lårene, ikke over magen.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 19:41   #20
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Men du ville jo ikke ha brukt stol fra besafe selv om det var en som var testvinner ?

Jeg kjøper ikke HTS-produkter, og jeg kjøper heller ikke testvinnere fordi de er testvinnere. Men det har ikke noe med akkurat denne stolen å gjøre. Beltehornene er der for en grunn. Grunnen til at HTS har fjernet dem er jo for å gjøre stolen enklere å bruke, ikke sikrere.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no