Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nyttårsforsett 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-17, 12:28   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyttårsforsett 2018

Har du noen? Vil du dele de(t)?

Selv er jeg i tenkeboksen - alltid en lang liste, så hovedproblemet er å velge ett.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-17, 12:33   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

I 2018 så skal jeg ikke bruke tid vesentlig med tid på å finne andre for å bli lykkelig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-17, 12:40   #3
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

I 2018 vil jeg bruke mer tid på det som nærer (yoga, trening, dagslys, skjønnlitteratur) og mindre tid på det som tærer (mindless bruk av smarttelefon og andre internettplattformer). Det er forøvrig et forsett som bør iverksettes allerede i dag.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-17, 12:55   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

Utenom å bruke tid og krefter på ting som gjer meg godt (omtrent det samme som parantesen til Heilo) så telle eg på knappane om å ha i første omgang første halvår kjøpefritt. Kjøpestoppen skal omhandle klær, sko og interiør.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-17, 13:06   #5
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Utenom å bruke tid og krefter på ting som gjer meg godt (omtrent det samme som parantesen til Heilo) så telle eg på knappane om å ha i første omgang første halvår kjøpefritt. Kjøpestoppen skal omhandle klær, sko og interiør.

Jeg sysler faktisk med tanken om andre veien - bygge opp en garderobe. Har stått på tapeten i mange år, men ikke nådd opp i konkuransen om hva jeg skal gjøre.

Foreløbig lurer jeg litt på å utvide treningen. I fjor økte jeg hverdagsaktiviteten (går 70.000 skritt i uka), men burde hatt mer trening, men tja ... mye å velge i, da!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-17, 13:35   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

Jeg tror jeg skal ha som mål å fortsette en god trend fra 2017.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-17, 18:31   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

Bare ett. Å invitere folk hjem til oss.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-17, 18:41   #8
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

I fjor hadde jeg kjøpestopp og vektnedgang.
Klarte det første ganske bra, og det til tross for at det er et område jeg var tålig bra på fra før), men det andre har bare fungert sånn periodevis i løpet av året. Med det resultat at jeg veier omtrent det samme som jeg gjorde forrige jul. Jeje...
Satser på vektnedgang igjen (jeg trenger å gå ned noen kilo, formen er ikke på topp for tiden) og på å bli mer sosial, i betydningen å invitere noen hjem/ta initiativet til å treffes. Jeg har vært dårlig på sånt det siste året.
Tror det holder med to forsett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-17, 22:42   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

Ikke drikke brus før påskeferien.

:avhengig av cola zero:

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 00:10   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

Nei, har slutta med det. Jobber hele tiden med å bli en bedre utgave av meg selv uansett.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 13:46   #11
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

Blir trening på meg, yoga nærmere bestemt. Blir å melde meg inn i 3T, men satser kun på å trene yoga.

Tror nesten jeg er nødt til å jobbe noe med det. Jeg har hatt kramper i leggmusklene så lenge jeg kan huske, og i år (2017) har jeg aktivt tøyd leggene (har prøvd kalsium og den type ting også, men det hjelper ikke).
Og det har fungert fantastisk! På leggene, vel å merke ... Har nå vondt forran og bak i lårene + vondt i ryggen. Det er nok stress/angst som skaper dette - veldig slitsomt fordi jeg ikke får sove, det er ikke vondt, men vondt nok til at jeg får problemer med å sovne. Så ja, yoga vil nok bli bra.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Bare ett. Å invitere folk hjem til oss.

Det hadde jeg som nyttårsforsett ett år (ok, liten bitanke - inviterte folk til middag med vin, slik at jeg fikk noen å drikke vin med! ) - veldig gøy! Men i år har jeg nesten ikke truffet noen etter sommerferien (vi har vært 3 flere i huset, så det har skjedd så mye "innenfor" dørene. Er imponert over logistikken til store familier, må si det altså. Jeg merket med 7 personer var det faktisk ikke en selvfølge at man fikk snakket med alle hver dag!).

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Nei, har slutta med det. Jobber hele tiden med å bli en bedre utgave av meg selv uansett.

Ja ... Det blir for slitsomt for meg. Er imponert over at du greier å holde fokuset så bredt (mulig du trenger mindre forbedring enn meg, da!! Jeg har alltid mye nytt jeg ønsker å starte med eller endre)

For meg er noe av poenget at jeg kan fokusere på en ting og ikke "alt" samtidig. At det er nyttårsforsett er blitt litt tilfeldig, for meg fungerer det overhode ikke å gjøre noe nytt til høsten. Det er alltid hurra-meg-rundt frem til januar, mens januar og februar er "stille" perioder, perfekt for å endre vaner.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 14:02   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

Oj! Kanskje tre mnd kjøpestopp!? Det har eg hatt før med stort hell. Ellers ingen, eg veit kva eg må gjere for å vere god med meg sjølv og andre.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 14:05   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

Det er mange år siden jeg hadde forsetter ala slanke meg og sånt. Jeg trenger å fortsette å bli glad i meg selv og øve meg på å ikke ha så mange sperrer for meg selv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 14:16   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

Skal jobbe med å være positiv til fysiotrening i varmt basseng...
Litt mer utendørs aktivitet.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 14:47   #15
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

Samme som i fjor - gjøre ting som gjør meg glad. Det betyr at jeg må variere litt, ellers går man jo lei og blir ikke særlig glad, men familietid, haging, gåturer, yoga, god mat, sjokolade, te, serier, lese med ungene, strikking og Internett i passe doser. Mindre forum og nett generelt enn i 2017, antakelig. Mer haging. Masse te i drivhuset. Lese mer. Ikkeno’ press, bare det som kjennes rett.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 14:54   #16
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

Jeg er skikkelig mainstream og skal kutte ut sukker. Igjen. Ikke for vektnedgang (selv om det selvsagt også er et pluss), men fordi jeg blir så hinsides dårlig av migrene ved for høyt inntak. Nå må jeg bli voksen og skjerpe meg en gang for alle.

For året som var hadde jeg som forsett å være mindre kritisk til meg selv, det var en nyttig øvelse. Jeg er ikke helt i mål, men har i det minste blitt mer bevisst på hva slags tanker jeg tenker og hva slags nytte jeg har av dem.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 15:10   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

Har etpar forespørsler ute på gruppetrening hos fysio. Så - det. Organisert fysisk aktivitet. Sånne grupper er ganske "faste", så det blir en liten sosial forpliktelse i å stille opp, samtidig som kroppen har godt av at den som leder treningen har "ordentlig utdannelse". Gjort det før, og regner med at det blir bra.

Kikket også på frisklivssentralen til kommunen, de har også noen treningstilbud. Veldig rimelige, men er på dagtid, de fleste. Spørs om jeg kan/ skal/ velger å bruke den IA-timen vi liksom har avtale om på jobb. Hvis det frister.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 15:57   #18
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

* Finne meg sjøl (bokstavelig talt)
* Slutte å kjøpe så mye ræl/tenke meg om to ganger minst før jeg kjøper noe
* Bli mer miljøbevisst

Og gå trappa på jobb minst en gang om dagen (5 etasjer).

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 16:02   #19
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

* Slutte å kjøpe så mye ræl/tenke meg om to ganger minst før jeg kjøper noe

Jeg tror jeg må henge meg på denne. Og så kvitte meg med endel av det jeg har samlet opp. Selge, gi bort og kaste det som kan kastes.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 16:05   #20
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsforsett 2018

Kun ett løfte. Ikke legge på meg. Høres sikkert enkelt ut, men er ikke det.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no