Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Slanger og marsvin i samme rom - dyrebutikk

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-17, 14:13   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Slanger og marsvin i samme rom - dyrebutikk

Et litt teit spørsmål, jeg vet. Hvordan er det når man nå har slanger og andre dyr i samme rom på dyrebutikkene? Vil hamstrene gå rundt med høy puls hele tiden fordi den ikke forstår at det er netting og glass som skiller dem? Jeg vil jo tro at hamstre, kaniner o.l har instinkt som sier at slanger er farlige (spiser ikke slanger slikt da?).

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 15:01   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slanger og marsvin i samme rom - dyrebutikk

Jo, jeg tror du har rett. Dette er nok en stressfaktor for dem, men på en annen side så er disse dyrene unge og de blir nok for vant med lukten og at ingenting skjer. Så jeg tror de har det greit og det er snakk om dager og uker før de blir solgt.

Jeg ville heller stilt spørsmål til hvorvidt man skal selge dyr i butikk over hodet. Det er jeg veldig i mot. Disse dyrene blir ofte produsert i "fabrikker" uten at man tar hensyn til arvelige sykdommer etc, noe som på sikt ødelegger artene. Kjøp smådyr fra oppdrettere! (Ok, litt på siden da, men jeg måtte).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 15:05   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slanger og marsvin i samme rom - dyrebutikk

Det vil være enormt stressende for byttedyr å bo i nærheten av rovdyr. JEg ville nok varslet Mattilsynet dersom det er snakk om en konkret butikk.
Det er utrolig enkelt for butikken å tilrettelegge for dette og det bør de fåtilbakemelding på.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 16:37   #4
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slanger og marsvin i samme rom - dyrebutikk

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.


Jeg ville heller stilt spørsmål til hvorvidt man skal selge dyr i butikk over hodet. Det er jeg veldig i mot. Disse dyrene blir ofte produsert i "fabrikker" uten at man tar hensyn til arvelige sykdommer etc, noe som på sikt ødelegger artene. Kjøp smådyr fra oppdrettere! (Ok, litt på siden da, men jeg måtte).

Enig med deg!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 18:29   #5
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slanger og marsvin i samme rom - dyrebutikk

Dyrebutikken vi er nærmast, sa at han kunne ikkje ta inn slangar og liknande før heile butikken var bygd om. Reptilar skulle ikkje vere i same rom som dei andre dyra. Eg har ikkje sjekka nærmare om dette var eit pålegg eller noko han hadde bestemt sjølv, erfaren med reptil som han er.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 18:32   #6
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slanger og marsvin i samme rom - dyrebutikk

Jeg kommer aldri,aldri, aldri til å sette mine ben i en dyrebutikk mer. Herregud jeg hadde dødd om jeg kom inn i en butikk med slanger. Notetoself, aldri mer dyrebutikk.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no