Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Irriterende dialekter?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-10, 23:41   #141
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Det her stemmer garantert!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 00:07   #142
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det her stemmer garantert!!

Åpne dæ, Kirsebær. Åpne dæ som en blomst.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 07:34   #143
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det her stemmer garantert!!

Og med Jørn Hoel for å illustrere det hele? I don't think so.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 09:20   #144
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, skikkelig kreglå.

Enig, får heilt kreglå av Sally, hun er virkelig too much! Jeg syns ofte at kjendiser fra Stavanger lett blir intense dialektmessige, syns Pia Tjelta også blir i overkant men Valen syns jeg er akkurat passe. Føler ikke at jeg har noen i min omgangskrets som snakker på samme måten selv om vi har samme dialekt.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 09:21   #145
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Enig, får heilt kreglå av Sally, hun er virkelig too much! Jeg syns ofte at kjendiser fra Stavanger lett blir intense dialektmessige, syns Pia Tjelta også blir i overkant men Valen syns jeg er akkurat passe. Føler ikke at jeg har noen i min omgangskrets som snakker på samme måten.

Ja, Valen snakker jo knapt Stavangersk i det hele tatt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 09:57   #146
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Per Inge Torkelsen er selve grunnen til at stavangersk har en forferdelig klang i mine ører.

Og han Raymond er sikkert grunnen til at mange sliter med fredrikstaddialekten. Nå må det jo legges til at verken jeg eller andre jeg kjenner "snakkær sånn som han Raymond gjør".

Eller døm i Tre Kæll. Denne sketsjen er verdt en titt. Vi fra Fredrikstad ler oss skakke av den er.




(Kilde:
(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)
)

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:05   #147
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Per Inge Torkelsen er selve grunnen til at stavangersk har en forferdelig klang i mine ører.

Og han Raymond er sikkert grunnen til at mange sliter med fredrikstaddialekten. Nå må det jo legges til at verken jeg eller andre jeg kjenner "snakkær sånn som han Raymond gjør".

Det er vel sikkert slik at dei som brukar dialekta sjølve lettare oppfattar at det er ei parodisk overdriving av brei dialekt som skjer og dermed morar seg medan dei med annan dialekt irriterar seg av di dei ikkje greier så lett skilja mellom "normal" og "parodisk" dialekt.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:52   #148
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Og han Raymond er sikkert grunnen til at mange sliter med fredrikstaddialekten. Nå må det jo legges til at verken jeg eller andre jeg kjenner "snakkær sånn som han Raymond gjør".

Noe av det morsomste med fredrikstaddialekta er når brukerne selv nekter for at de har noen dialekt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 20:17   #149
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Og med Jørn Hoel for å illustrere det hele? I don't think so.

...altså...glem han dah!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 00:04   #150
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg kan ikke komme på en eneste dialekt jeg ikke klarer.
Men så har jeg da også bestandig vært i overkant interessert i dialekter og synes hver har sin sjarm og skjønnhet.



Sånn er jeg og. Og jeg prøver meg gjerne utpå selv også. Snakker med mange mennesker ila arbeidsdagen, så jeg hører endel.

Skulle ønske jeg ikke snakket så kjedelig østlandsk

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 00:05   #151
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Jeg har veldig mye imot dialekten fra Fagernes, men det har spesielle årsaker. :grøss:

  Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 06:18   #152
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

jeg synes alle dialekter er hely fascinerende. Siden jeg ikke er norsk. og vi i vårt sråk har fryktelig lite dialekter blir jeg helt mo i knærne av noen dialekter feks den de snakker i hallingdal. Elsker den dialekten!

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no