Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #5

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-20, 00:08   #481
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Ja takk sier jeg også, Trulte!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 14-05-20, 14:58   #482
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Meg igjen. Liksom den uka. Tett rør på kjøkken som måtte spyles opp av rørlegger, lukta dritt i hele leiligheten mens jeg skulle avvikle et eksternt møte, der mikrofonen på pc-en tok kvelden, avslutter herligheten med 30 sprøytestikk i hodet hos nevrologen. Ja. Og naboen borrer.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv  
Gammel 14-05-20, 15:12   #483
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg har ikke hørt noe fra Sporveien og er dermed ikke videre der heller. Dette var siste skrik fra min side, nå sitter jeg her og har ingen steder å gå, angrer på utdannelsen og har bare lyst til å spy. Jeg kommer antagelig ikke ut i jobb igjen i noen fremtid jeg ser for meg i alle fall.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 15-05-20, 14:44   #484
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

NAV og deres ikke-Coronarelaterte kommunikasjonsmuligheter med arbeidsgivere

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 15-05-20, 15:34   #485
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det snør både loddrett og vannrett, og jeg knuste skjermen på min egen iPhone fordi jeg var uforsiktig.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 15-05-20, 15:35   #486
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Fastlegen min slutter. Ikke at det kom overraskende da hen tok permisjon i fjor, solgte huset og flyttet til storbyen. Håper vikaren kan fortsette, men tror dessverre ikke det.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 15-05-20, 15:59   #487
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Vi har gått fra å sitte med over 2 m i fellesskapet til knapt en meter.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 15-05-20, 16:02   #488
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Lærere som virkelig ikke kan jobben sin.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 15-05-20, 16:57   #489
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vi har gått fra å sitte med over 2 m i fellesskapet til knapt en meter.

Vi satt tett i et møte forleden, seks stykker. Det føltes ikke ok.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 15-05-20, 17:16   #490
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Mammaer som sutrer mer enn døtrene sine som er 14.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 15-05-20, 17:25   #491
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

At det skal være så forbanna lett å slikke bollene etter sjokoladekrem, vaniljekrem og jordbærfromasj. Det bare skjedde. Kaloritelling liksom... kanskje i morgen.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 15-05-20, 17:30   #492
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Praksisen min er over! Jeg skulle så gjerne ha hatt mer tid sammen med de fantastiske folkene der, fått være med på alt vi ikke har fått anlending til nå når alt har vært stengt/isolert/utelukket.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 15-05-20, 18:22   #493
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Stappteite tenåringer som saboterer seg selv! Hvor kørka går det an å bli?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 16-05-20, 01:06   #494
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

NAV og deres ikke-Coronarelaterte kommunikasjonsmuligheter med arbeidsgivere

s
Skjønte ikke? Alle har vel ringe og videomuligheter i dag? Nav som andre?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv  
Gammel 16-05-20, 01:21   #495
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

s
Skjønte ikke? Alle har vel ringe og videomuligheter i dag? Nav som andre?

Jeg er arbeidsgiver, og prøver å kommunisere med NAV for å få til beste mulig løsning i forbindelse med en ansatt som er på vei over i AAP. Men det er ikke mulig å få svar på en 10 uker gammel henvendelse om dialogmøte 3 og det er ikke mulig å henvende meg via mail eller Chat, eller ringe lokalt. Jeg MÅ henvende meg gjennom arbeidsgivertelefonen, eller skrive det jeg ønsker inn aktivitetsplanmodulen til den det angår i Mitt NAV (som tydeligvis ikke leses ofte nok). Jeg blir helt sprø, og tiden går. Det er jo ikke alle som er helt selvgående på å sette seg inn i egne rettigheter og frister og muligheter - og da hadde det vært supert om jeg hadde litt effektive verktøy til å hjelpe...

Ikke-Coronarelatert kommunikasjon henspeilet til at det for arbeidsgivere MED Corona-spørsmål er opprettet en egen chatfunksjon. Som jo er genialt for kjappe svar! Men ikke tilgjengelig for oss med sykmeldte med andre plager.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 16-05-20, 01:48   #496
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det er egentlig ikke et gruff, men jeg synes det er veldig vanskelig å være mattelærer for vg2-ungen min. For det første så er jeg ikke SÅ stødig på det han driver med, for det andre så har han gitt opp faget. Det er det kjipeste. Men bare litt til nå, så skal han ikke ha noe mer matte. Må få han til å holde ut noen uker til.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 16-05-20, 02:08   #497
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg er arbeidsgiver, og prøver å kommunisere med NAV for å få til beste mulig løsning i forbindelse med en ansatt som er på vei over i AAP. Men det er ikke mulig å få svar på en 10 uker gammel henvendelse om dialogmøte 3 og det er ikke mulig å henvende meg via mail eller Chat, eller ringe lokalt. Jeg MÅ henvende meg gjennom arbeidsgivertelefonen, eller skrive det jeg ønsker inn aktivitetsplanmodulen til den det angår i Mitt NAV (som tydeligvis ikke leses ofte nok). Jeg blir helt sprø, og tiden går. Det er jo ikke alle som er helt selvgående på å sette seg inn i egne rettigheter og frister og muligheter - og da hadde det vært supert om jeg hadde litt effektive verktøy til å hjelpe...

Ikke-Coronarelatert kommunikasjon henspeilet til at det for arbeidsgivere MED Corona-spørsmål er opprettet en egen chatfunksjon. Som jo er genialt for kjappe svar! Men ikke tilgjengelig for oss med sykmeldte med andre plager.

Det eneste sikre for deg som arbeidsgiver er å ringe arbeidsgivertelefonen eller din bedriftskontakt (om du har), direkte. Mange kontor jobber mot bedrifter/fast kontaktperson for sykmeldte. Undersøk om du har en! Å legge inn en digital forespørsel i en oppfølgingsplan kan drukne/overses i mengde. Chatfunksjoner er gull, og det kommer helt sikkert flere områder! Jeg håper også på det!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv  
Gammel 16-05-20, 12:16   #498
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Det eneste sikre for deg som arbeidsgiver er å ringe arbeidsgivertelefonen eller din bedriftskontakt (om du har), direkte. Mange kontor jobber mot bedrifter/fast kontaktperson for sykmeldte. Undersøk om du har en! Å legge inn en digital forespørsel i en oppfølgingsplan kan drukne/overses i mengde. Chatfunksjoner er gull, og det kommer helt sikkert flere områder! Jeg håper også på det!

Tro meg, jeg har ringt flere ganger. Og deres oppfordring var å legge inn mine forespørsler i en plan Jeg har ikke lenger en fungerende kontaktperson, vi er ikke lenger en prioritert bransje har jeg fått beskjed om. Hun var veldig tilstede og PÅ de første årene, med møter og info og tilstedeværelse og hjelp. Nå er jeg overlatt til meg selv. Også fikk jeg beskjed om at MIN oppgave var kun å følge opp og tilrettelegge, ikke styre med NAV og AAP, men når man er 100 % i snart et år, er det lite jeg får gjort utover å holde kontakten. Jeg synes opplegget for å følge opp som arbeidsgiver har blitt kjempedårlig de siste årene.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 16-05-20, 12:25   #499
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg har så grassat vondt i høyre overarm og skulder at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Ikke kan jeg strikke, ikke kan jeg trene, kan ikke tenke meg at jeg kan skrive (les: vurdere norsktekster), og jeg våkner om natta fordi det er vondt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 16-05-20, 12:27   #500
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har så grassat vondt i høyre overarm og skulder at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Ikke kan jeg strikke, ikke kan jeg trene, kan ikke tenke meg at jeg kan skrive (les: vurdere norsktekster), og jeg våkner om natta fordi det er vondt.

Huff Vet du hva det er?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no