Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #5

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-20, 11:35   #501
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg også, Stompa! Fikk diagnosen Frozen shoulder hos kiropraktor for et par uker siden. Legen (videotime) trodde det bare var slimposebetennelse. Kan omtrent ikke bevege armen før det gjør vondt i skulderen og overarmen, og har ørten tekster å vurdere før sommeren. Sukk. Ingen øvelser hjelper, bortsett fra pendelbevegelse for å opprettholde en viss bevegelighet i skulderen. Det kan ta lang tid før det er bra. Dobbelt sukk.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv  
Gammel 16-05-20, 11:38   #502
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Huff Vet du hva det er?

Det kjennes muskulært ut. Tipper jeg har irritert noe, og så blir det verre fordi jeg er generelt stiv i nakken og har hatt dårlig sittestilling på hjemmekontoret.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 16-05-20, 11:40   #503
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Må Google frozen shoulder, forstår jeg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 16-05-20, 11:46   #504
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Frisør med køkapp er på tryne. Guttungen har ventet i en evighet. Måtte flytte bilen og nå kom jaggu en guttunge forbi, nyklippet og fin. Og garantert at han var bak min i køen. Han var ikke den eneste.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 16-05-20, 11:53   #505
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Tro meg, jeg har ringt flere ganger. Og deres oppfordring var å legge inn mine forespørsler i en plan Jeg har ikke lenger en fungerende kontaktperson, vi er ikke lenger en prioritert bransje har jeg fått beskjed om. Hun var veldig tilstede og PÅ de første årene, med møter og info og tilstedeværelse og hjelp. Nå er jeg overlatt til meg selv. Også fikk jeg beskjed om at MIN oppgave var kun å følge opp og tilrettelegge, ikke styre med NAV og AAP, men når man er 100 % i snart et år, er det lite jeg får gjort utover å holde kontakten. Jeg synes opplegget for å følge opp som arbeidsgiver har blitt kjempedårlig de siste årene.

Det du sier er veldig interessant, og viser at de forskjellige navkontorene jobber veldig forskjellig og har forskjellig organisering. Du som arbeidsgiver skal også ivaretas, så dine innspill og dine opplevelser hadde nok vært nyttige om de nådde en leder på ditt lokale navkontor. (Ikke bare kontaktperson og kontaktsenter). Du høres ut som en god leder, som ønsker det beste for dine ansatte. Det er nok ikke alt du *har noe med*, men tenker det er viktig for alle arbeidsgivere å forstå hva som skjer og hva enhver part kan bidra inn med for å skape en trygghet. Samarbeid er alfa omega!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv  
Gammel 16-05-20, 12:02   #506
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Det du sier er veldig interessant, og viser at de forskjellige navkontorene jobber veldig forskjellig og har forskjellig organisering. Du som arbeidsgiver skal også ivaretas, så dine innspill og dine opplevelser hadde nok vært nyttige om de nådde en leder på ditt lokale navkontor. (Ikke bare kontaktperson og kontaktsenter). Du høres ut som en god leder, som ønsker det beste for dine ansatte. Det er nok ikke alt du *har noe med*, men tenker det er viktig for alle arbeidsgivere å forstå hva som skjer og hva enhver part kan bidra inn med for å skape en trygghet. Samarbeid er alfa omega!


Jeg prøver- og opplever også et det er en forventning at jeg er involvert så lenge den ansatte er åpen om alt fra diagnose og behandling, til planer og relasjoner til behandlere. Jeg skulle veldig gjerne ønske at jeg kunne være trygg på at alt jeg egentlig ikke skal ha noe med er ivaretatt, men fra min side av bordet, synes jeg det er ekstremt lite oppfølging av den sykmeldte. Særlig sårbart blir det jo da, når legen er av typen som bare forlenger sykmeldingen hver måned via en plattform eller melding. Nå har det gått 12 måneder, og veien går ut av arbeidslivet for godt - dessverre. Jeg er veldig klar over hvor mitt ansvar stopper, men 20 års erfaring viser hvor problemene havner til slutt, hvis de andre involverte (sykmeldt, NAV, behandler) ikke har gjort det de burde og skulle. Mitt fang.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis

Sist redigert av Billa : 16-05-20 kl 15:11.
Billa er ikke aktiv  
Gammel 16-05-20, 12:10   #507
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.667
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg gruffer over elendig form i dag pga allergi.
Jeg har ikke vært så dårlig av det på mange år, bare fordi jeg ikke fikk satt kortison sprøyta tidlig nok i sesongen
Piller tar jeg hele året.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 16-05-20, 15:15   #508
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det kjennes muskulært ut. Tipper jeg har irritert noe, og så blir det verre fordi jeg er generelt stiv i nakken og har hatt dårlig sittestilling på hjemmekontoret.

Feilbruk over lang tid, kan helt riktig gi Frozen Shoulder, og det er en lang vei tilbake for å kommer seg helt igjen. Hvis det ER FS, må du planlegge å bruke god tid, ikke ta short cuts og være tålmodig. Lære deg hvor høyt du kan løfte til enhver tid, og bruke hjelpemidler for å unngå å glemme deg eller blir fristet til å "bare"...

Jeg synes kanskje det også kan minne litt om en nakkeprolaps av noe slag, men det er kun på grunnlag av min egen erfaring med akkurat det. Enorme smerter i overarm og skulderledd, og nedover i armen og ut i hånd og fingre. Startet med stiv nakke, og siden jeg jo tenkte det VAR litt stiv nakke, bare, så holdt jeg meg i gang og kjørte på med slyngetrening og spinning. Ikke så lurt - ikke alle stive nakker skal overses.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 16-05-20, 21:42   #509
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Både Dagsavisen og Klassekampa har tatt inn annonse fra løgnfabrikken Folkets Strålevern, hva faen, de to betaler jeg for å få i papir. Manglende ryggrad eller jækla dårlig vurdering.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 16-05-20, 22:28   #510
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Drittvær. Kaldt og surt

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 17-05-20, 13:48   #511
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Eldste ville gjerne ha på seg festdrakten sin kunne hun fortelle i går kveld rett før hun la seg. Og ikke søren om vi finner den.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 17-05-20, 14:14   #512
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

X inviterer til 17.mai feiring. Min side har med kake, potetsalat og focaccia til alle, noe jeg sa fra om.
Så viser det seg at vi skulle hatt med maten selv. Det har ikke jeg eller foreldra mine fått beskjed om. Vi får spise potetsalat og focaccia.
X har med andre ord bare gjort huset sitt tilgjengelig.
Fy flate så møkk lei jeg er den fyren.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 17-05-20, 14:22   #513
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Må Google frozen shoulder, forstår jeg.

Får håpe det er noe muskulært du kan få fikset og ikke frozen shoulder. Jeg har problemer med å kle på meg, og i det hele tatt bruke armen.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv  
Gammel 17-05-20, 14:38   #514
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Får håpe det er noe muskulært du kan få fikset og ikke frozen shoulder. Jeg har problemer med å kle på meg, og i det hele tatt bruke armen.


Jeg er heldigvis bedre i dag, selv om det ikke er bra enda. Tror ikke det er FS - beskrivelsen av akutt bursitt (betennelse i slimposer i skulderen) stemmer mye bedre, særlig siden et kom så brått på. Får se an til i morgen om jeg kontakter legen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 17-05-20, 17:13   #515
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er heldigvis bedre i dag, selv om det ikke er bra enda. Tror ikke det er FS - beskrivelsen av akutt bursitt (betennelse i slimposer i skulderen) stemmer mye bedre, særlig siden et kom så brått på. Får se an til i morgen om jeg kontakter legen.

Min FS kom brått på, men det var ikke noen bedring så fort da.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 17-05-20, 19:10   #516
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.667
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av star, her.

X inviterer til 17.mai feiring. Min side har med kake, potetsalat og focaccia til alle, noe jeg sa fra om.
Så viser det seg at vi skulle hatt med maten selv. Det har ikke jeg eller foreldra mine fått beskjed om. Vi får spise potetsalat og focaccia.
X har med andre ord bare gjort huset sitt tilgjengelig.
Fy flate så møkk lei jeg er den fyren.

Du må droppe å feire ting med han.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 17-05-20, 20:18   #517
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Han oppfører seg i det minste som regel sivilisert når det er andre der. Jeg er aldri hos han alene.
Sånn ellers var dagen trivelig.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 18-05-20, 13:44   #518
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.667
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Akkurat nå gruffer jeg over at min magre vanilje kesam hadde frosset i kjøleskpaet, den smakte høgg, jeg skulle ha mellommåltid jeg nå med det og bær.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 18-05-20, 16:07   #519
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Sjefen min gjør ALDRI det han sier. Har holdt på i 10 dager nå å forhandle om en filleting. Jeg blir seriøst gal av han...

Cumulus er ikke aktiv  
Gammel 18-05-20, 18:19   #520
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg har meldt meg på et nettkurs som jeg ikke skjønner noe av. Jeg føler meg skikkelig dust.

Anne C er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no