Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-20, 13:44   #221
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Jeg skriver under noen sin betraktning som leder for lærere som har hatt hjemmeundervisning. Jeg kan ikke gå god for det alle lærerne har gjort, men det store flertallet har fulgt godt opp. Jeg har jobbet med lærerne og stilt krav og prøvd å følge opp, men de som fungerer middels til vanlig fungerer ikke nødvendigvis godt på hjemmeskole. Hos oss har kravet vært kontakt minimum en gang i uken på telefon. Og etter litt purring er det på plass. Elevene med iop ble fulgt tett opp av spes. ped (det vet jeg at har fungert) og tre av fire trinn jeg har ansvar for har hatt god oppfølging av elevene (men undervisning har vært utfordrende fordi ganske mange av familiene våre har begrenset tilgang til pc/iPad), hatt live på ulike medier, etter hvert møter i teams, leksehjelp på teams osv. Inneværende uke har jeg hatt den ære å dele ut iPad til alle elevene på mellomtrinnet, så elevene som før 12. mars gikk på en teknologisk dinosaurskole kommer tilbake til en mer moderne iPadskole hvor lærerne er en nesetipp foran elevene (de fikk iPad uka før).

Men ja, noen, det er definitivt forskjell i oppfølgingen. Hos oss har det store flertallet av lærere strukket seg langt, mens noen få har falt helt igjennom.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 13:50   #222
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Hos oss har det kommet veldig tydelig fram forskjellen på en kontaktlærer og en faglærer denne perioden. Kontaktlærere har hatt sinnsykt mye oppfølging av både kontaktelever og med sine egne fag. Faglærere har sutret fordi de må lage kanal til alle elevene sine på TEAMS, det er så mye jobb.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 13:52   #223
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Jeg kjenner at jeg er veldig takknemlig for å bo i en kommune som allerede hadde stor satsing på digitale læremiddel i grunnskolen. Det betydde at alle elever enten hadde chromebook eller ipad fra skolen. Storskolen og ungdomsskolen brukte allerede google classroom og de hadde erfaring med en del programmer og nettsider til digital læring. Så selv om det var litt startvansker kom det fort i gang et opplegg med både videoundervisning og oppgaver i google classroom.


Sist redigert av zinatara : 09-05-20 kl 16:26.
zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 14:01   #224
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Signerer noen, men bare for et barn. Der hører jeg bare noe hvis noe er galt. Det andre har hatt kontakt med sine lærere fra dag 1.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 14:07   #225
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg kjenner at jeg er veldig takknemlig for å bo i en kommune som allerede hadde stor satsing på digitale læremiddel i grunnskolen. Det betydde at alle elever enten hadde chromebook eller ipad fra skolen.


Samme her. Både tredjeklassingen og sjetteklassingen har hver sin bærbare PC fra skolen og førsteklassingen har nettbrett. Sjetteklassingen har hatt klassemøte på Teams hver morgen, lunsjmøte med film på onsdager og lunsjmøte med quiz på fredager. Tredjeklassingen har hatt to klassemøter i uken. Alle tre barnas lærere har i tillegg hatt en-til-en videosamtaler med hver elev en gang i uken og har i tillegg vært tilgjengelig for (video)chat og telefon hele skoledagen. Jeg synes de har fått til mye og har fulgt opp veldig bra.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 14:15   #226
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Her har en ipad og en har PC. Det hjelper ikke noe akkurat for den det gjelder.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 14:57   #227
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Vi har nå fått beskjed både fra ungdomsskolen og vgs. Begge skal ha en blanding av skole og hjemmeskole. Klassene er delt i to. For 9. klassingen prioriterer de avgangsfagene musikk og mat og helse på skolen og har god tilgang til spesialrommene. Valgfag (programmering for min) blir på hjemmeskole, det samme gjelder fremmedspråkene. Passe fokus på smittevern begge steder med spredt oppmøte, mindre grupper og oppfordring til regelmessig håndvask. På ungdomsskolen er retten til å forlate skolen også inndratt.

Hvordan klarer de å få til mat og helse? Min 9.klassing får ikke mer av det faget i år pga smittevern og plass. De må lage mat hjemme og dokumentere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 15:17   #228
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvordan klarer de å få til mat og helse? Min 9.klassing får ikke mer av det faget i år pga smittevern og plass. De må lage mat hjemme og dokumentere.

Mat og helse er vel mer enn bare matlaging i praksis? Her har de i allefall enkelte rene undervisningstimer der de lærer om vitaminer, næringsstoffer i mat, ulike typer fett etc, holdbarhet og oppbevaring av mat, mangelsykdommer, mattradisjoner og historisk utvikling (blant annet ett eller annet om kokegroper og måter de lagde mat på i forhistorisk tid, de hadde en prøve om det), økologisk mat, problemer med overproduksjon og matsvinn m.m. De lager ikke mat hver uke. Matlaging utendørs, på bål, har de også hatt forresten.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 15:25   #229
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Mat og helse er vel mer enn bare matlaging i praksis? Her har de i allefall enkelte rene undervisningstimer der de lærer om vitaminer, næringsstoffer i mat, ulike typer fett etc, holdbarhet og oppbevaring av mat, mangelsykdommer, mattradisjoner og historisk utvikling (blant annet ett eller annet om kokegroper og måter de lagde mat på i forhistorisk tid, de hadde en prøve om det), økologisk mat, problemer med overproduksjon og matsvinn m.m. De lager ikke mat hver uke. Matlaging utendørs, på bål, har de også hatt forresten.

Må spørre min datter om dette. Nytt for meg (men jeg sjekker sjeldent hva de gjør). Inntrykket er at de lager mat hver uke der hun går.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 15:55   #230
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvordan klarer de å få til mat og helse? Min 9.klassing får ikke mer av det faget i år pga smittevern og plass. De må lage mat hjemme og dokumentere.

De kan jo lage mat så lenge smittevern blir ivaretatt. Men også teori.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 15:57   #231
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Hos oss lager de vanligvis mat annenhver uke, men nå utgår selve matlagingen inne. Det går rett og slett ikke. De har hatt små grupper på 3-4 de siste to ukene. Jeg håper jo at de klarer å få gjort noe annet enn teori. Det er også problemer med disse korhortene som ikke har noe med delingen av mat og helse. Men i år må man jo bare gjøre det beste ut av situasjonen. Det er jo ingen sin feil at det har blitt sånn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 15:57   #232
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Fra smitteveilederen:

Sitat:

Mat og helse
Forsøk å gjennomføre undervisningen på alternative måter (for eksempel hjemmeoppgaver).
Viruset smitter ikke via mat såfremt det utøves god håndhygiene og vanlig kjøkkenhygiene.
Unngå mat som tilberedes uten varmebehandling (for eksempel salater og lignende).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 15:59   #233
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Helt forståelig noen.
Det blir litt som helsepersonellklappingen, vel fortjent for en del, mens andre har sittet på tomme arbeidsplasser og vente.

Jeg sitter helt på sidelinjen hva læringsinstitusjoner angår, med voksne barn er det noe jeg ikke forholder meg til, men tenkte at all den endringen fortjente en klapp.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 16:00   #234
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hos oss lager de vanligvis mat annenhver uke, men nå utgår selve matlagingen inne. Det går rett og slett ikke. De har hatt små grupper på 3-4 de siste to ukene. Jeg håper jo at de klarer å få gjort noe annet enn teori. Det er også problemer med disse korhortene som ikke har noe med delingen av mat og helse. Men i år må man jo bare gjøre det beste ut av situasjonen. Det er jo ingen sin feil at det har blitt sånn.

De har brukt mat og helsegruppene som utgangspunkt for kohortene. Dermed er det ivaretatt. Men om de skal lage mat på skolen vet jeg ikke. Bare at faget blir prioritert.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 16:11   #235
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Det har blitt mye ekstra for oss kontaktlærere ja, samtidig skal vi jo også undervise. Nå er det nok en arbeidshelg hvor ALT må tenkes gjennom på nytt. Jeg er sli-hi-iiiten.

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 10-05-20 kl 18:56.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 16:52   #236
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg har jobbet med lærerne og stilt krav og prøvd å følge opp, men de som fungerer middels til vanlig fungerer ikke nødvendigvis godt på hjemmeskole.

Det er nettopp det. Og med en skole der det ikke er en endringskultur, men heller en holdning der alt skal gjøres som det alltid har blitt gjort, blir dette ille. Da er det heller ikke skoleledelse som motiverer og dytter.

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Her har en ipad og en har PC. Det hjelper ikke noe akkurat for den det gjelder.

Ikke sant? Å dele ut ipader til alle elever i grunnskolen er ikke nok for å digitalisere. Igjen trenger man lærere som ønsker å se på praksis med nye øyne, se hva nye verktøy kan bidra med inn i undervisning. For mitt barn med dysleksi ble det et skritt i negativ retning da ipadene kom. Hun brukte PC tidligere og hadde der gode programmer som lingdys. Da ipaden kom, tok lærerne i bruk apper som ikke har gode støtteprogrammer for en med dysleksi. Null refleksjon rundt det og overraskelse da vi påpeker at dette ikke fungerer i praksis. Jeg. Er. Så. Lei.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Helt forståelig noen.
Det blir litt som helsepersonellklappingen, vel fortjent for en del, mens andre har sittet på tomme arbeidsplasser og vente.

Takk for forståelse. Det var godt tenkt det du skrev.

Og det er ikke helt som helsepersonell som har sittet uten oppgaver. Dette er lærere som har definerte oppgaver og ansvar, men som i liten grad følger opp eller vil lage opplegg som gir god og forsvarlig hjemmeskole. Eldste har noen lærere som lager kjempefine opplegg og har kontakt med elevene. Og en kontaktlærer (som også er lærer i norsk, musikk og samfunnsfag) som ikke gjør jobben sin. Jeg synes det er direkte slemt å ikke følge opp elever over så lang tid i form av ukentlig samtale eller tilbakemeldinger på (store, tidkrevende) oppgaver. Parallellen til helsevesenet ville være at en lege eller sykepleier på et sykehus ikke fulgte opp en eller flere pasient på mange dager og uker. Der ville det blitt en sak av det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 17:06   #237
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

For å si det sånn hadde jeg en lærer som etter to uker hadde en elev h*n ikke hadde fått kontakt med. På møtet vi hadde på teams var beskjeden klar, du må få kontakt og gi beskjed til sosiallærer om du ikke oppnår kontakt. En uke etterpå hadde læreren fortsatt ikke hatt kontakt med eleven. Ny og enda tydeligere beskjed. Dette var torsdag før påske. Mandag sa magefølelsen min at det ikke var gjort og det stemte. Jeg kontaktet lærerne til to søsken på skolen som fortalte meg at de hadde vært i kontakt med familien flere ganger og lærerne ble bekymret over om det hadde skjedd noe i familien siden jeg tok kontakt. Læreren som jeg pushet på fikk kontakt, men jeg har mistet litt troen. Beskjeden har vært, kontakt med familiene minimum en gang i uka, oftere ved behov. Alle de andre lærerne en de to på trinnet hadde full kontroll på sine elever.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 17:10   #238
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Det du skriver er viktig, noen, det må også frem.

Mine kollegaer har gjort en kjempejobb, de har jobbet døgnet rundt. Bortsett fra en, som verken ledelse, foreldre eller elever hørte noe fra. Da rektor til slutt tok affære ble hen sykemeldt. For stort arbeidspress.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 17:23   #239
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Jeg syns det er bra at også de dårlige historiene kommer frem, Noen, så jeg er glad for at du deler.

Jeg er veldig fornøyd med den ene læreren, litt mindre fornøyd med den andre. Begge har hatt kontakt hele tiden, i starten gruppevis, den ene med små grupper, den andre med hele klassen. Etter hvert ble det hele klassen og ukentlig samtaler med elevene en til en. Det har også vært foreldremøte på teams med begge klassene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 17:27   #240
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Jeg er litt usikker på hvordan han på vgs ble fulgt opp personlig, men han har hatt regelmessig undervisning på teams. Minsten har blitt ringt opp et par-tre ganger, fått tilbakemelding på arbeider og hatt daglige teamsmøter med klassen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no