Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kan routeren reddes?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-09, 19:37   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Kan routeren reddes?

Vi mistet nettet hjemme på onsdag. Jeg har separat modem og trådløs router siden jeg brukte modemet til kablet nett opprinnelig. Nettet har forsvunnet et par ganger før, og da har jeg måttet resette routeren ved å dra ut strømkabelen og plugge den i igjen etter et par minutter. Da har det kommet på masse grønne lys på routeren, og jeg har fått opp det trådløse nettet usikret og med standardnavn, og det var bare å sikre på nytt og endre navn. Denne gangen gikk ikke det. Da jeg plugget strømmen inn kom ikke alle lysene på routeren på, og på modemet var det rødt lys på signalet for nettilkobling.

Etter to kvelder hjemme uten nett (skrekk og gru) kom jeg først i dag til å tenke på at jeg kunne prøve å plugge kabelen fra modemet rett i PC-en. Det funker som bare det, så problemet er åpenbart i routeren. Noen som har noen ideer om noe som kan gjøres, eller må jeg bare avskrive den og kjøpe ny?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 20:36   #2
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan routeren reddes?

Du har gjort en reset til «fabrikkinnstillinger»? Mange rutere har en egen liten knapp til det, ofte beskyttet ved at den er liten og må dyttes inn med noe lite, spisst noe.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 20:52   #3
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan routeren reddes?

Jepp, har prøvd det også uten at noe som helst skjer. Den knappen har faktisk ikke funket noen av gangene før heller; jeg har alltid måttet dra ut strømkabelen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 20:58   #4
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan routeren reddes?

Da høres det ut som du har fått deg en murstein og må ha ny router.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 22:41   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan routeren reddes?

Det samme skjedde her også forleden. Er redd du må ha ny.

  Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:12   #6
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan routeren reddes?

Regnet nesten med det. Jaja, den var ikke dyr (det er kanskje grunnen? ), og jeg klarer meg med kabelen ei stund.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:16   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan routeren reddes?

Har du ikke noen kundeservice du kan ringe?

Jeg hadde routertrøbbel for litt siden, og da tipset kundeservice på Telenor meg om å kjøre installasjonscd-en til ADSL på nytt, og det fikset problemet.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:43   #8
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan routeren reddes?

Muskat; routeren er ikke kjøpt hos Telenor, bare modemet. Routeren ble kjøpt 2-3 år etter modemet, på Elektro, så jeg tror ikke at det vil ha noen hensikt å kjøre ADSL-CD-en. Men sannelig om jeg vet, egentlig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:55   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan routeren reddes?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jepp, har prøvd det også uten at noe som helst skjer. Den knappen har faktisk ikke funket noen av gangene før heller; jeg har alltid måttet dra ut strømkabelen.

Har du lest dokumentasjonen for hvordan den skal brukes? I en del tilfeller skal man f.eks. holde reset-knappen inne i det man kobler til strøm på ruteren, og holde den inne i 30 sekunder.

Man har en prosedyre man kaller 30/30/30 som ofte vil fungere hvis man ikke vil sjekke prosedyren for en reset. Man starter da med å holde reset inne i 30 sekunder, slår av ruteren og fortsetter å holde inne i 30 sekunder, slår den på og holder inne i 30 sekunder...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:56   #10
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan routeren reddes?

Jeg har ikke nok hender til å gjøre det der, mrc.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 17:58   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan routeren reddes?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har ikke nok hender til å gjøre det der, mrc.

Gjort det mange ganger. Holder med to hender (og en binders...)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 19:08   #12
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan routeren reddes?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Muskat; routeren er ikke kjøpt hos Telenor, bare modemet. Routeren ble kjøpt 2-3 år etter modemet, på Elektro, så jeg tror ikke at det vil ha noen hensikt å kjøre ADSL-CD-en. Men sannelig om jeg vet, egentlig.

Hm, nei jeg vet ikke. Grunnen til at jeg måtte kjøre CD-en på nytt var noe brannmurgreier, at pc-en plutselig sperret for routeren, eller noe sånt tror jeg. :gullfiskhukommelse:
Kommer du inn på routeren via nettleseren og får sjekket routerinnstillingene da?

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no