Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Seksuell trakassering

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-14, 09:58   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.155
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Sitat:

Det er noe med den oppfattelsen av at kvinner skal være glad for all oppmerksomhet, og at menn har rett på å vurdere oss som jeg finner ubehagelig.

Tallulah sa det helt presist.

De har da for svarte ikke noe MED å skulle vurdere meg og mitt utseende! De kan holde snavla si!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:00   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.009
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og jeg kjenner på hvilket ansvar vi som gutteforeldre har til å innprente våre unge menn at det slett ikke er greit eller hyggelig eller ønsket på noe vis å komme med slike kommentarer.

Det har du jammen helt rett i. Hadde alle tatt den oppgaven like alvorlig, så ville ikke dette vært noen problemstilling.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:03   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.155
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Jeg blir dritsur av å se den filmen.

En av de mer irriterende er "hey, smil, da!!", som om det er en forpliktelse vi har, det å gå rundt som små solstråler i verden, og, ikke minst, respondere positivt og takknemlig på all oppmerksomhet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:06   #24
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.768
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Nok en gang føler jeg at jeg lever i en helt annen verden enn alle dere andre. Jeg har sittet og grublet og tenkt, men kan altså ikke komme på én eneste episode av noe som helst slikt. Jeg prøver hardt å prøve å se på det som noe positivt, men sitter nok en gang igjen med følelsen (dessverre) at jeg er så uattraktiv at jeg ikke engang er verdt slibrine tilrop.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:07   #25
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.768
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


En av de mer irriterende er "hey, smil, da!!", som om det er en forpliktelse vi har, det å gå rundt som små solstråler i verden, og, ikke minst, respondere positivt og takknemlig på all oppmerksomhet.

DET har jeg opplevd. Fremmede som kommer bort til meg og sier jeg ser så sur ut. WTF?! Jeg blir ikke akkurat blidere av slik oppmerksomhet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:08   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg blir dritsur av å se den filmen.

En av de mer irriterende er "hey, smil, da!!", som om det er en forpliktelse vi har, det å gå rundt som små solstråler i verden, og, ikke minst, respondere positivt og takknemlig på all oppmerksomhet.

Nettopp. jeg lurer på om noen noen gang har hatt suksess med åpningsreplikken "Hvorfor ser du så sur ut?"

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:09   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.406
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg prøver hardt å prøve å se på det som noe positivt, men sitter nok en gang igjen med følelsen (dessverre) at jeg er så uattraktiv at jeg ikke engang er verdt slibrine tilrop.

Det syns jeg er litt sårt, fordi det underbygger oppfatningen om at det er noe man burde bli glad for.

Mest sannsynlig har du bare en god evne til å stenge det ute, og ikke høre det. Eventuelt har du beveget deg i mye høfligere kretser enn oss andre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:09   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

DET har jeg opplevd. Fremmede som kommer bort til meg og sier jeg ser så sur ut. WTF?! Jeg blir ikke akkurat blidere av slik oppmerksomhet.

Nemlig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:11   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.155
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Jeg tror ikke de mener å oppnå noe med den replikken, jeg tror faktisk de oppriktig mener at de har en rett til å påpeke den åpenbare håpløse adferden vi viser, ved å ikke være tilstrekkelig blide.

Og Divine: Det er stort sett den replikken jeg også har fått. Jeg aner ikke hva som gjør at noen får sånn oppmerksomhet og andre ikke, jeg har veldig, veldig sjelden fått slik oppmerksomhet som i denne filmen, uten at jeg tolker det som om jeg ikke er attraktiv. Kanskje fordi jeg ser sur ut.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:11   #30
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Hmmm... Så mitt halmstrå om at disse mennene egentlig bare er tankeløse og ikke bevisst går inn for å objektivisere og trakaseere, holder ikke.

Aaarggh! How to restore my faith in men????

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:14   #31
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror ikke de mener å oppnå noe med den replikken, jeg tror faktisk de oppriktig mener at de har en rett til å påpeke den åpenbare håpløse adferden vi viser, ved å ikke være tilstrekkelig blide.

Og Divine: Det er stort sett den replikken jeg også har fått. Jeg aner ikke hva som gjør at noen får sånn oppmerksomhet og andre ikke, jeg har veldig, veldig sjelden fått slik oppmerksomhet som i denne filmen, uten at jeg tolker det som om jeg ikke er attraktiv. Kanskje fordi jeg ser sur ut.

Det viktigste med dette tenker jeg at det faktisk ser ut som om mange oppriktig mener at de kan forvente en viss type adferd av vilt fremmede kvinner. Og at man faktisk i fullt alvor kan mene at vilt fremmede kvinner plikter å kle seg og gre seg på en spesiell måte når de ferdes blant folk. Jeg synes faktisk det er skikkelig ekkelt at det er slike forventninger der ute, selv om jeg nok tror at det er verre for eksempel i USA (for ikke å snakke om en fæøl film jeg så om samme tema fra Egypt!) enn her hjemme.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:15   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.155
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Den fra Egypt og den fra NY var egentlig påfallende like.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:20   #33
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.768
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det syns jeg er litt sårt, fordi det underbygger oppfatningen om at det er noe man burde bli glad for.

Ja, nemlig. Så jeg prøver å bearbeide den følelsen der, altså.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:34   #34
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.131
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Divine, hvis det er noen trøst, så får ikke jeg høre slikt heller. Satser på at jeg omgås dannede kretser.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:34   #35
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.477
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Denne diskusjonen fikk meg til å tenke på dette blogginnlegget, skrevet av en fransk kvinne bosatt i Norge. For jeg tror ikke vi her hjemme klarer helt å sette oss inn i hvor ille det kan være i andre land, for det er tross alt ikke fullt så ille her hjemme, selv om dette også oppleves her. Hvis man går opp over f.eks. Karl Johan er risikoen for å bli overfalt av en strømselger mye større enn å få uønskede kommentarer fra fremmede menn.

Opprinnelig lagt inn av Frog in the Fjord

Before living in Norway, and previously in Denmark, I had never really realised how bad it is to be a woman outside of Scandinavia. Of course I was experiencing sexism on a daily basis in France. Whether it was at work (I had a student job in a bakery) where my boss was making comments about how he had the same “éclair au café” in his pants if I was ever interested in seeing it. In the metro, where I had to make sure I wasn’t touching any man around because I had found myself several times with men taking an accidental light touch as an invitation to put their hand on my bum or even between my legs. You can imagine how hard it is to figure out whose hand it was when you are in a Parisian metro totally packed. When going out at night, I had to re-think what to wear depending on whether I would walk home alone later that night. Then I could not wear a skirt or a dress, because I would then be “asking for it”. I thought about all this on a daily basis without realising how much space it was taking, and that it doesn’t have to be this way.

“Men are just like that, they can’t help it” is the common mantra one hears regularly when discussing daily sexism in France. They have “needs” women don’t have (hum). Being attracted to a person walking passed you in the street or a colleague is one thing, but showing it with whistling or kissing sounds, insults, or jokes about your breasts is something quite different. In France this happens even in Parliement where female MPs are regularly harassed. Last year a female MP was hushed because wearing a dress, and another one, this year, had to go through her speech with chicken sounds made by another (male) MP.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:43   #36
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Denne diskusjonen fikk meg til å tenke på dette blogginnlegget, skrevet av en fransk kvinne bosatt i Norge. For jeg tror ikke vi her hjemme klarer helt å sette oss inn i hvor ille det kan være i andre land, for det er tross alt ikke fullt så ille her hjemme, selv om dette også oppleves her. Hvis man går opp over f.eks. Karl Johan er risikoen for å bli overfalt av en strømselger mye større enn å få uønskede kommentarer fra fremmede menn.

Jeg har ikke opplevd fremmede som snakker til meg (på dagtid) i Norge, men i USA.

Kunne jo vært interessant å vite om forskjellene er fordi norske menn blir oppdratt annerledes eller om det er fordi det i den norske kulteren ikke er vanlig å snakke til fremmede, slik at menn bare tenker replikkene inni seg, men ikke sier det høyt.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:58   #37
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Hm. Jeg har så godt som aldri opplevd noe slikt i Norge, om det skyldes at jeg er hardhudet eller har dårlig hørsel, evt kun omgås dannede mannfolk vites ikke. I Latin-Amerika har det hendt, ja, og også offshore, men i sistnevnte tilfelle tok mine (mannlige) kollegaer affære og sa klart fra til den som tråkket over streken.

Ref. til sitatet fra Afroginthefjord, så tror jeg vi er heldig stilt her hjemme, selv om trakassering helt klart forekommer her også. Helt horribelt det hun beskriver fra det franske parlamentet, mildt sagt.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:58   #38
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Og jeg ser ikke bort i fra at jeg (i alle fall da jeg var yngre, nå er det vel heller tvilsomt) sikkert ville ha verdsatt både tilsnakking og rumpeklask og sett det som en kompliment

Nei, det tror jeg ALDRI du ville. Jeg har ikke en eneste gang satt pris på tilrop fra fremmede. Eller å bli klådd på, enten når jeg var på jobb eller privat.

Det handlet ikke om at de syntes jeg var fin, det handlet om at de oppfattet meg som tilgjengelig, siden jeg gikk i servitørklær rundt dem. Eller var en vanlig ung kvinne i en park eller på gaten eller ute på byen eller hvor-som-helst når-som-helst. Jeg var ikke spektakulært modellvakker heller, helt vanlig utseende.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 31-10-14 kl 11:34.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 11:00   #39
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.897
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Oppmerksomheten er respektløs og ufin. Men jeg synes ikke den er sammenlignbar med norske forhold, bortsett fra at det er noen få, i hovedsak utlendinger i Norge som har tilsvarende oppførsel.

Mitt problem er at jeg blir forbannet og har vanskelig for å beherske meg. Jeg ville aldri gått i de gatene i USA. Jeg reiser til Egypt og Tyrkia nettopp fordi nei fra en kvinne ikke teller. Jeg føler meg ikke trygg, ikke engang blant politi og statsansatte representanter kan man føle seg trygg. Det har vært ymse i Italia også, noe harmløst noe alvorlig.

Jeg har blitt forfulgt, dog en stund siden. Og jeg har fått følge av Kongens menn gjennom Slottsparken midnatt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 11:01   #40
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.131
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Det ekle er jo at all slik oppmerksomhet egentlig sier "Jeg vil ligge med deg". Og det er ekkelt å høre fra gudoghvermann.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no