Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvitløk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-07, 13:38   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Vi har alltid hvitløk i hus og bruker det i mye forskjellig mat. Bekymrer meg ikke over egen hvitløksånde, og plages ikke av andres heller. Kjenner jeg at noen lukter hvitløk blir jeg heller nysgjerrig på hva for noe godt vedkommende har spist.

Signerer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 13:48   #22
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Jeg er nok i den siste kategorien. Bruker ofte hvitløk i mat. Jeg plages ikke av at andre folk lukter hvitløk heller. Røyk eller kroppslukt/dårlig ånde er mye verre.

Det hender jentungen på halvannet lukter hvitløk når hun kommer hjem fra barnehagen forresten. Gud vet hva hun har spist da (de får lunsj der, og varm lunsj minst en gang i uka) men hun elsker i allefall hvitløksbrød.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 13:49   #23
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.991
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Fersk hvitløk har jeg alltid i hus. Og jeg tenker ikke på mine medmennesker når jeg inntar det. Verken jeg eller noen andre i familien har fått kommentarer på det, men det er jo mulig vi omgås for høflige folk.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 14:12   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Bruker hvitløk der det passer. Har god personlig hygiene, så jeg tenker ikke på lukten.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 14:44   #25
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvitløk

Har aldri vært hverken redd for eller hekta på hvitløk (puttet det i grøt eller sjokoladekake).

Dersom jeg har vært ute og spist lunsj på peppes eller liknende hender det at sambo bemerker det. Ellers bruker vi gjerne hvitløk i retter det passer, og øker gjerne mengden i forhold til oppskrifta (dersom den er fornorsket). Har vel alltid fersk hvitløk i hus, men kjøper sjelden så det går ikke så mye heller.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 14:45   #26
devon
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 92
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvitløk

Bruker endel hvitløk i matlaging, synes det er velsmakene. har hørt at det og tygge persilleblad tar en del av lukten? Noen som har erfaringer? Jeg sjeneres ikke nevneverdig av andre som lukter hvitløk

devon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 14:54   #27
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvitløk

Vi hører også hjemme i den siste kategorien.

Jeg må mangle en hvitløkskomponent i luktesansen, for jeg aner virkelig ikke hvordan det lukter en gang. Så jeg er ikke plaget av andres hvitløklukt og har heller ikke fått kommentarer på at jeg lukter (men det kan jo hende at jeg også bare har høflige venner).

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 14:56   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Bruker hvitløk der det passer. Har god personlig hygiene, så jeg tenker ikke på lukten.

Men du kan ikke vaske bort hvitløksånden? :domm:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 15:06   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Men du kan ikke vaske bort hvitløksånden? :domm:

De eneste gangene jeg har oppfattet hvirløkslukt som plagsomt har vært når det har blitt svettet ut.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 15:06   #30
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvitløk

Bruker hvitløk der det passer seg og tenker ikke på lukta.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 15:20   #31
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvitløk

Aldri hvitløk her i huset. Pga erfaringer.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 17:06   #32
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvitløk

Masse hvitløk, andre får slite om det plager de.

Jeg plages ikke av at andre lukter litt.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 17:12   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.815
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Hvitløk er en fast ingrediens i matlagingen hos oss, og det har denne vært i mange år!

Både vi voksne og Storebror spiser mye hvitløk, og vi har aldri fått tilbakemeldinger på at det lukter av oss. (Kanskje ingen tør si det... )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 17:42   #34
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvitløk

Hvitløk brukes ofte her i huset. Det lukter ikke nevneverdig av noen av oss vil jeg tro, for da hadde vi vel hørt det for flere år siden. Hvitløksånde hos folk har jeg ikke problemer med i det hele tatt, for man vet jo at det er hvitløk - det er liksom ingen tvil. Da synes jeg det er langt verre med de som stinker udefinerbar dårlig kaffe-røyk-ikke pusset tenner-ånde.... æsj! DET er fælt det!

Bruker ALDRI hvitløkssalt, for den har ikke noe med hvitløk å gjøre synes jeg. Den lukter dessuten dritt.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 19:21   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De eneste gangene jeg har oppfattet hvirløkslukt som plagsomt har vært når det har blitt svettet ut.

Å ja, sånn ja... Joda, skjønner. Jeg reagerer ikke nevneverdig på hvitløk, og spesielt ikke på ånden. Selv bruker jeg ganske mye hvitløk noen ganger, og det hender jeg tenker på den stakkars tannlegen jeg skal til dagen etter og sånn, men jeg er i grunnen enig i det faren min sier: Det er en menneskerett å spise hvitløk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 19:34   #36
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Her brukes hvitløk i ganske mange retter. Den lager en fantastisk smak, og er veldig sunn. Har folk problemer med det, kan de begynne å spise det sjæl.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 19:38   #37
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Jeg tror det er slik at hvitløkslukten kommer ut av porer i kroppen selv om man ikke direkte svetter. Har man spist mye, så vet jeg at enkelte garantert lukter selv om de har en god personlig hygiene. Dessuten så lukter det fra munnen også.

Jeg syns det er ganske ubehagelig når noen lukter sterkt av hvitløk, men driter i om jeg lukter det selv.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 19:48   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tror det er slik at hvitløkslukten kommer ut av porer i kroppen selv om man ikke direkte svetter. Har man spist mye, så vet jeg at enkelte garantert lukter selv om de har en god personlig hygiene.

Det er sant. Noen ganger kan jeg kjenne hvitløklukt fra håndkleet etter jeg har dusjet!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 20:05   #39
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvitløk

Må ha det, bare må ha det!

Sunt og godt, og når man spiser det i saklige doser regelmessig, virker det om kroppen blir vant det, og da lukter det ikke like mye.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 20:19   #40
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvitløk

Jeg er ikke særlig tilhenger av hvitløk men kysser kjære selv om han har spist det.

Synes dermed at ingen av alternativene dine passet meg helt.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no