Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva gjør dere med spagettien?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-07, 09:54   #41
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva gjør dere med spagettien?

Spaghetti skal serveres rett etter at den er ferdig, derfor skal man ikke finne på å skylle den - da blir den jo kald!

En ss olivenolje er viktig om man ikke skal blande med sausen. Meierismør er bare en greie vi her oppe har lagt oss til - bytt ut med en god italiensk olivenolje!

Meierismør er veldig oppskrytt...

  Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 11:13   #42
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med spagettien?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Meierismør er veldig oppskrytt...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 21:59   #43
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg lar spagettien (eneste tillatte skrivemåte) renne av i et dørslag og skyller kjapt av med litt kaldt vann. Jeg bruker verken smør eller olje i. Hvis jeg skal blande saus rett i pastaen, dropper jeg skyllingen.

Siterer, slakk som jeg er i kveld.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 22:29   #44
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør dere med spagettien?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Når den er ferdig kokt?

Jeg heller av vannet, skyller alt i kaldt vann, har den tilbake i kjelen med olivenolje og varmer den raskt opp igjen. Har jeg ikke olje bruker jeg smør.

Går ut fra at jeg har lest/sett det gjøres slik en gang? Den blir hvertfall ikke klebrig.

Hva gjør dere?

Samme som deg

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 22:37   #45
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.122
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med spagettien?

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Samme som deg

Har jeg lært dette av deg, kanskje?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 21:55   #46
Hunter
Matentusiast
 
Hunter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 91
Hunter har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva gjør dere med spagettien?

Er vel egentlig meningen at pastaen skal slurpe til seg sausen før servering. Så her er det ingen olje eller smør som tilsettes pasta verken før eller under eller etter koking.
Koker pasta halvparten av tiden som står på pakken før jeg har den rett i sausen så den får trekke litt gode smaker.

__________________
ja jeg er en mann en mann som er imot alt av posemat!
Pappa til Oskar 3 år.
Hunter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 22:48   #47
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg lar spagettien (eneste tillatte skrivemåte)

:varm om hjertet:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 13:21   #48
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med spaghettien?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Først slenger jeg en på skapdøren for å se om den henger (=ferdig), så heller jeg den i et dørslag, så har jeg smør i (eller olivenolje), så har jeg det over i en skål.

Er du mamma eller søstera mi?
Går ut fra at du ikke har gammel spaghetti hengende på skapdørene i ukesvis...

Jeg heller av vannet, og rører inn en dæsj med olivenolje og evt saus eller pesto.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 15:56   #49
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med spagettien?

Det kommer an på hva jeg skal ha den til.
Pastasaus - heller av vannet.
Pastaform - heller av vannet
Bruke den kald - skyller i kaldt vann.

Det kan hende jeg har litt olivenolje eller smør i, eller at hver og en selv har olje på når spagettien ligger på bordet.

Spagetti er pasta av tynne strimler
Tagliatelle er litt tykkere strimler osv.
Alle former og fasonger har egne navn, men utgangspunktet er det samme; pasta av durumhvete og evnt. egg

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no