Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Cubus-barn"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-11, 10:14   #1
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

"Cubus-barn"

Skremmende aktuell artikkel i dagens VG om kjøpepress blant barn helt ned i barnehagealder. Blir tydeligvis et hyppigere og hyppigere fenomen i takt med at folk får bedre råd. Sitat 5-åringen som sa til barnehageansatt: "Går du med Cubusklær? Visste du ikke at det var fattigmannsbutikk?"

Hvem har ansvaret for slike holdninger? Foreldre? Søsken? Samfunnet generellt? Går det i det hele tatt an å gjøre noe med en slik samfunnsutvikling? (bortsett fra en evt finanskrise da..)

Flere jeg har snakket med synes dog kjøpepress bare er sunt fordi det setter igang økonomien, og de fattige får et spark bak slik at de står på for å tjene mer penger. Samme folk mener også at kritikk av kjøpepress er misunnelse, og at fattige heller får flytte til plasser der de møter likesinnede (da blir det sikkert lett for ansatte i offentlig sektor å jobbe og bo i byene..).

Må si jeg ser med blandede følelser til datteren min begynner på skolen. Enn så lenge ARVER vi Cubusklær og hun klager ikke. Men så bor vi heller ikke i en rikmannsghetto..

Finner ikke artikkelen online, kanskje den bli lagt ut etterhvert.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:20   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Jeg bor i en "rikmannsghetto" og har en fjerdeklassing og det er ikke slikt merkepress her, ihvertfall. Heldigvis. Også tenker jeg at hvis et barnehagebarn hevder at Cubus er et fattigmannsmerke, så må da barnet ha det fra foreldrene?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:20   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Jeg har ikke opplevd noe sånt, jeg har vel egentlig regnet med at det er sånt som kommer på ungdomsskolen. Mine er 5 og 9, og har lite meninger om hvor klærne er kjøpt. Eldste elsker WOW, men det er også det eneste merket hun har snakket om, og det er jo ganske rimelig. Men hun klager ikke på klær fra verken Cubus eller H&M. Og Cubus er fattigmannsbutikk?

Mini har ikke peiling på klesmerker i det hele tatt tror jeg, utover å være fornøyd hvis det er bilde av Hello Kitty, Lynet eller Star Wars, men hun har aldri klaget på et klesplagg uten bilder.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:21   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Er det sitatet fra artikkelen?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:22   #5
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Jeg derimot bodde i en rikmannsghetto. Jeg var alenemor, student og leietaker i et boligområde bestående utelukkende av store eneboliger. Jenta mi gikk i 1. klasse da hun kom gråtende hjem og forklarte at noen hadde sagt til henne at vi var "sånne billig-folk". Hvor ungene har plukket opp slike holdninger, såpass unge kan man jo bare gjette seg til. Hilsen hun som kun hadde råd til Cubus-klær hvis de var på salg.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:22   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.840
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Helt off topic, men hva er dette med Cubus egentlig? Har hørt nedrakking i alle år. Cubus er jo dyrere enn h&m?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:22   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.702
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

Flere jeg har snakket med synes dog kjøpepress bare er sunt fordi det setter igang økonomien, og de fattige får et spark bak slik at de står på for å tjene mer penger. Samme folk mener også at kritikk av kjøpepress er misunnelse, og at fattige heller får flytte til plasser der de møter likesinnede (da blir det sikkert lett for ansatte i offentlig sektor å jobbe og bo i byene..).

Hva slags mennesker er det du snakker med?

Vi har vært bevisste på dette med kjøpepress og har snakket endel med barna om det også. Hvis de ønsker seg konkrete merkeklær for eksempel, så diskuterer vi hvorfor f.eks. Eldste går nå i sjuende klasse og det går fremdeles på en miks av arvet tøy fra alle kjeder. Blant gutta i 10-årsalderen er det mer tendens til merkeklær-hysteri, men det har jeg inntrykk av at mange foreldre starter selv også. Vår sønn ønsket seg mest av alt en Cubus-bukse bare for en måned siden, så jeg tror ikke han synes det er et symbol på at han er så fattig.

Vi har hverken råd eller lyst til å være med på et merke-hysteri og prøver å være bevisste på dette i samtaler med barna.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:25   #8
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.204
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Jeg bor også i en rikmannsghetto, og har aldri merket noe sånt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:28   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Vi bor på et snobbested og jeg ble litt "advart" mot dette når storebror begynte på skolen.
Vi har ikke merket noe sålangt, men nå har jeg gutter da. Jentene er kanskje mer opptatt av klesmerker tidligere...

Gutta er overhode ikke noe opptatt av merker, selv om storebror er jålete med å ta på seg skjorte når det kommer jenter på døra, men det er LOGG-skjorte da.

Ser på jakker og klær på de som er på besøk at det går mye i GANT, faktisk.
Veldig mange av jentene har iPhone også. Men sålangt er ikke merkeklær noe tema her.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:29   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Jeg har aldri hørt noen barn rundt meg bruke begrepet "fattigmannsklær" i det hele tatt. Jeg føler ikke det er noe kjøpepress enda. Snuppa arver en del klær, og synes det er superstas. Ellers går det mest i dongeritights fra HM.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:30   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Helt off topic, men hva er dette med Cubus egentlig? Har hørt nedrakking i alle år. Cubus er jo dyrere enn h&m?

Nja, det er vel omtrent samme ulla. Men en del av Cubus-klærne har et billigere preg enn HM, synes jeg, i alle fall voksenklærne. (Ikke at jeg bryr meg, selvfølgelig - jeg handler gladelig billig, og spesielt til barna.) Jeg har ikke lest artikkelen, men det som står i hovedinnlegget høres helt, helt fremmed ut. Det er fullstendig utenkelig for meg at min 5-åring skulle ha kunnet si eller oppleve noe tilsvarende.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:31   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Vi merker litt tendenser på toern. Vi bor hverken i et fattigmannsstrøk eller noen rikmannsghetto, det er så gjennomsnittsbefolkning at man nesten kan få litt mark noen ganger. Men toern er blitt veldig opptatt av klær og utseende. Ikke fordi det er så viktig for han, men han er livredd for å bli ertet og bli ledd av. Idag nekta han å gå med en jakke fra H&M. Jeg tror ikke det hadde noe med merket å gjøre, men den var litt for lang og han var helt sikker på at den ikke kom til å bli godtatt på skolen. Andre billigklær går helt fint, så jeg tror ikke det er merker det går på, men det ser jeg for meg at det kan bli etterhvert i den klassen der.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:32   #13
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Aldri opplevd noe sånt med våre barn, og vi bor i et ganske assosiert nabolag.

Jeg husker at jeg fikk en del kommentarer om Cubus- og Sparkjøp-garderoben min sa jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg tror jeg syntes det var litt kjipt, ikke for at jeg gikk i bare sånne klær, men fordi venninnene mine tydeligvis ikke hadde vett til å skjønne hvorfor.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:33   #14
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Poden går siste året i barnehagen , vi har ikke merket sånt press. Har ike hørt ordet merkeklær heller.
jeg har hørt at litt lenger unna er det press , men der går det mer på at de må ha hello kitty klær eller kjole, ikke på merke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:33   #15
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Jeg merket merkeklærpresset selv da jeg begynte på skolen i steinalderen, og jeg kan ikke se for meg at det skal ha blitt så mye bedre siden da. Nå bor vi ikke i en rikmannsghetto da, men det er en god mix av dyre og rimeligere boliger som hører til skolen jeg gikk på og som også ungene mine kommer til å gå på. Heldigvis er det ikke klespress i barnehagen (som er en studentbarnehage), jeg har hørt at det er mer av det i barnehagen som ligger nærmest der vi bor, ikke på merker, men på hvilke klær som er "kule", hva gutter kan gå med og hva jenter kan gå med.

Både vi som foreldre og de ansatte i barnehagen er veldig bevisste på holdningene vi viser til klær overfor barna.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:35   #16
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.806
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Vi bor i en normalt stor småby, og her er det endel snobbetendenser blant enkelte altså. I klassen til minstebror er det noen jenter som kun bruker merkeklær, og er opptatt av det, for å si det sånn. Det går i ilse jakobsen støvler, ugg sko, chillnorway klær fra innerst til ytterst, Parajumpers dunjakke osv. Og det til barn på 7 år, som vokser ut av en størrelse i løpet av en sesong. Særlig jentene er opptatt av dette, og kommenterer og står i. Disse foreldrene er faktisk ganske så medvirkende til å skape et merkepress veldig tidlig syns jeg. Nå tror jeg ikke at de fleste foreldre er med på å kjøpe så dyre klær og sko til sine barn så tidlig, men min erfaring er at disse foreldrene ihvertfall er med på å sette merkeklær på agendaen for barna alt for tidlig, og det ender ofte med at barna maser seg til dyre klær tidligere enn de ville gjort ellers.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:37   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Vi bor i en rikmannsghetto med litt blandings, og opplever ikke dette. De par-tre fashion-interesserte jentene i jenta mi sin klasse driver med det ganske for seg selv, der de vurderer hverandres antrekk hver morgen, øver seg på å gå modellgange og hvahardu. De andre plukker det overhodet ikke opp, det jeg har merket.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:41   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Vi bor i et strøk med dyre boliger. I podens klasse har jeg ikke lagt merke til noe "merkepress", men det synes at en del av jentene er over prinsessefasen, og mer "Hannah Montana". Men det handler mer om stil på klærne, enn merkene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:44   #19
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Vi bor vel i et helt normalt område, ikke fattig og ikke rike vil jeg tro. Jenta mi går i første klasse og jeg har ikke hørt noe snobberi her, men hun er jo opptatt av klær da. Her går det mye i H&M og Lindex, gjerne Cubus også.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:45   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Hvis barnehagebarn kommenterer slik, så har de nok plukket opp slikt hjemme, tror jeg.

Junior går i 6 klasse og vi bor på bygda, lite press her.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no