Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Wayfarer - Hot or not?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-14, 09:42   #1
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wayfarer - Hot or not?

Jeg har litt lyst på Wayfarer-solbrillene fra Ray Ban, men blir ikke enig med meg selv om de ikke egentlig er litt Harry. Har Aviator fra før og er strålende fornøyd med dem. Så fikk jeg se disse blå på Zalando og de er kule? Eller ikke? Eller? Noen som vet hva str. 52 i solbriller betyr?



__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 09:54   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Hvis 52 er hodestørrelse er de vel beregnet til barn.

Ellers kjør ivei!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 09:55   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hvis 52 er hodestørrelse er de vel beregnet til barn.

Ellers kjør ivei!

Nei, det er ikke barnebriller.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 10:14   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Det er da helt vanlige solbriller? Jeg kan ikke skjønne at de er ut hvertfall. Jeg gjør ikke solbriller og har ikke filla peiling, men hvis du synes de er fine og vil betale er det vel grei skuring?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 10:23   #5
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Fine, men litt "vanlige" kanskje? Eller er de så vanlige at de dermed er trendy

En gjeng lett hvivinsmarinerte damer jeg kjenner, kjørte (etter en heavy diskusjon rundt temaet) en blindtest på to like par briller til hhv 200 og 8 Euro, og ingen klarte å plukke de dyreste (fra et Hawaiinspirert merke... Aloha?) hverken på komfort, eller glass....

Så jeg tenker at denne fasongen kan du sikkert få tak hvorsomhelst til en helt annen pris, hvis det er fasongen du liker

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 10:30   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Jeg vil jo dem fordi de er klassiske og kan vare i årevis. Og jeg syns det er forskjell på solbriller fra Shell eller Lindex og solbriller som koster litt. Kanskje mest fordi jeg må ha briller som kan justeres i passformen for å sitte godt, jeg har smalt ansikt og det meste jeg har prøvd har sklidd av eller sittet dårlig. Men også fordi det er en kvalitetsforskjell som vises best når man har hatt brillene i noen år, og fordi man kan få dem reparert hvis en stang faller av eller en skrue løsner.

Jeg liker at ting holder lenge da. :samler:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 10:34   #7
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg vil jo dem fordi de er klassiske og kan vare i årevis. Og jeg syns det er forskjell på solbriller fra Shell eller Lindex og solbriller som koster litt. Kanskje mest fordi jeg må ha briller som kan justeres i passformen for å sitte godt, jeg har smalt ansikt og det meste jeg har prøvd har sklidd av. Men også fordi det er en kvalitetsforskjell som vises best når man har hatt brillene i noen år, og fordi man kan få dem reparert hvis en stang faller av eller en skrue løsner.

Jeg liker at ting holder lenge da. :samler:

Men da er det jo bare å kjøpe det DU liker, og særlig når du trenger brillefasong utover det som henger på HM og Lindex. De ER klassiske, og vil dermed ikke bli SÅ 2014 om to år, som en del andre typiske motebriller blir. Jeg kjøpe D&G i 2008, og de er like fine 6 år etterpå. Om de er bedre enn rimelige modeller vet jeg ikke, men jeg er nok mer forsiktig med dem enn paret jeg har fra New Yorker

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 10:36   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Men da er det jo bare å kjøpe det DU liker, og særlig når du trenger brillefasong utover det som henger på HM og Lindex. De ER klassiske, og vil dermed ikke bli SÅ 2014 om to år, som en del andre typiske motebriller blir. Jeg kjøpe D&G i 2008, og de er like fine 6 år etterpå. Om de er bedre enn rimelige modeller vet jeg ikke, men jeg er nok mer forsiktig med dem enn paret jeg har fra New Yorker

Men, jeg vet ikke om det er de jeg liker. Jeg får ikke bestemt meg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 11:48   #9
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Jeg elsker fargen! De var råfine...

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 11:51   #10
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Har ingen innspill ang. utseende siden jeg aldri bruker solbriller, men når det gjelder størrelsen vil jeg tro det er samme systemet som til vanlige briller. Tallet sier noe om hvor brede brillene er mellom stengene (og dermed sikkert også i selve brilledelen). Har du for trange briller får du typisk trykkmerker på sida av hodet etter stengene. Mitt inntrykk er at de fleste voksenbriller for dame ligger mellom 50 og 53. Jeg vet ikke hva tallet står for.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 12:01   #11
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Klassiker.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 12:07   #12
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Campadre har Ray Ban tilbud nå forresten. Jeg er helt enig i at du betaler for solbrillekvalitet - fin farge forresten.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 12:39   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

De er jo en klassiker som har kommer tilbake i motebildet de siste fem årene. Helt borte er de jo aldri, heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 13:13   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Jeg elsker Wayfarer! Den er klassisk og utrolig kul og dessuten så er de omtalt i en av tidenes fineste sanger; Boys of summer.

I can see you-
Your brown skin shinin' in the sun
You got that hair slicked back and those Wayfarers on, baby
I can tell you my love for you will still be strong
After the boys of summer have gone

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 13:41   #15
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Jeg liker Wayfarer, og de er i forskjellige størrelser.
Hva 52 står for vet jeg ikke, jeg kjøpte mine hos optiker( og de er stjålet).

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 13:49   #16
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Slike ting variere jo ifht om det er in eller ikke. De er jo klassiske i den forstand at de er veldig in, så ut og så kommer de tilbake igjen. Jeg liker dem, men usikker på om de passer meg.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 14:24   #17
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Har hatt mine i 3 år nå, de passer mitt ansikt godt og jeg synes de er nøytrale og gode på.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 15:23   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Fine. Men du må prøve de først.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 17:50   #19
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

De kan se rare ut på noen, siden de har en snodig vinkel mot ansiktet.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 00:45   #20
VisiliA
Brenner seg ut
 
VisiliA sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 161
VisiliA er litt kul
Standard

Sv: Wayfarer - Hot or not?

Den originale Wayfarer fra 1952 er nokså skrå i fronten og har en veldig rocka look. Den modellen avbildet i første innlegg heter New Wayfarer og er en modernisert utgave. Den er rettet litt ut og har litt "mykere" og snillere fasong. Begge utgavene finnes i mange fargevarianter og med litt ulike materialer. Den blå på bildet er litt gummiaktig, veldig behagelig på.
52 står for glassbredden (mm). De leveres som regel med ca 20 mm nesebro og minst to ulike glassbredder. Størrelsen har betydning for hvor godt brillen sitter på.
Og hvis noen lurer: Ja, jeg jobber hos optiker

__________________
Storebror -87
Lillebror -91
Attpåklatten -99
VisiliA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no