Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor går grensen for hva man kan kalle folk? (Nettavisen)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-06, 12:37   #21
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går grensen for hva man kan kalle folk?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg vet ikke hvor grensen burde gå, men jeg synes i alle fall det er verre å si stygge ting til en offentlig ansatt som er forpliktet til å høre på deg (som i dette tilfellet) enn å si det til folk i en rent privat krangel. Jeg synes ikke folk ved sosialkontorer skal være nødt til å finne seg i å bli kalt "fitte" av klientene sine. En bot i dette tilfellet synes jeg blir litt som den boten man kan ilegges for å urinere eller spytte på fortauet - det er noe med å forpeste/forsøple hverdagen for andre mennesker, enten i det offentlige rom eller på andre folks arbeidsplass.

Jepp.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 17:18   #22
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor går grensen for hva man kan kalle folk? (Nettavisen)

Det er veldig unødvendig å kalle andre fitte, man oppnår ikke mye ved det. Utenom å få bot dah. Men synes vel politiet og rettsvesnet har andre ting som er viktigere å bruke tid og penger på.

Å gi en sosialklient en bot på 1500,- synes jeg er høl i hue forøvrig. Det må jo bli sosialen som betaler den.....
At mannen ble sinna kan jeg forstå. Saksbehandleren hans var ikke tilstede og han kunne derfor ikke få det beløpet han tydeligvis forventet.
Så lenge man er sosialklient skal man tydligvis bare bukke og nikke, og godta alt.

Dumt valg av ord var det, men kan forstå sinne og frustrasjonen hans.
Det er alt for mye av det at saksbehandleren-din-er ikke-tilstede-så-vi-kan ikke-hjelpe-deg mentalitet.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 19:10   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går grensen for hva man kan kalle folk? (Nettavisen)

Kunne ha signert Mams jeg. Synes det er helt unødvendig å bruke tid og energi på å straffe et verbalt utsagn. - Og når det i tillegg er en sosialklient (som nok har kuratorene i halsen for lenge siden) så blir det jo bare å gi en utgift til sosialkontoret ja...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 23:00   #24
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går grensen for hva man kan kalle folk? (Nettavisen)

Jeg er selvfølgelig helt enig med Skilpadda. Noe annet skulle tatt seg ut.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 15:46   #25
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor går grensen for hva man kan kalle folk? (Nettavisen)

Han fikk ikke lov å si det. Næmli

http://www.an.no/nyheter/article2354423.ece

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 16:05   #26
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor går grensen for hva man kan kalle folk?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns ærlig talt folk skal holde seg for gode til å være så urpripne at de ikke tåler skjellsord. Hadde de anmeldt han for truende/voldelig oppførsel hadde jeg forstått det, men for å kalle noen fitte? Nei, ærlig talt.

Jeg synes at man må tåle et par skjellsord mellom to privatpersoner som krangler. Grensen går da man kaller noen i tjeneste for et eller annet skjellsord. Synes ikke at folk på jobb skal finne seg i å bli kalt hverken fitte, rasist, idiot eller noe som helst annet. Hvis man åpner for at det er ok å skjelle ut folk med skjellsord, så vil voldsbruk øke enda mer enn det allerede er. Man skal selvfølgelig ha mulighet til å sette grenser for hva slags oppførsel man tolererer, og dermed synes jeg det er helt på sin plass at folk i yrkestjeneste skal ha mulighet til å anmelde slike forhold.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no