Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Katastrofeøvelse i Oslo-området

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-06, 13:27   #1
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Katastrofeøvelse i Oslo-området

http://www.dn.no/forsiden/article899...=article_title

Jeg er pittelitt med på denne. Veldig spent på hvordan det arter seg videre, og hvor godt forberedt vi egentlig er.

Har dere som bor i Oslo merket noe til øvelsen i dag?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 13:36   #2
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Katastrofeøvelse i osloområdet

Jeg fikk nylig melding fra en kollega som er i Oslo i et møte. Han sa det var mye politi å se.

Spennende med slike øvelser, håper den klarer å avdekke alle eventuelle svakheter.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 13:48   #3
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Katastrofeøvelse i Oslo-området

Jobber midt i sentrum, og jeg hører sirener i tide og utide.

Skal med toget hjem i dag, og de har varslet forsinkelser i kollektivtrafikken, håper jeg ikke blir så veldig berørt.

Synes det er flott med en slik øvelse. Godt å vite at vi er forberedt hvis katastrofer skal intreffe.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 15:36   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katastrofeøvelse i Oslo-området

Kjempeflott at de øver på katastrofe-håndtering selv om man aldri kan forberede seg på en katastrofe.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 15:38   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katastrofeøvelse i Oslo-området

Uff.. jeg har et familiemedlem med post-traumatisk stressyndrom. Han takler ikke sirener, smell, alarmer osv. i det hele tatt. Han skulle holde seg hjemme i dag. Men, jeg så et sted at det sto 17-18. oktober, varer dette i morgen også?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 15:40   #6
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Katastrofeøvelse i Oslo-området

Jeg skulle egentlig vært på samling midt i sentrum i dag, men er hjemme.
Kombinasjonen katastofe-øvelse med potensielt forsinket kollektivtransport passer ikke inn i en alenemors tidsbudsjett med tanke på barnehage-henting 40 km fra kursted. Godt krydret med en natts elendig søvn, som heller ikke passer inn, når man skal lære seg den psykologiske diskurs.

Synes forøvrig det er bra at sånne øvelser utføres.


Sist redigert av Cascaye : 17-10-06 kl 15:41. Årsak: En liten k i en setnings begynnelse hadde sneket seg inn
Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 15:45   #7
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Katastrofeøvelse i Oslo-området

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

varer dette i morgen også?

Ja, jeg tror det.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 15:51   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katastrofeøvelse i Oslo-området

Eneste jeg merker til øvelsen er at det stadig snakkes om det på radioen, men jeg syns det er godt og viktig at de øver... og håper de involverte aldri noensinne får behov for kunnskapen sin til akkurat dette formålet!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 21:17   #9
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Katastrofeøvelse i Oslo-området

Øvelsen avsluttes kl 1400 i morgen!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 21:33   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Katastrofeøvelse i Oslo-området

Ja her i huset har vi merket den. Mannen, som ikke har sovet i natt, og har feber og ligger sjuk, ble rutinemessig ringt opp og bedt om å være i beredskap. Kanskje ikke den mest beredte

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 21:58   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katastrofeøvelse i Oslo-området

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ja her i huset har vi merket den. Mannen, som ikke har sovet i natt, og har feber og ligger sjuk, ble rutinemessig ringt opp og bedt om å være i beredskap. Kanskje ikke den mest beredte

Jeg ble oppringt og tilkalt! Fikk litt hetta, for det passet skikkelig dårlig, MEN helt til slutt flirte sjefen og avslørte at tilkallingen var høyst virtuell. Det vil si at irl så hadde jeg måttet komme på flekken, men nå slapp jeg.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no