Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Fifty Shades of Grey-serien

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-13, 23:41   #241
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg har heldigvis såpass lik smak som Skilpadda at jeg ikke trenger å lese FSoG.

Jeg sliter litt med å skjønne at man tar det såpass personlig. Jeg leser mye innimellom som jeg vet ikke har spesielt høy litterær kvalitet, også leser jeg mye som er fantastisk. Selv om jeg er enig i alt Skilpadda sa om Twilight, syntes jeg det var såpass fengende at jeg fortsatte å lese (og irritere meg over Bella) - men jeg føler da ikke at hun rakker ned på meg for det?

Det er forskjell på kvalitet på litteratur. Man trenger ikke like alt av høy kvalitet, og man kan kose seg med lavkvalitet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 23:44   #242
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Kanskje noe av det samme som at jeg snurter litt over at folk kaller skoa mine for kjerringsko?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 23:57   #243
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

En av mine beste leseopplevelser er PS I love you. Kanskje ingen höydare når det gjelder språk eller bruk av litterære virkemiddel, men historien fenget meg så til de grader at det er en av de bøkene jeg husker aller best. Ellers kan jeg fint finne på å lese 1/4 av en bok før jeg husker at eg har lest den før.

Hva andre mener om boka er meg revnende likegyldig, kjenner jeg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 00:06   #244
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Hvis vi tar med alt gjennom tidene, er Løven og jomfruen, en superstjernepocket, den som har beveget meg mest.

Jeg har også lest True Blood, og Modern Witch-bøkene. De første har jeg ikke problemer med å kalle underholdende søppel, selv om jeg har lest alle. De andre har noe med seg som fenger, selv om jeg ikke heller synes de på noen måte har høy kvalitet.

Mens 1Q84 er høykvalitetsbøker jeg virkelig likte. Og Ringenes herre. Også vet jeg at de er gode, selv om fornuftige mennesker ikke liker dem.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 02:27   #245
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg synes det var artige bøker å lese, men ble drit lei av enkelte uttrykk etter hvert. Er det nødvendig å si "hule heite" 467 ganger?

Men jeg er lite belest og har derfor lite å sammenlikne med, samt et kjedelig sexliv, så det var vel derfor disse bøkene var en høydare for meg.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 02:28   #246
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg synes det var artige bøker å lese, men ble drit lei av enkelte uttrykk etter hvert. Er det nødvendig å si "hule heite" 467 ganger?

Men jeg er lite belest og har derfor lite å sammenlikne med, samt et kjedelig sexliv, så det var vel derfor disse bøkene var en høydare for meg.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 08:09   #247
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.329
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Var det ikke et youtubeklipp der Tore Strømøy leste høyt fra fifty shades?

Jeg måtte selvsagt google. Men jeg advarer: Det vil sannsynligvis gå både vinter og vår før man kjenner antydning til lyst igjen.

(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 08:18   #248
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 08:35   #249
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.267
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Noen ganger trenger man bøker som ikke utfordrer. Akkurat nå trenger jeg bøker som ikke er all verden, som FSOG, true blod, modern witch og chic lit.

Andre ganger kan jeg lese mer kvalitets litteratur.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 08:38   #250
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Spørsmål på sidenlinjen; Hva slags bøker er Modern witch?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 08:43   #251
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg kan være enig i at man noen ganger trenger bøker som ikke utfordrer, jeg elsker Marian Keyes fordi hun skriver morsomme og kule bøker som underholder og rører. Og grunnen til at jeg ikke likte Fsog var jo at det var dårlig og platt, ikke at det var "lett".

Jeg har forøvrig laget en spinnoff - heite bøker - som jeg ikke får linket til nå, og blir glad hvis dere svarer i den.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 08:53   #252
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.267
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Spørsmål på sidenlinjen; Hva slags bøker er Modern witch?

Rett og slett om moderne hekser. http://www.deborageary.com/index.html

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 09:00   #253
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Eg likar også Marian Keyes, Kate Morton, Lucinda Riley og eit par andre i samme kategori, EL James er rett og slett ikkje flink til å fortelle ei god historie! Ho er god på å beskrive sex, men ikkje noko meir enn det.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 12:40   #254
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg synes det var artige bøker å lese, men ble drit lei av enkelte uttrykk etter hvert. Er det nødvendig å si "hule heite" 467 ganger?

Men jeg er lite belest og har derfor lite å sammenlikne med, samt et kjedelig sexliv, så det var vel derfor disse bøkene var en høydare for meg.

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg synes det var artige bøker å lese, men ble drit lei av enkelte uttrykk etter hvert. Er det nødvendig å si "hule heite" 467 ganger?

Men jeg er lite belest og har derfor lite å sammenlikne med, samt et kjedelig sexliv, så det var vel derfor disse bøkene var en høydare for meg.

Så passende at innlegget ditt kom to ganger.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 19:10   #255
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Det så jeg ikke.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 19:37   #256
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg leser ikke såkalt høyverdig litteratur i noen særlig grad. Jeg liker best krimbøker. Harry Hole er på topp, uten at jeg helt kan peke på hvorfor, men har blitt glad i han. Og jeg liker å lese Gunnar Staalesen fordi han skriver godt, selv om plottene ikke er like bra som hos Jo Nesbø. Unni Lindell orker jeg ikke. Hun prøver å ha et fargerikt språk, men for meg blir det bare tomt fyll med beskrivelser av hvordan omgivelsene er utformet. Øynene søker hele tiden å 'spole forbi' uvesentligheter.

Når det gjelder 50 shades har jeg ikke antydning til lyst til å lese de bøkene.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 19:38   #257
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Men altså, jeg bryr meg ikke om hva andre synes om bøkene jeg leser, så lenge det gir meg god underholdning og avslapping.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 20:18   #258
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg innrømmer glatt at jeg lar meg påvirke av meningene til andre. Jeg koste meg med 50 shades, leste så om dårlig språk på nettet, så begynte jeg å legge merke til, og irritere meg over dårlig språk.

At hun ikke hadde komplekser for kroppen sin hørte jeg aldri mens jeg selv holdt på å lese de, så det tenkte jeg ikke over i det hele tatt. Hadde jeg hørt snakk om det, hadde jeg sikkert begynt å tenke over det selv, og det hadde gitt meg et enda dårligere inntrykk av boka.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 20:44   #259
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg begynte å tenke over "heite hule" etter at du skrev om det, Elise.
Kropp tenkte jeg aldri over, men det er vel fordi jeg aldri tenker over min egen kropp heller?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no