Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-14, 23:51   #21
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Det er sommer og endelig Agatha Christie-tid. Jeg leser bare bøkene hennes om sommeren og har snart pløyd meg gjennom alle bøkene - det har tatt 11 år, og forhåpentligvis har jeg to igjen til neste sommer. Akkurat nå er det "Three blind mice and other stories".

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 16-06-14, 07:49   #22
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Det sykkelsesong og snart Tour de France. Da er det biografier fra sykkelsirkuset det går i:

Nettopp ferdig med Michael Barrys "Shadows on the Road"
(lag bl.a: US Postal, High Road og Sky)

Såvidt startet på George Hincapies "The loyal Lieutenant"
(Lag bl.a: US Postal, BMC)

På vent ligger Stuart O'Gradys "Battle Scars"
(Lag bl.a: Crédit Agricole, CSC, Green Edge)

Retz er ikke aktiv  
Gammel 30-06-14, 00:14   #23
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Et helt, halvt år. Jojo Moyes (?)

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv  
Gammel 30-06-14, 09:15   #24
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

The goldfinch her også. Jeg liker den veldig, veldig godt!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv  
Gammel 30-06-14, 17:48   #25
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har nettopp avsluttet 'Et helt halvt år' (Jojo Moyes) og 'Ridderkorset' (Jørgen Jæger). Har nå 'En mann ved navn Ove' (Fredrik Backman) og 'Vi ses i morgen' (Tore Renberg) i veska og på nattbordet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 30-06-14, 19:57   #26
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Leser Natchez burning av Greg Iles, mursteinsbok på 850 s.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv  
Gammel 30-06-14, 21:55   #27
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Akkurat ferdig med ny forfatter; Det siste barnet av John Hart. Veldig intens og spennende. Hele veien.

Begynt på Hun visste hvem han var av Karin Slaughter.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 02-07-14, 17:19   #28
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Her er det krim igjen etter en liten pause, Journal 64 av Adler-Olsen. Har fenget fra første setning.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 02-07-14, 17:33   #29
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Nettopp ferdig med Tore Renberg: "Vi ses i morgen". Likte den, merker at jeg leser alle dialoger med Stavanger- dialekt.

__________________
2005 og 2010
Apple er aktiv nå  
Gammel 02-07-14, 17:37   #30
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Nå leser jeg Marco effekten av Jussi Adler Olsen.
Da er jeg ferdig med serien om avdeling Q, så nå må jeg finne på noe annet å lese.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv  
Gammel 02-07-14, 17:49   #31
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Nå leser jeg The best of our spies av Alex Gerlis. Jeg har kommet et stykke, og tidvis er den lettlest, men innimellom så går det litt tregt. Og det er synd, for jeg liker den egentlig. Kanskje det løsner når jeg får litt mer sammenhengende lesetid.

Før den leste jeg The fault in our stars av John Green. Det er en fjortisroman, men den er så søt og fin at jeg virkelig koste meg med den. Sånn bortsett fra at den er virkelig trist..

Vind er ikke aktiv  
Gammel 02-07-14, 17:55   #32
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser også The Goldfinch, på anbefalinger herfra. Veldig bra så langt.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv  
Gammel 02-07-14, 23:38   #33
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser Shantaram på senga, og lider meg gjennom Don Quijote i bilen. Kommer til å levere når lånet forfaller, nå kan jeg i hvert fall følge de fleste referanser til boka.

__________________

tink er ikke aktiv  
Gammel 04-07-14, 20:19   #34
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Alene sammen, Abraham Verghese.

Akkurat begynt, lovende start.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv  
Gammel 06-07-14, 12:49   #35
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Har nettopp vært to uker på Kypros og leste følgende bøker:

Dødssymfoni av Jørgen Jæger
Skyggerom og Tysteren av Jan Erik Fjell
Et helt halvår av Jojo Moyes
Blomstenes hemmelige språk av Vanessa Diffenbaugh
Innenfor og Trøsteren av Karin Wahlberg

Vet at det er en til, men klarer bare ikke huske hvilken, og har lagt dem igjen på hotellet.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv  
Gammel 10-07-14, 15:14   #36
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Ferdig med "den siste pilgrim" av Gard Sveen. Anbefales!

iben er ikke aktiv  
Gammel 10-07-14, 16:21   #37
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Dødssymfoni av Jørgen Jæger
Skyggerom og Tysteren av Jan Erik Fjell
Et helt halvår av Jojo Moyes
Blomstenes hemmelige språk av Vanessa Diffenbaugh
Innenfor og Trøsteren av Karin Wahlberg

Var Blomstenes hemmelige språk bra?

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv  
Gammel 10-07-14, 16:25   #38
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser Parfymen av Patrick Süskin på nytt. Det er veldig mange år siden sist, men stemningen i meg er like ubehagelig og ekkel som sist gang.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv  
Gammel 10-07-14, 17:06   #39
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Et lite drap i Lisboa. (Bedre seint osv.)
For et språk!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 10-07-14, 17:08   #40
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Orange is the new black.

I Kindle!

Timar er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no