Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-07, 20:25   #41
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Barn med spesielle behov blir helt vanlige når de går på Sfo Det virker som det er vanlig her. Jeg måtte ta ut gutten min med spesielle behov siden de ikke klarte å tilrettelegge for han. Jeg hadde en gutt som hatet sfo og ble syk av å være. Han fikk migrenanfall flere ganger i uken pga sfo.

Det skjer her også. Barn med cp eller er døve blir plutselig helt friske etter kl. 14 og skoledagen er over. SFO bør ikke inneholde pliktoppgaver en må gjøre. SFO bør være et sted der en kan gjøre lekser og ellers være sammen med vennene sine. Hvis det bare kjøres opplegg og underholdning vil ikke ungene lære seg å finne på noe selv. De ungene som drar hjem får vel slappe litt av etter endt skoledag? Blir spennende å få et skolebarn neste år. Mulig han skal gå på sfo, men ikke hele dagen.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 20:49   #42
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Her er SFO ganske bra har eg hørt (ganske få elevar og ein fantastisk leiar). Men eg er allikevel glad for at storebror slepp å gå der, hvertfall no første året. Syns det er nok for han med skola no og svært få av dei andre i klassen er på SFO.
Storebror går til og frå skola og det sosiale der er og viktig synes eg.
I går hadde han med seg ei i klassen heim etter skoleslutt.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 21:01   #43
Julie
Nybegynner
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 14
Julie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Siden gutten min nettopp har begynt på skolen nå, så kjenner jeg ikke så godt til hva de gjør enda. Men jeg har hørt at de bl.a. drar på turer, svømming, har fotballtrening i SFO-tiden (for de som vil det). De voksne virker greie de også. Dessuten så har de faddere fra 4. kl. som skal ta seg av dem i begynnelsen. Tror likevel det tar litt tid før han kjenner seg trygg.

Julie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 23:58   #44
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Heter det ikke HVA SLAGS tilbud?? Ikke hvilket? *flisespikker*

Gjør det?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 08:46   #45
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

SFO der skolejenta mi går er også rene oppbevaringsplassen. Det første året engasjerte jeg meg, satte krav, var på foreldremøter.

Nå har jeg gitt opp, og gidder ikke engasjere meg lenger. Datteren min går i 3. trinn, og har heldigvis ikke bruk for mer enn halv plass.

Jeg syntes synd på 1.klassingene og deres foreldre da de startet opp i begynnelsen av august. Alt var kaos, ingen visste noen ting der, eller kunne svare på spørsmål. Og midt oppi dette kaoset skulle forventningsfulle, småengstelige førsteklasseforeldre dumpe barna sine før de dro på jobb.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no