Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-08, 15:32   #1
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Leste på VG nett om et nytt Msn-virus, som ble oppdaget i går kveld. Dette viruset sender en msn melding til brukere fra en på vennelisten din og oppfordrer deg til å trykke på linken i vinduet, for å se bilder av deg på f.eks. Facebook eller Nettby. Trykker du på linken, laster viruset seg ned på dataen din og sprer seg ved å sende samme melding til alle i adresseboken din. Det "skumle" med dette viruset, i følge VG, er at teksten i msn-chattevinduet står på norsk. Da er det jo lett å tro at det er fra noen man kjenner.

Her er link:

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=508700

Prøvde å finne ut mer om dette viruset, men VG er den eneste artikkelen jeg har funnet.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 15:33   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Den har jeg fått flere ganger, men aldri åpnet! Logget meg av msn etter det skjedde.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 15:37   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Får den hele tiden fra forskjellige. Åpnet den en gang med kom til en blokkert norsk adresse.

Har ikke fått noe tilbakemeldinger at jeg har viruset og pcen min har ikke sagt noe. Tror ikke jeg har fått den.

Plagsom.

Beskjedene blir bare verre og verre. Begynte med er dette deg? og nå er det nakenbilder og alt mulig rart av meg tydelig vis.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 15:46   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Fikk det for noen dager siden men,trykket ikke på linken bare lukket vinduet og har ikke virus på maskinen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 16:09   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Jeg fikk det i går, nysgjerrig som jeg er.
Men jeg tror det er borte fra maskinen min nå. Har "renset" pc-en.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 16:15   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

På dager som denne er jeg glad for at jeg ikke bruker msn.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 17:31   #7
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg fikk det i går, nysgjerrig som jeg er.
Men jeg tror det er borte fra maskinen min nå. Har "renset" pc-en.

Jeg er alltid veldig skeptisk til linker som bare blir sendt meg på Msn, fordi jeg har blitt infisert en gang på en lignende måte. Brent barn skyr ilden....
Men, i og med at dette viruset sender en melding på norsk, så kan det hende jeg hadde åpnet linken. Har ikke så mange norsktalende venner på msnlisten min, så da tror jeg ikke engang jeg hadde tenkt meg om først, før linken hadde blitt åpnet. Og det er noe skikkelig herk med virus!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 17:32   #8
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL



Jeg fikk den av Cilen, og trykket selvfølgelig på linken.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 17:33   #9
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Jeg har fått dette ja. Selvfølgelig trykket jeg på linken. *nysgjerrigper*

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 17:43   #10
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Jeg klikker aldri på linker i msn, ei heller åpner vedlegg i mail.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:10   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg har fått dette ja. Selvfølgelig trykket jeg på linken. *nysgjerrigper*

Samme her, dum som jeg er. Fikk den for to kvelder siden og min kjære som er datamann av yrke har virkelig hatt jobben med å få den ut av systemet her. Har lært !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:25   #12
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Jeg åpnet den selvfølgelig. Fortsatt er ikke maskinen min frisk. dobbel

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:47   #13
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.



Jeg fikk den av Cilen, og trykket selvfølgelig på linken.




Jeg fikk den av Elin. Vi prøver å få fjernet det nå. No skikkelig dritt!

Sorry Nabojenta

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:48   #14
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Spyboot tar viruset.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 00:05   #15
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

AVG free edition tar viruset.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 00:10   #16
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Takk for tips. Fikk den nå, men av en blokkert bruker som jeg i tillegg har slettet, men han har ikke slettet meg da?

Åpnet den ikke. Stod: Fant de syke bildene av meg på facebook.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 00:23   #17
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg klikker aldri på linker i msn, ei heller åpner vedlegg i mail.

Samme her. Med mindre jeg er sikker på at det ikke er noe tull.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 01:03   #18
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Jeg har lært siden sist. Er litt rart å få linker fra folk jeg ikke har snakket med på lenge på msn heller.
Jeg opplevde å få bilder å jeg som jeg skulle godta? noen som har fått det?

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 01:08   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Jeg fikk meg en støkk sist runde, da dette engelske viruset florerte på samme måten. Så jeg hadde nok ikke åpnet det, men problemet er jo at det faktisk står på NORSK og virker troverdig. Og når det i tillegg står "er dette bildet av deg? Fant det på Facebook" så høres det jo faktisk ikke ut som noe tull, og man blir jo nysgjerrig. Jævla ondskapsfulle drittvirus!

Heldigvis har jeg ikke fått noen forespørsler, og nå VET jeg jo at det er virus. Har advart svigermor, for hun sendte dritten til meg sist uten å vite det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 13:47   #20
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nytt Msn-virus - ADVARSEL

Opprinnelig lagt inn av Maya80, her.

Jeg har lært siden sist. Er litt rart å få linker fra folk jeg ikke har snakket med på lenge på msn heller.
Jeg opplevde å få bilder å jeg som jeg skulle godta? noen som har fått det?

Ja, har vært innom det også jeg.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no