Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det blitt "in" å være fattig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-14, 19:35   #42
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

http://www.osloby.no/nyheter/Debatts...e-7155952.html

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 19:53   #43
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

http://www.osloby.no/nyheter/Debatts...e-7155952.html

Himmel og hav så smålige folk er i sin kritikk!

En tenåring ønsker seg et plagg som mange av dem rundt seg har. Hun ønsker seg. Hun krever ikke. Hun får en brukt jakke.

Det spørres om fattighuset er med på å opprettholde merkepress på den måten?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 19:58   #44
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg synes det virker in å fordømme dem som står fram og forteller om dårlig råd i media.

Det mangler sjeldent på gode forslag til hvordan akkurat disse menneskene skulle ha fikset livet sitt, spart penger og heller burde ha tenkt slik "alle" har gjort i studietida da man levde fra hånd til munn.

Jeg ser en del mennesker som virkelig sliter, men som garantert hadde fått sånne gode forslag sendt etter seg om de stod fram i media.

I media skal fattige helst være tynne, fillete og ha et bedende blikk. Det er også lettere å føle seg god om man gir en konkret ting til denne fattige stakkaren.

En ting er i alle fall sikkert. Trygdede og mennesker i lavtlønnsyrker har ikkev opplevd pengegalloppen mange andre har, men en felles erfaring har de. De har opplevd prisstigningen på boliger, noe som en del av dem som tjener best har nytt best av.

Jeg er veldig enig med deg.

Visst er det en del folk som glatt hadde kunnet gitt ungene det som er vanlig dersom de hadde prioritert annerledes.

Samtidig så finnes det mange som virkelig har skikkelig skikkelig dårlig råd og spinker og sparer på alt og hvor alt er veldig grått og nøvert og de merker jo det veldig godt til jul. De barna der får jo aldri noe som ikke er helt nødvendig og jeg må si at jeg veldig gjerne skulle gitt en litt unødvendig fin ting. Hvor gjør man det? Er det noen som vet om det finnes en julegaveinnsamling for barn?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 19:59   #45
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Jeg har litt blandede følelser rundt dette. Føler jo virkelig med de som føler de kommer til kort i julen, men fleste som er fattige i denne settingen (og som står frem) er alenemødre. Jeg er også det i praksis. Har min egen husholdning for meg og poden. Poden får likevel en PC til jul. Grunnen til det er at jeg har spart i over et år, tatt på meg ekstrajobb og lagt av litt feriepenger. Jeg har lyst til å ha min jobbmac i fred, så da syntes jeg det er greit å prioritere dette akkurat denne julen. Det er et unntak.

Jeg har tynt meg igjennom en utdannelse som var beinhard, jobbet ekstremt mye i perioder for å tjene mer penger, og jeg har gjort alt jeg kan for at poden ikke skal oppleve en "fattig" oppvekst og for at han ikke skal føle at vi er anderledes. Jeg har ikke hatt noen stålhelse og jeg har syntes det har vært skikkelig tøft og slitsomt i perioder, men jeg har likevel hengt med. Det går økonomisk bra med oss nå. Har kjøpt mer eller mindre alle møblene mine på Finn, men det gjør meg ingenting. Føler meg ikke fattig av den grunn.

Jeg vet at mange som er fattige virkelig har gode grunner til å være det, men jeg leser disse annonsene med lupe, for jeg syntes ikke alle virker å ha "prøvd alt". Jeg vurderer gi bort noe skikkelig fint til et barn som ikke får noe denne jula (har en iPad som er "eskeny" som jeg neppe kommer til å bruke), så er ikke urimelig heller altså, men jeg føler vel ikke helt at alle har tatt de beste valgene for sin familie alltid, og da må man faktisk stå i det. Sånn er det bare. Men jeg skjønner at det er tøft.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:26   #46
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Jeg tror på ingen måte det er "in" å være fattig. Heller ikke å ha mindre enn andre. Men det har skjedd en dreining i media som jeg ikke får helt tak på, det har blitt veldig mange flere historier rundt omkring om folk som har dårlig råd. Og veldig ofte lønner det seg jo for de som stiller opp på den måten at de får noe av en eller annen. Litt samme mekanismen som å stå frem på forum. Er det blitt mindre skambelagt? Og er det i såfall negativt? På en måte er det fint hvis det igjen går an å si åpent at man ikke har råd og at man må prioritere. På den andre siden er jeg litt skeptisk til at offentlig tigging skal være det som hjelper.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:29   #47
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.340
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Kan det noensinne bli "in" å være ufrivillig fattig? Jeg tviler sterkt på det. Men det er, som Katta nevner, muligens blitt mindre skambelagt, eller kanskje rett og slett mer "in" å være åpen om alt mulig. Så lenge man er åpen er alt greit, liksom, og folk føler med deg og hjelper deg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:35   #48
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Jeg syntes også det er litt rart med alle de som står frem og vil låne bort hytta si til fattige som ikke har råd til ferie. Ikke det at jeg nødvendigvis tror at dette er en del av vedkomnes imagebygging, men jeg tenker vel at om jeg skal gi bort noe, så skal jeg ikke trenge stå å fortelle hele verden det. Man får gitt bort selv om man ikke legger det ut på Finn eller Facebook. Jeg er fan av å gi, men syntes det bikker litt over noen ganger når jeg leser kommentarfeltene når slike saker dukker opp. Vedkomne blir hyllet som en gud.

Men altså.. jeg sier ikke at det er dårlig, men jeg syntes det noen ganger virker litt spekulativt. Dessverre.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:37   #49
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.340
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men altså.. jeg sier ikke at det er dårlig, men jeg syntes det noen ganger virker litt spekulativt. Dessverre.

Er det dette vi kaller et snev av jantelov?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:38   #50
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Spekulativt? Å låne bort hus/hytte? Jeg blir litt oppgitt. Alt er jo galt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:39   #51
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Er det dette vi kaller et snev av jantelov?

Kanskje litt? Jeg syntes i alle fall at det må være mulig å donere bort ting, låne ut ting og gjøre gode ting for andre uten å legge det ut på Face. Må være lov å undre seg litt over det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:40   #52
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Spekulativt? Å låne bort hus/hytte? Jeg blir litt oppgitt. Alt er jo galt.

Sier ikke at det er galt, jeg sier jeg undrer meg over måten folk gjør disse tingene på.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:42   #53
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kanskje litt? Jeg syntes i alle fall at det må være mulig å donere bort ting, låne ut ting og gjøre gode ting for andre uten å legge det ut på Face. Må være lov å undre seg litt over det.

I de tilfellene jeg har sett, så har det i utgangspunktet blitt lagt ut en nøktern annonnse på Finn, som så har blitt plukket opp og delt i SoMe, for så å finne veien til VG.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:43   #54
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Sier ikke at det er galt, jeg sier jeg undrer meg over måten folk gjør disse tingene på.

Du er i mine øyne forbi "undring"-stadiet når du kaller noe spekulativt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:44   #55
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.340
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes i alle fall at det må være mulig å donere bort ting, låne ut ting og gjøre gode ting for andre uten å legge det ut på Face. Må være lov å undre seg litt over det.

Men kan det ikke være at folk legger ut sånt på FB og andre sosiale medier for å oppmuntre andre til å gjøre det samme? Spre den gode gjerning, liksom? Jeg tror at det er tilfelle for enkelte. Ikke alle er navlebeskuende egoister.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:44   #56
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I de tilfellene jeg har sett, så har det i utgangspunktet blitt lagt ut en nøktern annonnse på Finn, som så har blitt plukket opp og delt i SoMe, for så å finne veien til VG.

Jada, det gjelder ikke alle. Men jeg er med i en del grupper på Facebook (kjøp og salggrupper) hvor dette er en greie. Og en liten bit av meg føler vel at det er litt mindre genuint når man velger å tiltrekke seg oppmerksomhet på den måten. Men kan godt hende jeg tar feil altså. Dette er kun tanker jeg har hatt rundt det. Syntes jo egentlig at det er flott at folk gir.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:46   #57
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Oppmerksomheten det genererer er det nok som i størst grad holder meg igjen i å gjøre noe sånt. Det, og alle som "undrer" seg og bare tror jeg er ute etter nevnte oppmerksomhet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:47   #58
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Det er garantert flere utgaver av dette, men jeg vil tro at endel tenker slik som Joika over her at de gjerne vil gi bort noe til noen som virkelig er verdig trengende, derav annonser? Jeg tror nok også at dette er noe media driver mer på imagefronten enn de som vil gi bort ting. Jeg er mer skeptisk om man kan si det sånn når det er bedrifter som donerer noe, det kan man i mange tilfeller se på som rene reklamekroner.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:53   #59
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er veldig enig med deg.

Visst er det en del folk som glatt hadde kunnet gitt ungene det som er vanlig dersom de hadde prioritert annerledes.

Samtidig så finnes det mange som virkelig har skikkelig skikkelig dårlig råd og spinker og sparer på alt og hvor alt er veldig grått og nøvert og de merker jo det veldig godt til jul. De barna der får jo aldri noe som ikke er helt nødvendig og jeg må si at jeg veldig gjerne skulle gitt en litt unødvendig fin ting. Hvor gjør man det? Er det noen som vet om det finnes en julegaveinnsamling for barn?

Kirkens Bymisjon samler i alle fall inn til voksne. Her i byen samler også Choice hotellene inn til barn. Det gjør de og i andre byer. Heter Ensomt juletre søker gaver. Er info på Facebook.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 21:01   #60
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er garantert flere utgaver av dette, men jeg vil tro at endel tenker slik som Joika over her at de gjerne vil gi bort noe til noen som virkelig er verdig trengende, derav annonser? Jeg tror nok også at dette er noe media driver mer på imagefronten enn de som vil gi bort ting. Jeg er mer skeptisk om man kan si det sånn når det er bedrifter som donerer noe, det kan man i mange tilfeller se på som rene reklamekroner.

Det er nok dette med bedrifter jeg sammenligner litt med. Arbeidsplassen min har vært med å sponse fine arrangementer basert på frivillighet, og da kjøper vi en pakke som gir oss en viss reklameplass. Vi sponser med andre ord ikke av bare genuine årsaker, men fordi vi vil at folk skal vite om oss og at vi er greie og sponser. Jeg føler vel ikke at folk skal trenge vite at jeg er grei og snill om jeg gir bort noe, men jeg tror vel egentlig ikke at folk flest har et så bevisst forhold til dette.

Å legge en nøktern annonse på Finn er kanskje den beste måten. Der kan man være anonym også.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no