Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-07, 00:03   #41
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Hva som er ok? Det er helt ok å jobbe 100%. Men hvis jeg kunne få velge, ville jeg hatt god nok råd til at jeg kunne jobbet redusert. Aller helst ville jeg hatt en fridag i uka og jobbet korte dager resten av uka.
Drømmen må være full lønn og jobb fra 10 -14 mandag til torsdag Dog ikke så realistisk.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 00:04   #42
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Akkurat nå har jeg fått meg 80% stilling - seks timer mandag til fredag.

Hadde vi hatt økonomi til deg, skulle jeg veldig gjerne ha jobbet 50%.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 00:11   #43
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Mener du det, altså? Med mitt usannsynlig dovne sinnelag hadde jeg gått på veggen uten en jobb. Etter en måneds sommerferie er jeg helt ute av alt, inklusive humøret, og etter ti måneders permisjon var jeg på god vei til å bli gal.

Jeg er nok litt som Elinblu. I permisjonene mine har turtallet nærmet seg faretruende null, og jeg har følt meg mer og mer som en stor hagesnegle. Det har vært en fryd å komme tilbake i jobb begge ganger.

100 % fungerer veldig fint her i gården. Men en fridag i uka (til MEG) kunne jeg godt ha tatt, altså!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 00:26   #44
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Den store forskjellen må vel ligge i hvorvidt en liker og brenner for det en driver med.
Jeg vet at det er slik i mitt tilfelle, og jeg ser jo at det også er slik hos andre. F.eks. hos kollegaen min som er sykemeldt fordi blodtrykket stiger bare h*n tenker på å dra på jobb.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 08:22   #45
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Jeg har prøvd 60-timersarbeidsuker over lang tid. Det gikk, men var slitsomt. 80-90 timer pr. uke var mer enn jeg orket. Nå jobber jeg 40-45 timer i uken og synes det er helt greit. Med tid og stunder vurderer jeg 80%, dvs fri en dag i uken, men enn så lenge så trives jeg så godt med jobben min at det er en fryd å være der. Jeg merker godt at jeg ikke har lyst til å jobbe så mye som jeg gjorde før jeg fikk barn nå når jeg har blitt tobarnsmor. Derfor er jeg glad for at jeg har fått prøvd meg på skikkelig intensiv jobbing før jeg fikk barn, så vet jeg hvordan det er.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 08:34   #46
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Hvis økonomi ikke hadde spilt noen rolle: 0%.

Jeg er nok enig i den! I en verden der økonomi var uinteressant, så hadde jeg nok funnet på noe annet å bruke tiden på.

Men det funker helt fint å jobbe 100% (40t uke).

Det første jeg hadde ønsket meg er kortere arbeidsvei. Både fordi det generelt tar tid, og fordi det går fort halve dagen hvis det er noe som skjer i barnehagen, jeg skal følge til helsestasjonen e.l.

I neste omgang hadde jeg sikkert ønsket meg 6 timers dag og kanskje en fridag i uken. Noe annet er at min jobb hadde blitt stressende og lite tilfredsstillende hvis jeg skulle jobbe så lite.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 09:08   #47
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Hvis jeg ikke hadde hatt barn, hadde jeg gjerne jobbet 110–120 % stilling. Så lenge ungene er små, ønsker jeg ikke å jobbe mer enn maks 100 % i snitt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 09:25   #48
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Jeg jobber nå 100%, men har "bare" 33.5 time bundet til jobbe, så det betyr at jeg jobber alt fra 6 timer og opp til 7.5 time pr dag. Litt overtid(personalmøter, foreldremøter) er det også. Det syns jeg er helt ok. Men hadde jeg kunnet velge tror jeg at jeg hadde valgt 6 timers dager hver dag.

polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 09:39   #49
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

50 % frem til ungene er ute av heimen.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 09:41   #50
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Før jeg fikk barn så elsket jeg jobben min. Jeg jobbet 10-12 timer hver dag og reiste mye, og var godt fornøyd med det. Fikk fastlønn så jeg tjente ikke noe mer enn om jeg hadde vært der 8 timer for dagen.

Nå er alt anderledes. Jobben er fremdeles gøy, men det er langt viktigere å få tid til barn, meg selv og mannen. Derfor skal jeg bare tilbake i 80% stilling når permisjonen for barn nr 2 er ferdig. Da skal jeg ha fri en dag i uka. Hadde ikke penger spilt noen rolle kunne jeg i tillegg gjerne jobbet kortere dager de 4 dagene jeg faktisk var på jobb, men det tar vi oss ikke råd til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 11:23   #51
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Ideelt sett skulle jeg jobbet ca 75 %, både for å få god tid til barnet mitt, og også for å slippe den intense migrenen litt. Men desverre så har jeg ikke økonomi til det.
Det hender jeg jobber overtid, men det er sjelden.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 11:25   #52
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

I min drømmetilværelse skulle jeg jobbet 60%. Jobbet tre dager, hatt en ekstra dag hjemme med jentene og en dag hjemme for meg selv, hver uke.

Det høres ut som noe jeg også kunne like.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 14:21   #53
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Kunne tenke meg å jobbe 50 %.
Jeg har 80 % stilling ,men er hjemme på 5 året pga. ryggproblemer,så nå er jeg veldig klar for å komme ut i jobb igjen. Selv om det nok er langt fram til jeg kommer i jobb .

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 14:30   #54
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Jeg skulle veldig gjerne jobbet 80% - med èn fridag i uken.
Så kunne jeg brukt den til husvask og mas og hatt helgene FRI!

Vi løste det slik at vi har vaskehjelp på fredagene, og helgene fri for vasking, anbefales. Billigere enn å gå ned i stilling for husvaksen sin del

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 18:42   #55
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

6 timers dag muligens.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 18:47   #56
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Jeg ville helst hatt 3-4-dagers uke og 10 uker ferie. Det blir omtrent 55 % stilling. Ikke fordi jeg ikke liker jobben min, men fordi jeg liker å ha fri også og å lage mat og mye annet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 19:11   #57
~froggie~
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 83
~froggie~ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Jeg jobber som regel 37,5 timer i uka. I den jobben jeg har nå, har jeg flexitid, men jeg får kun avspasering for de timene, og ikke lønn. For min del kunne jeg godt jobbet mer i uka, om jeg trengte avspasering, men hadde det vært overtidslønn, hadde jeg garantert ofte jobbet overtid for en periode.

~froggie~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 22:57   #58
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Jeg kunne tenkt meg å jobbe ca 4 timer 3 dager i uka og hatt fri resten. Å jobbe fra 9-13 hadde vært supert. Det er så mye annet jeg skulle gjort som jeg aldri har tid til. Nå har jeg 100% studier + 50% jobb så jeg syns ikke jeg rekker noe annet.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 23:35   #59
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

80% med reduserte dager framfor 1 fridag,
Så entlig skulle jeg vel ønske at vi hadde 6 timers dag med full lønn.

Samme her. 9-15 hadde vært ypperlig.

I min jobb har vi dog plenty med kundearrangement på kvelds/helgetid og det ville jeg ikke gitt fra meg. Så det blir jo over 100% tilsammen.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 23:49   #60
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Nå er det litt spesielt i mitt tilfelle, siden jeg er lærer. Nå har jeg fem klasser og 85% omtrent. Det er fryktelig mye arbeid med å forberede timer, rette, gi tilbakemeldinger osv, og i praksis blir det til at jeg legger i mye mer enn 100%, tidsmessig. Det perfekte hadde vel vært tre klasser og kun spansk (mindre retting enn i norskfaget) dvs. ca 60-65%. Det betyr lite for meg å ha en dag fri, det viktigste hadde vært mindre arbeidsmengde totalt.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no