Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

iPad med eller uten 4G

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-12, 09:01   #1
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

iPad med eller uten 4G

Jeg vil ha iPad.

Jeg vet ikke om jeg trenger med 4G. (Jeg har iPhone dekket av jobben, og dermed dekket datatrafikk derfra). Er det ikke slik at jeg kan kople mobilen til iPaden og dermed surfe via mobilnettet på den, der jeg ikke er i WiFi-land?

Jeg vil bestille nå, men har ikke lyst å bruke 1.000+ mer enn jeg virkelig må.

Eller er det urteit å spare seg til fant nå, og bare ikke ha muligheten fremover?

Haster, selvfølgelig, det klør i fingrene her.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 09:09   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

4G er veldig lite utbredt i Norge, det er vel bare i Oslo det er 4G, og da bare hos NetCom. Dessuten er det amerikansk standard, og ikke tilpasset europeisk 4G-standard. Det eneste er vel at du kan bruke raskeste 3G, men jeg tror ikke helt det er verdt 1000,- ekstra.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 09:16   #3
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Mulig jeg egentlig var upresis, for skillet går vel ikke mellom 4G og 3G, så det egentlig spørsmålet mitt var om jeg egentlig trenger å ha mulighet for å kople iPaden rett mot mobilnettet (uavhengig av standard), eller om jeg kan rute via iPhone.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 09:17   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Jeg har iPad 1, med 3G, men etter at jeg fikk mulighet til å koble opp iPaden til iPhonen for å kjøre datatrafikken derfra, har jeg sagt opp nettabonnementet mitt og kjører iPad uten mobilnett.

Det er jo ikke bare den ekstra 1000-lappen for 4G det er snakk om; det er også det abonnementet man må ha i tillegg på iPaden. Da jeg kjøpte min, var det en ekstrautgift på 1200 i året, men jeg tror prisene har endret seg det siste året, så ikke ta mitt ord for det.

Jeg har kjøpt 5 iPader siden jeg kjøpte min (for familiemedlemmer), og de har alle vært uten mobilnett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 09:18   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Jeg har iPad1 med wifi og 3g. Har aldri brukt 3g (ennå), men kommer likevel til å kjøpe iPad3 med wifi og 4g. Jeg tenker at jeg sikkert er lur på lengre sikt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 09:22   #6
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Jeg bruker iphonen for å koble ipaden til nett der det skulle være behov. Har jo alltid med mobilen så har aldri hatt behov for eller savnet 3G.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 09:22   #7
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Ah, problem solved. Jeg kjøper uten. Om jeg noensinne trenger, så arver ungene den uten, og jeg kjøper ny med.

Takk!

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 09:22   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Jeg kjøpte uten og har aldri savnet det!!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 09:25   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Jeg har ikke 3G på min, og har aldri savnet det. Jeg har også telefon med fri datatrafikk, og kan bruke den hvis jeg må, men jeg tror jeg bare har gjort det et par ganger.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 09:26   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Jeg har min tredje iPad uten 3G, aldri savnet det. Kobler via mobil dersom behovet melder seg i ny og ne.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 09:32   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Denne da eller? http://www.dinside.no/892638/ipad-3-generasjon

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:11   #12
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Da er vi i gang, og første problem er at jeg av en eller annen grunn ikke får installert mailen min, ellers er jeg blid.

Og endte opp i to butikker, fordi den første jeg var i (kl 10:22) ikke hadde flere svarte igjen. De hadde fått inn to...

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:17   #13
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Jeg bruker 3G en del. Blant annet når jeg er på farten. Det er verdt de ekstra kronene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:22   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Tilleggsspørsmål, kan jeg kjøre datatrafikken via min HTC (desire) eller går det bare med eplefon?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:22   #15
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Kjøp via Apple Store, Anda.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:30   #16
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg bruker 3G en del. Blant annet når jeg er på farten. Det er verdt de ekstra kronene.

Too late! Nå skal jeg bare finne ut hvordan jeg kan bruke iPhonen som kopling når jeg er utenfor Wifi.

Endte med å kjøpe på en Applestore, Blondie. Jeg ville ha den i dag, nemlig.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:45   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Too late! Nå skal jeg bare finne ut hvordan jeg kan bruke iPhonen som kopling når jeg er utenfor Wifi.

Du gjør slik:

På iPhone:
velg Innstillinger/Delt internett. Slå på Delt internett.

På IPad:
Velg Innstillinger/Wifi (eller trådløst nett eller noe slikt. Jeg har ikke iPaden min her, så får ikke sjekket)
I listen over tilgjengelige trådløsnett, skal du nå ha fått opp iPhonen din. Den står trolig under "Andas iPhone" eller noe sånt.
Velg nettverket og oppgi tilgangskode.

Tilgangskoden finner du under Delt internett, på iPhonen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 14:05   #18
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du gjør slik:

På iPhone:
velg Innstillinger/Delt internett. Slå på Delt internett.

På IPad:
Velg Innstillinger/Wifi (eller trådløst nett eller noe slikt. Jeg har ikke iPaden min her, så får ikke sjekket)
I listen over tilgjengelige trådløsnett, skal du nå ha fått opp iPhonen din. Den står trolig under "Andas iPhone" eller noe sånt.
Velg nettverket og oppgi tilgangskode.

Tilgangskoden finner du under Delt internett, på iPhonen.

Man må gå via Bluetooth i stedet for Wifi/trådløst nett.
Da gjenstår det bare oppsett på gmailen, og den får jeg ikke til. Får beskjed om problemer med smtp tjeneren. Så om noen kan løse det og... ;-)

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 14:17   #19
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Tilleggsspørsmål, kan jeg kjøre datatrafikken via min HTC (desire) eller går det bare med eplefon?

Ja. I innstillingene på HTC'en finner du et eller annet om portabelt nettverk eller deling av nettverk, kanskje det heter Wifi Hotspot. Der oppretter du et nettverk, som du finner igjen i nettverkslisten på iPaden.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 00:03   #20
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: iPad med eller uten 4G

Når det gjelder 4G, så vet man vel ikke foreløpig om det kommer iPad med 4G-støtte til salgs i Norge. 4G-teknologien som brukes i europa benytter gjerne andre frekvenser enn i USA, og ser ikke ut som Apple har implementert støtte for det.

Det er ikke bare i Oslo man har 4G-støtte. Bergen, Stavanger, Trondheim og en del i området rundt Oslo har også 4G. I løpet av 2012 skal flere byer få 4G på plass.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no