Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Å finne seg sjæl - igjen

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-13, 12:21   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å finne seg sjæl - igjen

Jadda, ny unge, ny runde med klesforvirring. Heldigvis er det siste ungen. Etter alle tre barna har jeg hatt en runde etter jobbstart hvor jeg virkelig kåler med klær. Synes ingenting passer, det er ikke fint lenger, jeg har ikke peiling på mote og hva som passer min nok en gang endrede kropp, osv.osv..

Nå har jeg ikke tenkt til å spørre om spesifikke råd, men mer på det generelle plan. Hva trenger man i en basisgarderobe, hvor mange plagg av hver, hvordan trives man i skjørt og kjole, hvilke farger er safest, hva er pyntet nok, men ikke for pyntet? Hvilke plagg kan man ha i motefarger, hvilke er lure å ha i nøytrale farger?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 12:31   #2
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Jeg aner ikke, men jeg henger her for tips.
Det eneste jeg kan bidra med, kanskje mest som råd til meg selv, er å tømme garderoben for rælete klær som enten ikke passer lengre, er for slitte, eller er bomkjøp. Så ser man hvor lite klær man egentlig har, og kan med god samvittighet øke klesbudsjettet.


Sist redigert av skyfri : 23-05-13 kl 00:44.
skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 12:39   #3
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Jeg måtte venne meg til kjoler, venne meg til å være pyntet - at jeg kunne identifisere meg med å 'være slik', finne ut hvilke farger/snitt som kledde meg, og rett og slett teste ting litt ut. Men å våge å prøve litt nye ting, våge å skille seg litt ut, og være villig til å gå inn i det, var en prosess for meg. 'Du har en tydelig identitet' sa en kollega til meg. Ja jeg har kanskje det nå, men jeg hadde ikke det for 2-3 år siden.

Jeg behøver
- bukser i riktig snitt. For meg er det høyt liv, litt tilsittende og smale nederst
- kjoler i riktig snitt/farger - skjuler mage - framheve der jeg er smalest
- sko med hæler - gjør meg smalere - lengre ben - vanesak
- bluser/gensere i mine farger - fant min stil, og går konsekvent for det

Å finne hva man kler/passer må man bare teste ut. Noe er farger, noe er stil man liker, og noe er snitt i forhold til kroppsfasong.

Jeg har noe jeg har holdt på ganske lenge, og Michelle Pheiffer i Grease 2 symboliserer på en måte det hele. Det tøffe i møte med det feminine. Disse elementene går igjen av mye av det jeg velger, selv om jeg kan variere. Noe er 'meg' som jeg føler sterkere for.


Sist redigert av Dronningen : 01-12-15 kl 14:48.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 12:49   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Jeg har ihvertfall et buksetips. Mac dreamy skinny jeans. Himmel for en aldeles fantastisk bukse. Masse stretch, litt høy i livet og sitter som et skudd, jeg føler meg 6 kilo lettere i det samme jeg trekker på meg disse. Har nå kjøpt i alle farger. NB! Du må gå opp mange størrelser, de har en annen størrelsestabell enn vanlig. Jeg bruker 28/32 vanligvis, og bruker 32/30 i disse.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 13:01   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Takk for tips. Jeg har raida klesskapet og gitt 6 bæreposer til fretex, men det ser ikke sånn ut, i følge mannen.

Jeg har ikke trøbbel med å finne fine jeans, men jeg synes topper, overdeler og bluser er et mareritt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 15:12   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Jeg sliter også med det samme, kokos. Jeans er lett, overdeler er vanskelig. Vanligvis nå går det i flanellsskjorter (og hettejakker... ), longsleeves og andre ustilige greier. Hvis jeg skal prøve å se ordentlig voksen ut har jeg noen korte, myke blazere jeg har over noen halvslække, tynne gensere med litt utringning.


Gleder meg til høsten når det går an å krype inn i ullgenserne igjen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 16:07   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Har en fin blazer jeg kan tørke støv av.

Jeg hadde en fin samling bluser, men må innse at mye er slitt og utdatert.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 21:56   #8
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Blazer er iallefall et must. Gjerne en fin formsydd, og en noe videre causual om du bretter opp armene litt på. Ville kjøpt i tidløs farger, og heller spritet opp med topp/singlet inni i litt mer knæsj farge.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 21:58   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

HM, Vila, VeroModa har ellers mye fine topper, skjorter og bluser nå

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 22:15   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Dette er hva jeg har bygd opp de siste årene, jeg ligger jo et par år foran deg i løypa:

Basisskjorter med litt stretch fra HM i forskjellige farger.
Lange singleter i forskjellige farger til å ha under gensere og bluser fra kjedebutikkene
Gjennomsiktige bluser og halvgjennomsiktige skjortebluser i ulike farger fra Cubus og Vero Moda
Veldig fornøyd med jobbebukser fra B-young, de har godt snitt og ser fine ut. Svarte og blå i lang og pirat. Fargede Jeans fra Cubus er en annen favoritt.

Pen klassisk drakt fra Mexx
Cardigans i ull, kasjmir og bomull. Mest Benettons og Boden, men også HM og Vero Moda.
Skjørt. Jeg kler best blyant og over kne, så det er det jeg har. I tykk bomull, draktstoff, fløyel og ull fra Boden, Benneton og HM.
Kåpe til vinter og trenchcoat til sommeren.
Ullkjoler fra Boden, Benetton og diverse fra Twisted.
Noen svarte gode kjoler som har slankende fasong, ser strålende ut når man føler seg kjip i skikkelig god tykk kvalitetsjersey kjøpt på Twisted.
Sommerkjoler fra Boden, HM og Twisted.

Ellers:
Investert i godt undertøy, bra BH'er og pene klassiske sko og støvletter som holder i flere år.

Hvis jeg finner et godt snitt, kjøper jeg gjerne flere i ulike farger og satser på klær som ser litt ut som om jeg kunne ha arvet det av min mor eller mormor. Klassiske greier eller veldig min stil. Min stil er en temmelig feminin og litt engelsk lady-inspirert stil. En blanding av City og tedrikkende dame i hagen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 22:21   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Twisted, er det et merke eller en butikk Harriet?

Jeg kjøper også gjerne flere farger hvis jeg finner plagg i en fasong og kvalitet jeg liker. Jeg har mange klær som er like men forskjellig farge. (Litt kjedelig når jeg plutselig ikke passer dem lenger, men det har jo sine positive sider også selvfølgelig.)

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 22:33   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Takk for tips, HV! Jeg har funnet yndlingssingleten fra HM som jeg har i mange farger, de er kjekke under bluser, skjorter etc.

Jeg sliter med å finne fine svarte bukser som ikke suger til seg støv, hår og møkk. Tips mottas med takk.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 23:12   #13
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Jeg har en utrolig fin, svart bukse fra jeansavdelingen på HM. Den er litt blank i stoffet, men stødig, slik at den ikke ser ut som en jeans, men sitter godt og funker til alt, fra pent til jobb til t-skjorter. Og prisen på 299 er jo trivelig.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 23:22   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Twisted er en fantastisk butikk i Bergen.
https://www.facebook.com/pages/Twist...ation=timeline

De merkene de fører må da finnes andre steder også. Hvis ikke så får du ta en tur.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 23:53   #15
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Floyd-bukser.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 19:35   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Takket være tipset til Harriet har jeg nå fått meg tre nye bukser som passer i dag. Cubus er en butikk jeg svært sjelden kommer er innom, så jeg hadde aldri kommet på å prøve de fargejeansene. Men de var riktig fine, og på salg til 99.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 20:57   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Ja, jeg måtte ete i meg en og annen fordom der:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 21:43   #18
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Takk for tips, HV! Jeg har funnet yndlingssingleten fra HM som jeg har i mange farger, de er kjekke under bluser, skjorter .

Hvilken singlet er det? Endelig ute av mammatøyet her!

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 21:45   #19
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Hvilken singlet er det? Endelig ute av mammatøyet her!

Disse: http://tablet.hm.com/no/product/98584#article=98584-B Jeg har de i ørten farger, de er knallgode! Funker fint til amming og.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 22:05   #20
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å finne seg sjæl - igjen

Jeg har vært på fargeanalyse nå etter endt barseltid, og det kan VELDIG anbefales! Synes det er mye lettere å kjøpe klær når jeg vet litt hvilke farger jeg bør se etter og hvilke jeg bør unngå. Ser jo at jeg har brukt mange av de riktige fargene (og noen få feile) intuitivt, men det er mye kjappere når jeg vet og ikke går og surrer på magefølelsen.

Også fikk jeg to generelle råd som alle kan følge. Det ene er at man skal kjøpe basisplagg (topper, cardigans, eventuelt bukser) i samme farge som håret sitt. Det tar seg som regel godt ut når fargen fra håret gjentas, og det kan med hell være større plagg. Det andre rådet er å kjøpe plagg til overkroppen(topper, t-skjorter, jakker men også skjerf, øredobber, øyenskygge...) i samme farge som øynene sine. Dette vil fremheve øynene, og man får lettere oppmerksomhet, kalles gjerne "flørtefargen" fordi man bør være spesielt obs på dette om man skal på en date, selv om fargen absolutt ikke er forbeholdt romantisk flørting.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no