Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Feirer man 20-årsdag stort?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-21, 14:57   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer man 20-årsdag stort?

Ingen familieselskap?

Vi kommer nok til å ha det. Det settes pris på. Vi har også familie på besøk når jeg har bursdag selv. Tror nok det «forventes», på en måte. Det er ikkr ofte vi ser familien utover bursdager, selv om vi bor i samme by.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 14:59   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer man 20-årsdag stort?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Tror ikke foreldrene mine har arrangert noen feiring for meg etter at jeg fylte 19 (jo forresten, tror vi hadde et lite selskap da jeg ble 25), så jeg vet ikke egentlig. Hadde ikke forventet noe spesielt fra foreldrene mine i alle fall, men det er jo alltid hyggelig å høre hva jubilanten selv ønsker!

Tror ikke hun forventer noe, men hun har aldri feiret med venner (siden barneskolen omtrent), så hvis vi ikke gjør noe, så forbigås dagen i stillhet. Og det vil jeg ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 15:01   #23
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feirer man 20-årsdag stort?

Første "store" feiringen jeg hadde, som helaften med innbudne gjester i leide lokaler, var 30 års dagen.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 15:06   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer man 20-årsdag stort?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ingen familieselskap?

Vi kommer nok til å ha det. Det settes pris på. Vi har også familie på besøk når jeg har bursdag selv. Tror nok det «forventes», på en måte. Det er ikkr ofte vi ser familien utover bursdager, selv om vi bor i samme by.

Siden jeg begynte å studere da jeg var 19 har jeg aldri bodd i samme by som familien. Dvs jeg hadde en eller begge søstrene i byen i perioder da vi alle tre var studenter, men vi arrangerte vel ikke akkurat noe kaffeselskap i hverandres bursdager. Vi var sikkert ute på byen da, vi var jo stadig det.

Nå bor mannens bror i byen, med samboer og liten baby, og jeg har en niese som studerer her. Disse inviteres alltid når ungene mine har bursdag, så de har hatt en form for familiefeiring alltid. Men jeg hadde det aldri selv da jeg vokste opp, siden all familie unntatt kjernefamilien bodde langt unna (hadde bare "vanlig" barnebursdag så lenge jeg måtte). Men jeg har aldri likt å være sentrum eller "bli feiret", så jeg savnet det aldri. Det kan hende jeg hadde invitert mine foreldre og søsken på kaffe på min egen bursdag nå, hvis de bodde her, men jeg hadde ikke forventet at foreldrene mine skulle gjøre i stand selskap for meg og invitere folk på mine vegne etter at jeg ble voksen. Heller ikke da jeg var 20.

Jeg har invitert studentniesen hjem til oss rundt hennes bursdag da. Ikke noe selskap akkurat, siden vi er de eneste hun har av familie her, men har foret henne med middag, fastelavnsboller (hun har bursdag i februar) og gave. Ut over det regner jeg med hun sørger for den feiringa hun selv har behov for, med kjæresten og studentvennene sine. Men dit blir nok ikke gamle tanter invitert.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 20-09-21 kl 15:22.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 15:10   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer man 20-årsdag stort?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ingen familieselskap?

Vi kommer nok til å ha det. Det settes pris på. Vi har også familie på besøk når jeg har bursdag selv. Tror nok det «forventes», på en måte. Det er ikkr ofte vi ser familien utover bursdager, selv om vi bor i samme by.

I vår familie har de eldste søskenbarna hatt de siste familieselskapene på 18-årsdagen. Men det er jo selvsagt bare hyggelig om man fortsetter! Vi har ikke feiret voksne som har barn selv, utenom runde/spesielle dager. Vi er mange. Det hadde blitt mye selskap…

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 15:18   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer man 20-årsdag stort?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I vår familie har de eldste søskenbarna hatt de siste familieselskapene på 18-årsdagen. Men det er jo selvsagt bare hyggelig om man fortsetter! Vi har ikke feiret voksne som har barn selv, utenom runde/spesielle dager. Vi er mange. Det hadde blitt mye selskap…

På mannens side feires ingenting. Absolutt ingenting. Det synes jeg (og andre) er ordentlig kjipt. Vi var riktignok i selskap da niesene var små, men vi ble ikke invitert (evt gjorde de ikke noe) etter at de var sånn ca 13-14. Nå nærmer de seg 30.

Mine egne nieser (altså på min side) ønsker jeg å ha en nærere relasjon til, og det er i bursdager og til jul vi treffes. Altså ikke så ofte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 20:59   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feirer man 20-årsdag stort?

Jeg var enten i USA eller akkurat kommet hjem da jeg var 20. Hadde neppe noe selskap, ikke noe stort i alle fall. Siden du ønsker selskap hadde jeg absolutt hatt det. Det er hyggelig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 21:45   #28
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.846
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feirer man 20-årsdag stort?

Niesen min ble 20 forrige uke, vi hadde familieselskap , men det var fordi hun var her i konfirmasjon og vi alle kunne samles, hun har flyttet for å studere langtbunna familie

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-21, 08:31   #29
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer man 20-årsdag stort?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jada, jeg vet at man gjør som man vil. Men føler du at 20 år er som 30 og 40? Eller er det 18 som er 20, liksom? Hvordan markerte dere 20-årsdag i familien (eller andre)? Som en hvilken som helst bursdag eller større?

Min eldste blir snart 20. Hun fortjener å bli gjort stas på, hun er en usedvanlig fin, raus og empatisk jente. Samtidig vet jeg ikke akkurat om størrelsen på selskapet er avgjørende for hva hun setter pris på. Dessuten har vi det relativt trangt om plassen. Hadde du som gjest gått ut fra at det ble en litt større feiring enn vanlig?

Vi gjorde ikke noe spesielt ut av det. Vanlig familieselskap. I den alderen synes jeg hver bursdag fortsatt feires ganske mye. Altså ikke så stor forskjell på 14, 18 eller 20. Så lenge de bor hjemme/har adresse hjemme og bor på studiested, feires de som barn/ungdom og det tror jeg nok vi fortsetter med til de etableres ordentlig som voksne.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-21, 09:23   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer man 20-årsdag stort?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi gjorde ikke noe spesielt ut av det. Vanlig familieselskap. I den alderen synes jeg hver bursdag fortsatt feires ganske mye. Altså ikke så stor forskjell på 14, 18 eller 20. Så lenge de bor hjemme/har adresse hjemme og bor på studiested, feires de som barn/ungdom og det tror jeg nok vi fortsetter med til de etableres ordentlig som voksne.

Ja, her holder vi selskap for de som bor i huset, ser det ut til. Det virker som det er slik slekta også praktiserer. Ikke fordi jeg synes det er så himla gøy, jeg hater å bake og vi har det trangt. Men folk setter pris på det, og det er slik vi treffer slekta. Det er bare snakk om kaffe og en kake eller to. Aldri mer. Noen familiemedlemmer serverer noe mat i tillegg.

Nå høres det kanskje ut som vi feirer ofte, men jeg har kun en søster med to barn og to foreldre, så det er ikke så hyppig som det høres ut. Mannens side driver som sagt ikke med feiringer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-21, 09:47   #31
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Feirer man 20-årsdag stort?

Jeg husker at jeg feiret 18 års dagen min sammen med en venninne med stor hjemmefest hos mine foreldre. Etter det hadde jeg ingen store feiringer før 40 års dagen (ble 30 år 10 dager før bryllupet mitt så den dagen utgikk av naturlige årsaker. 20 års dagen husker jeg ikke. 40 års dagen var damelunsj med champagne og 50 års dagen var stor fest i to hele dager med mange gjester og ulike arrangementer.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-21, 10:09   #32
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feirer man 20-årsdag stort?

Jeg studerte borte så jeg hadde sikkert fest med venner. Når det er sagt så har vi feiring på alle bursdager i familien for dem som bor her uansett hvor gamle de blir.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-21, 21:07   #33
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer man 20-årsdag stort?

Er ikke det i så fall noe de feirer på egenhånd med venner? Regner med at når eldste blir 20 neste år så er hun fortsatt bosatt 60 mil hjemmefra og fikser bursdagsfeiring selv.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-21, 21:30   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer man 20-årsdag stort?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Er ikke det i så fall noe de feirer på egenhånd med venner? Regner med at når eldste blir 20 neste år så er hun fortsatt bosatt 60 mil hjemmefra og fikser bursdagsfeiring selv.

Jo, det kan vel hende. Aner ikke. Men jeg snakker om vanlig familieselskap med kaffe og kaker, slik min familie og mine venners familier gjør når noen har bursdag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 00:55   #35
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feirer man 20-årsdag stort?

Vi feirer alle bursdager.

20 årsdagen til Frøkna var litt spesiell, vi hentet henne hjem den dagen etter 1 år borte. Vi feiret mye den dagen. Hun fikk også et smykke av høyere verdi som markering.

Mini fyller 20 år neste år, han er mer typen som har guttaparty. Men en greie med familien blir det.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no