Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-21, 17:22   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Jeg fikk garn til en genser fra PetiteKnit til bursdagen min, men nå må jeg velge. Jeg har sett på ulikt før, men ikke landet på noe ennå. Vet at mange nå har prøvd forskjellig derfra. Hva skal jeg gå for?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-21, 17:37   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Champagne cardigan strikket jeg til yngste, den ble veldig klassisk og fin. Vurderer en til meg selv, men trenger det jo egentlig ikke. Bare væpne deg med mengder av tålmodighet til knappestolpen, den er verdt jobben.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-21, 20:38   #3
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Cumulus?

Selv skal jeg sette i gang med Wednesdaysweater om ikke lenge, må bare strikke litt til på en Mariusgenser jeg tar innimellom.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-21, 20:45   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Hvilket garn fikk du da? Alle strikkes vel ikke i samme garn?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-21, 21:11   #5
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.789
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Jeg har strikket Ingen dikkedarier til Frøkna, den er enkel, men ble så fin i passformen og er veldig mye brukt. Har også strikket Stockholm slipover med rund hals til Frøkna og med v-hals til ei venninne. Begge veldig fornøyde. Også den har disse små finessene og finishene som jeg liker så godt med PetiteKnit sine mønster, feks vendepinner på skuldrene som gjør at plagget sitter litt finere på. Nå holder jeg på med Ballongcardigan. Litt pes å strikke frem og tilbake, men også den blir så fin!

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)


Sist redigert av Noba : 05-09-21 kl 21:59.
Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-21, 21:19   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvilket garn fikk du da? Alle strikkes vel ikke i samme garn?

Jeg har ikke fått garnet ennå. Jeg må velge først.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-21, 21:34   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Jeg har strikket Maude Tee, syns den ble veldig fin og litt annerledes. Men dobbeltstrikket krage etc krevde konsentrasjon og øving på nye teknikker, selv om jeg er en veldig erfaren strikker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-21, 21:39   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Noe ikke altfor vanskelig egner seg nok best for meg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-21, 21:48   #9
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Jeg syns Oslo eller Stockholm sweater har en nydelig passform. Akkurat ferdig med en Oslo. Vurderer en Marseille nå.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-21, 22:20   #10
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Nybegynner her, jeg har strikket Ankers Trøye (ull), og nå har jeg gitt meg i kast med Weekend slipover.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-21, 00:00   #11
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Jeg liker godt Sunday sweather, men med rette armer, ikke ballongarmene.

Har nettopp kjøpt garn til Saturday night sweather.

Ankers trøye my size er også veldig fin.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-21, 08:27   #12
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Jeg har strikket Sunday cardigan (første strikkeprosjektet mitt noensinne), og den liker jeg veldig godt. Jeg har også strikket Holiday slipover, og nå strikker jeg ballonggenser, veldig spent på hvordan den blir.

Jeg syns hun har innmari mye fint, men jeg synes størrelsene er merkelige. Jeg er stort sett M, av og til L, i overkroppen, men må strikke XS/S i bredden på oppskrifter derfra, men beholdt lengden. Det kommer jo selvfølgeklig veldig an på hvordan man liker plaggene, men kjenner flere som har måtte gjøre tilsvarende for å få plaggene til å passe.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-21, 09:08   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Jeg ser ofte at det står i oppskriftene derfra at det er f.eks. 25 cm «ease», altså at genseren har en god del større vidde enn kroppsmålene. Så noen gensere er kanskje beregnet til å være ganske romslige og oversize?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-21, 09:09   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har ikke fått garnet ennå. Jeg må velge først.

Ah. Da hadde jeg gått for Ballongcardigan eller -genser. Jeg synes de er superfine, men orker ikke å begynne selv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-21, 09:19   #15
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Jeg liker vestene fra Petitknit veldig godt. Jeg har strikket flere Stockholm slipover og er straks ferdig med en Friday Slipover. Fordelen med vest er at det er ikke fullt så varmt å ha på seg som mange av genserne.

Både Oslo, Stockholm og Ingen dikkedarer er gode basisgensere synes jeg. Sunday Sweater er også veldig fin. Den har jeg strikket i Double Sunday til meg selv og i to tråder silk mohair til ei av jentene.

Nå har jeg kjøpt garn til Weekend slipover. Den er i likhet med en del av de nyeste genser-mønstrene mer oversized og i ganske varme garnkombinasjoner.

Novisegenseren strikket i Sandnes Kos er en kjappstrikket og god hverdagsgenser også

Sa jeg at jeg er veldig glad i oppskriftene fra Petitknit?

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-21, 09:23   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Takk for mange gode tips! Det er flott med størrelsestips også. Jeg er Large og ganske lang. Jeg pleier strikke det meste ellers i Large, men med ekstra lengde.

Jeg strikket 5 vester ifjor, riktignok av andre typer, men jeg er litt ferdig med vest.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-21, 10:27   #17
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Jeg er også en standard large, men strikker noen av oppskriftene hennes i M fordi de skal være for mye oversized for min allerede store kropp.

Mine genserfavoritter: Ingen dikkedarer strikket i Double Sunday. Sunday Sweater (dog er det kun tenåringene som har den, jeg har mohair edition, også nydelig), Cumulus og ikke minst Terazzo - den brukes MYE. Holder på med Louvre nå.

Jeg liker ikke gensere som har ermet satt på ute på skulderen (som Stockholm, feks), fordi det ikke blir pent på meg som har store pupper, men ikke er veldig høy, og holder meg til ragland eller sånn skulder som det er på Terazzo for eksempel, det er favoritten - men litt vanskeligere å strikke.

Av jakker er jeg veldig glad i November, Ingen dikkedarer og Sunday (har to....). Holder på med Champagne nå og tror den blir en favoritt til.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-21, 10:36   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Jeg liker egentlig Caramel Sweater godt, men målene hennes funker ikke for meg, det blir for bredt og pussig selv om jeg kutter maskeantall og øker lengde, og da begynner poenget med oppskrift å forsvinne. Halsen på Caramel Sweater er deilig, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-21, 11:21   #19
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Har begynt på Fortune. Apropos kommentarene over, i følge anbefalte mål i oppskriften ligger jeg midt i mellom M og L.
Velger da L, selv om det gir maks bevegelsesvidde. M ville gitt minimum av anbefalt bevegelsesvidde.
Håper den ikke blir altfor stor...


Sist redigert av Penelope : 06-09-21 kl 11:40.
Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-21, 12:00   #20
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Kan anbefale caramel sweater, og sunday mohair. Har også strikket ingen dikkedarer, som kanskje ble den aller fineste igrunn.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no