Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-22, 09:51   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.009
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Hvorfor holder ikke reiseforsikring gjennom kredittkort og innboforsikring?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-22, 09:53   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Reiseforsikring gjennom kredittkort gjelder vel bare reiser som er betalt med kredittkortet.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-22, 09:55   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.009
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Reiseforsikring gjennom kredittkort gjelder vel bare reiser som er betalt med kredittkortet.

Jo, men det gjør jeg. Betaler bensin og alt annet. Men feks sykkel stjålet på skolen ble dekket av innbo. Så jeg lurer rett og slett på når jeg skal ha bruk for den.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-22, 10:10   #4
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Hvis noe skjer på tur og du trenger helsehjelp eller bagasjen blir borte/forsinket?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-22, 10:14   #5
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.009
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Hvis noe skjer på tur og du trenger helsehjelp eller bagasjen blir borte/forsinket?

Det dekkes av reiseforsikring på kredittkortet..

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-22, 10:23   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Jeg betaler ikke alltid med kredittkort så for meg er det et poeng. Hvis vilkårene er like gode som vanlig reiseforsikring er det vel nok med kredittkortet.
Men en reiseforsikring gjelder vel fra man går ut døren hvis jeg ikke tar feil. Det gjør jo ikke den gjennom kredittkortet.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-22, 10:35   #7
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Jeg vil anta det avhenger av hva som er dekket av reiseforsikringen, og hvor mye. Et eksempel ser du her. Jeg ble for eksempel ganske overrasket over å se at når det gjelder "reisesyke og hjemtransport" for reiseforsikring via kredittkortet til Sparebanken Vest, så gjelder ikke dette etter 75 år. Greit å huske på om man tar med seg noen gamle på ferie. Ja, og det som frukt skrev om at helårs reiseforsikring gjelder fra du går ut døren hjemme.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-22, 10:35   #8
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Man foretar jo andre reiser enn de som er bestilt av et kredittkort? Her er SR-bank sin oversikt over forskjeller.

https://www.sparebank1.no/nb/bank/pr...astercard.html

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-22, 10:39   #9
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Det dekkes av reiseforsikring på kredittkortet..

Men med mindre summer. Og reiseforsikring dekker når du drar ut av hjemmet. Så i sum har man en vesentlig bedre dekning med reiseforsikring vs kredittkortet.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-22, 11:43   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

En reiseforsikring dekker alle reiser, også de du ikke har betalt for. Feks. fikk jeg flere tusen i mén-erstatning da jeg snublet midt i en spurt for å rekke t-banen og ødela et lite bein i hånda. Nå var ikke det penger jeg forventet å få, men hadde jeg knust mobilen eller ødelagt ting jeg bar på, så er det reiseforsikringen som dekker det.

(Med et lite forbehold om at mobil kanskje er dekker av innbo uavhengig av hvor man befinner seg?)


Sist redigert av Timar : 26-11-22 kl 12:16.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-22, 13:08   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Jeg trenger forsikringen for.p være dekket på jobbreiser, dem betaler jeg ikke selv.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-22, 14:24   #12
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.009
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

En reiseforsikring dekker alle reiser, også de du ikke har betalt for. Feks. fikk jeg flere tusen i mén-erstatning da jeg snublet midt i en spurt for å rekke t-banen og ødela et lite bein i hånda. Nå var ikke det penger jeg forventet å få, men hadde jeg knust mobilen eller ødelagt ting jeg bar på, så er det reiseforsikringen som dekker det.

(Med et lite forbehold om at mobil kanskje er dekker av innbo uavhengig av hvor man befinner seg?)

Mobilen blir dekket av innbo ja. Så reiseforsikringen blir mer en ulykkesforsikring når man ikke er på reise med overnatting?

Noen som nevnte jobbreiser, men da er jo arbeidsgiver pålagt å forsikre deg.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-22, 14:39   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Sjekk om arbeidsgiver har forsikring? Vår gjelder på fritidsreise også, og for hele familien - samme har mannen via sin jobb.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-22, 14:58   #14
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Det kan være store forskjeller i dekning på vanlig reiseforsikring og forsikringen du får gjennom kredittkortet. Man kan risikere en ubehagelig opplevelse dersom uhellet virkelig er ute (alvorlig sykdom på reise f.eks.) og ikke er dekket for så store utgifter man kan få. I tillegg er, som Timar sier, man dekket fra man går ut husdøra med reiseforsikring, med kredittkortet er det bare de reisene du har betalt med kredittkortet som er dekket.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-22, 16:23   #15
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Jeg mener å ha hørt at det er store forskjeller på hva som dekkes ifm. syketransport på hjemreise hvis man blir syk på ferie, altså hvis man trenger spesialtransport.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-22, 19:15   #16
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

De på reiseforsikring kredittkort nærmest himlet med øynene på telefon da jeg fortalte at et reisefølge på seks ikke ble hentet som avtalt av shuttle service og at vi alle mistet flyet. Men på IF helårs familie fikk vi dekket alle utgiftene, snakk om 20 000,-, kunne vært mye mer. Covid ble dekket ca null med kredittkort, alt av IF. Jeg bruker nå bankens kredittkort, og har helårs reise for familien i tillegg. God innboforsikring også.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-22, 19:25   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Jeg betaler nesten alltid med kredittkort, men så godt som absolutt ingen av reisene våre. Ettersom ferie for oss er biltur, svigers og camping.

Helårs forsikring dekker alt, fra egen trapp, som andre har nevnt. Og ikke en eneste av reisene vi er på ville bli dekket av en forsikring via kort. Selv de som drar på ferie på den måten har vel mye annet i løpet av et år som ikke er betalt med kredittkort?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 09:12   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Mobilen blir dekket av innbo ja. Så reiseforsikringen blir mer en ulykkesforsikring når man ikke er på reise med overnatting?

Noen som nevnte jobbreiser, men da er jo arbeidsgiver pålagt å forsikre deg.

Vi er ikke forsikret gjennom arbeidsgiver når vi reiser. Vi må ha egen forsikring der.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 20:18   #19
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Jeg jobber i staten og har derfor ikke reiseforsikring gjennom jobb. Mye blir jo dekket ol det skjer noe, men det er veldig godt å ha vanlig reiseforsikring i bakhånd. Spesielt til private gjenstander. Den dekker jo små turer i Norge også.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 13:54   #20
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er egen reiseforsikring bare tøys å ha?

Helårsforsikringen dekker egenandel leiebil hvis skade, maks 10 000,-, kredittkort null.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no