Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-21, 23:29   #861
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Noen som har tips til en juleinspirert genser? Ønsker ikke glorete julgenser, mer pyntete genser med hint av jul. Hvis det var forståelig.

Har du sett Camomilla sin i innlegg 821 i denne tråden? Den synes jeg var fin.

Er ferdig med to Tromsø-hoodier og har prøvd meg på i-cord for første gang (på begge). Det var jo lett!

Har begynt på en Setesdal fra strikkepakke hos Strikkemekka. Irriterende at garnet (Solid) er så slapt spunnet. Solid, du liksom Ikke kjempeimponert, men det er vel karma når jeg ikke brukte faghandel

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 15-12-21, 23:49   #862
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg gjennomgår øvelsen «kan jeg strikke en mariusgenser størrelse 8 år på ti dager». Tviler, men det skal ikke stå på innsatsen.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 16-12-21, 07:58   #863
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Noen som har tips til en juleinspirert genser? Ønsker ikke glorete julgenser, mer pyntete genser med hint av jul. Hvis det var forståelig.

Sett denne?

https://plummumknit.com/products/pim...-balls-sweater

Den kan du pynte som du vil.
Min blir sort med gull og rødt.

__________________
Propellen januar 2005

Sist redigert av Camomilla : 16-12-21 kl 12:30.
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 16-12-21, 07:59   #864
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg gjennomgår øvelsen «kan jeg strikke en mariusgenser størrelse 8 år på ti dager». Tviler, men det skal ikke stå på innsatsen.

Sett i gang knegg:
Det kan jo gå.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 16-12-21, 09:14   #865
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.326
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Denne holder dattera mi på å strikke

https://www.raumagarn.no/oppskrifter...felt-jakke-1-1

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 16-12-21, 09:34   #866
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.305
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Noen som har tips til en juleinspirert genser? Ønsker ikke glorete julgenser, mer pyntete genser med hint av jul. Hvis det var forståelig.

Maipuffblusen juleedition er jo litt søt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 16-12-21, 09:36   #867
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Denne holder dattera mi på å strikke

https://www.raumagarn.no/oppskrifter...felt-jakke-1-1

Den var fin. Men blir så irritert på Sandnes og Rauma med flere som absolutt kun skal selge hele hefter og da sammen med garn.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 16-12-21, 11:03   #868
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.326
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Den var fin. Men blir så irritert på Sandnes og Rauma med flere som absolutt kun skal selge hele hefter og da sammen med garn.

Hun kjøpte heftet først (på Husfliden), så måtte ikke kjøpe garn sammen med heftet.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 17-12-21, 13:27   #869
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker perlesokker til 3-åringen. Barnebarn, altså. Skal bli julegave.

5B83F65B-A4EF-4B3B-BDE3-F9975E12DE81.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 17-12-21, 14:27   #870
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Noen som har tips til en juleinspirert genser? Ønsker ikke glorete julgenser, mer pyntete genser med hint av jul. Hvis det var forståelig.

Jeg koser meg med denne her i håndfarget Wollmeise: https://www.ravelry.com/patterns/lib...r-kal-pullover

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 18-12-21, 09:41   #871
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg ble ferdig med Nettigenser til meg selv i går, og har endelig klart å treffe på størrelse ved å strikke XS fram til puppene og øke til S der. Nå ligger den og godgjør seg mellom fuktige håndklær, og jeg venter utålmodig på å bruke den.

Den ble så fin at hvis den holder fasongen greit (strikka i Sandnes Sunday og Tynn Silk Mohair, begge er nye garn for meg, så hvem vet), tror jeg at jeg må strikke en til i en helt anna farge.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 18-12-21, 17:23   #872
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Snuppa og jeg skal samstrikke! Hun har valgt mønster, Novice sweater chunky edition. Det blir hennes første strikkeplagg. Hun strikker i mørkegrønn, min blir gulbrun med en tynn gulltråd som følgetråd. Håper det blir hyggelig å strikke sammen!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 05-01-22, 08:58   #873
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ble ferdig med denne fra Plummum før jul.
Skal egentlig pimpes med julekuler, maskering og bling, men fikk ikke tid før jul.
Digger modellen og bruker den som den er akkurat nå.
Får pyntet den før jul


05897D49-E3EC-4019-9829-F701EEDA5775.jpg

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 05-01-22, 08:59   #874
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Det ble noen votter før jul, men fikk ikke tatt bilder av alle før de ble sendt av gårde til mottaker.
Her er ett lite utvalg..

60F06EE1-C80B-44C8-9806-CF5F6DC0AF1B.jpg

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 05-01-22, 09:01   #875
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå driver jeg med en kjole…
Det er mønster til genser, Augustins No 9 jeg bruker, og gjør om til en lengre modell så det blir kjole.
Strikes i Tvinni fra Isager og Sandnes Tynn Silk Mohair.

Har genseren fra før og den er så god.


328D2C76-6CA5-4529-8132-5D65ABB1A6B3.jpg

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 05-01-22, 09:14   #876
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.167
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Prosjekter på pinnene ved siste opptelling:
- Oslohue
- Trondheimvotter
- Garntopia flettejakke
- Garntopia hyggegenser
- Konstansekjole
- Pulsvarmere (måtte ha et t-baneprosjekt)

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 05-01-22, 09:16   #877
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Tromsø-hoodie med garn fra hemmelig nisse
En setesdalsgenser som jeg må rekke opp et par runder på. Har blitt liggende til jeg orker å rekke opp og telle nøye på mønsteret.
En vott nettopp startet.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 05-01-22, 09:20   #878
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så mye fint Camomilla.

Her har jeg nå Spot sweater på pinnene mistenker at det kan bli flere av den i fremtiden med ulike garn og fargekombinasjoner.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 05-01-22, 09:48   #879
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.000
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg holder på å avslutte en "Ingen dikkedarer"-cardigan fra PetitKnit, og den blir utrolig fin.

I jula måtte jeg ta en pause fra den, for snuppa trengte svarte ullsokker til å ha i sine lave DocMartens nå som det er snø. Hun valgte noen med en del fletter og da fikk jeg virkelig konstatert hvor kjipt det er å strikke fletter med svart garn. Særlig når det er så mørkt ute. Men sokkene ble helt som hun ønsket, og jeg vet at de kommer til å bli brukt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 05-01-22, 10:05   #880
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Tjorven: Svart garn det er jeg ikke glad i å strikke med, men fletter og….
Poden ville ha ett par raggiser i verneskoa sine, det fikk han, hn syns de var så gode så han vil ha flere. Har endel Arwetta rester så nå blir det Sunday Socks på han etterhvert.

Tusen takk Frøy. Delvis sykemeldt pga ryggen om dagen så det blir strikking når det funker…

Blånen: Pulsvarmere, hvilket mønster kan du anbefale?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no