Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-16, 18:13   #41
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Man føler jo at man når man har sagt A, så må man si B. Da laget startet opp hadde de problemer med å få noen til å melde seg som assistenttrenere (grunnen til det virker noe klarere for meg i ettertid ), så mannen min meldte seg. Vi snakket om at det uansett er lettere for oss at han er borte på dugnad et par timer på ettermiddagene (forutsigbart) enn å bli satt opp i timevis på dugnad i helgene. Jeg er jo låst her hjemme når han er borte, så det blir lite vi får gjort.

Så fant vi ut at det å være assistenttrener ikke var regnet som dugnad (loddsalg og den slags regnet jeg uansett utenom). Så nå skal han være med når ny hall åpnes neste helg, og så på cup som trener helgen etter, og på samme cup på dugnad helgen etter det igjen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 18:19   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hva skjer hvis man bare sier, nei, jeg kan ikke til sånne dugnadsgreier? Min sønn deltar ikke på lagidrett her i landet, og i Tyskland hvor vi bodde før, betalte man medlemskontingent (høy) og resten tok klubben seg av. Derfor aner jeg ikke.

Vi betaler over 4000 kr i medlemskontigent, jeg synes det er ganske mye. I tillegg kommer kiosk, parkering, og diverse annet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 18:29   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.423
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hva skjer hvis man bare sier, nei, jeg kan ikke til sånne dugnadsgreier? Min sønn deltar ikke på lagidrett her i landet, og i Tyskland hvor vi bodde før, betalte man medlemskontingent (høy) og resten tok klubben seg av. Derfor aner jeg ikke.

Det er vel en ressurs på samme måte som penger, som man må vurdere om man har før man melder ungen på en aktivitet. Dersom man ikke har mulighet eller vilje til å delta på foreldredugnad (på generell basis, ikke en enkelt gang), i en klubb som baserer drifta si delvis på dette, så får man la være å melde ungen på. På samme måten som man må si nei dersom aktiviteten er for dyr.

Hvis det er en gang man er satt opp, som det ikke passer, så får man prøve å bytte med noen andre, og bidra mer neste gang.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 18:38   #44
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Jeg synes det er stor forskjell i arbeidsoppgaver som et idrettslag har, som vil ødelegge driften om "alle" sier nei, og arbeidsoppgaver som kun er ren pengeinntjening. Det første har jeg stor motivasjon for å drive med, det andre - not so much.

Idrettsforbundet er klare på at dugnad er frivillig. Det oppleves nok ikke sånn for alle, for å si det mildt.

https://www.idrettsforbundet.no/tema...linjer/dugnad/

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 18:40   #45
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Og hvis jeg skal svare på hovedinnlegg i tillegg, synes jeg det er en selvfølge at trenere og lagledere skal få slippe unna de vanlige dugnadene.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 18:51   #46
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi betaler over 4000 kr i medlemskontigent, jeg synes det er ganske mye. I tillegg kommer kiosk, parkering, og diverse annet.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er vel en ressurs på samme måte som penger, som man må vurdere om man har før man melder ungen på en aktivitet. Dersom man ikke har mulighet eller vilje til å delta på foreldredugnad (på generell basis, ikke en enkelt gang), i en klubb som baserer drifta si delvis på dette, så får man la være å melde ungen på. På samme måten som man må si nei dersom aktiviteten er for dyr.

Hvis det er en gang man er satt opp, som det ikke passer, så får man prøve å bytte med noen andre, og bidra mer neste gang.

Takk for svar. Jeg lurte bare på om det fantes et slags alternativ (betale mer eller noe) dersom man ikke hadde mulighet (eller var villig) til slikt. Å måtte blokkere tre helger i løpet av en måned høres ut som i overkant av hva jeg hadde vært villig til i alle fall. Noen timer nå og da er jo bare hyggelig, men dette var mye.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 18:54   #47
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Her er trenere og hjelpetrener utelatt for andre dugnadsoppgaver, det gjelder og den andre av to foresatte til samme pode. Skulle bare mangle i mitt hodet, og jeg hadde virkelig ikke stilt opp ekstra på kiosk og hallvakter.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 19:28   #48
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Man føler jo at man når man har sagt A, så må man si B. Da laget startet opp hadde de problemer med å få noen til å melde seg som assistenttrenere (grunnen til det virker noe klarere for meg i ettertid ), så mannen min meldte seg. Vi snakket om at det uansett er lettere for oss at han er borte på dugnad et par timer på ettermiddagene (forutsigbart) enn å bli satt opp i timevis på dugnad i helgene. Jeg er jo låst her hjemme når han er borte, så det blir lite vi får gjort.

Så fant vi ut at det å være assistenttrener ikke var regnet som dugnad (loddsalg og den slags regnet jeg uansett utenom). Så nå skal han være med når ny hall åpnes neste helg, og så på cup som trener helgen etter, og på samme cup på dugnad helgen etter det igjen.

Det er rett og slett skikkelig urimelig!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 19:32   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Mannen er assstenttrener. Jeg slipper kioskvakt (takk, vi har nemlig to barn som ikke er på banen også, og trenger tilsyn mannen som leder laget i kamp ikke kan gi) men baker tidvis kake. Vi selger fisk (uten krav om minstesalg, men premietrekking blandt de som selge over 2000) på lik linje med alle andre. Annen dugnad har vi ikke der

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 19:35   #50
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi måtte sågar betale symbolsk medlemsskapspris for mannen min, så han skulle få lov å være assistenttrener. Jeg skjønner jo at diktatorspirene som styrer dette idrettslaget ser på det som en gave til folket å få lov å være medlem i noe så fantastisk. Jeg griner av glede, på samme måte som nordkoreanerne når de ser Kim.

Det prøvde de seg på hos oss også. Jeg nektet.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 19:38   #51
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Jeg er oppmann på storebrors lag, men jeg har ikke tenkt på å ikke stille på dugnad, men jeg melder meg som regel på lillebrors lag når det gjelder det. Nå er det ikke mye å snakke om her, vi arrangerer 1-2 turneringer i året, det er en sånn utedugnad på våren, men den er frivillig. Også har vi åpen hall, der har hvert enkelt lag ansvar for å skaffe folk til kafé og være tilsynsvakt. Det er foreløpig snakk om en gang pr semester.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 19:46   #52
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.


Sånt må jo komme an på om det er betalt eller ubetalt trener og hvor mange det er på laget i forhold til antallet trenere. På fotballaget til poden er det såpass mange av foreldrene engasjert i det laget at jeg tviler på at det er mulig å frita alle dem for alt alltid.

Ja, det er klart det må være en begrensning. Hos oss var det en trener og en lagleder per lag som var fritatt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 20:02   #53
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

As we speak, så kommer Lillesøs hjem med to loddbøker som skal selges for håndballen.Frist til onsdag. Jeg sendte melding til familien rundt omkring i landet og ba de kjøpe lodd og vippse penger til meg. Tok meg 10 minutt å selge ut bøkene ((200 lodd a 5 kr.-) og ny melding på at nå trenger de ikke vippse mer for bøkene er solgt. Genialt

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 21:23   #54
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.231
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Hos oss trenger ikke trenere og lagledere å stille på dugnad utenom det de gjør i de rollene.

Forøvrig er jeg ansvarlig for å sette opp vaktlister til 2 store arrangement per år for korpset. Der ville en tilsvarende situasjon som den dere har med sykdom i heimen ført til at korpset får mindre dugnad fra deres barn. Jeg fritok feks en familie i korpset der mor er alvorlig kreftsyk, dvs jeg lot far også slippe dugnad av menneskelige hensyn. Jeg syns dere kan fyre av en mail som ligner siste innlegg du har her, og bare si at dere desverre ikke kan stille mer enn den ene helgen som trener/lagleder. Så får styret løse kabalen sin på egen hånd. Det syns jeg er helt legitimt, så lenge man får beskjed i god tid.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 21:40   #55
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.606
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Her blir trenere og lagleder fritatt for kioskvakter og slikt, men må selge dopapir og lodd som andre foreldre.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 22:34   #56
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.423
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Takk for svar. Jeg lurte bare på om det fantes et slags alternativ (betale mer eller noe) dersom man ikke hadde mulighet (eller var villig) til slikt. Å måtte blokkere tre helger i løpet av en måned høres ut som i overkant av hva jeg hadde vært villig til i alle fall. Noen timer nå og da er jo bare hyggelig, men dette var mye.

Sånt som loddsalg etc, som går på pengeinntjening, kan man ofte betale seg ut av. Men man kan nesten ikke betale seg ut av å være kioskvakt/parkeringsvakt/kjøre til bortekamp etc. Der er klubben avhengig av arbeidskraft. På samme måte er det vel ikke vanlig å be om lavere kontingent, mot at man kan utføre arbeidsoppgaver for klubben, på dyre, dugnadsfrie aktiviteter.

Tre helger på en mnd kan skje, men ikke hver måned året rundt. Av og til hoper det seg jo bare opp med aktiviteter og oppgaver.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 22:38   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

As we speak, så kommer Lillesøs hjem med to loddbøker som skal selges for håndballen.Frist til onsdag. Jeg sendte melding til familien rundt omkring i landet og ba de kjøpe lodd og vippse penger til meg. Tok meg 10 minutt å selge ut bøkene ((200 lodd a 5 kr.-) og ny melding på at nå trenger de ikke vippse mer for bøkene er solgt. Genialt

Jeg er veldig glad for at vi ikke må selge lodd, for slekta mi fungerer slett ikke på den måten. De føler ikke at de trenger å kjøpe lodd. Og med to unger i samme klubb kunne det blitt mange lodd.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 22:40   #58
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er veldig glad for at vi ikke må selge lodd, for slekta mi fungerer slett ikke på den måten. De føler ikke at de trenger å kjøpe lodd. Og med to unger i samme klubb kunne det blitt mange lodd.

Jeg synes ikke det er noe ok å prakke sånt på slekta heller jeg. Dessuten tenker jeg at barna godt kan gjøre en innsats selv, så her går storebror rundt og selger. Vi kjøper noen selv selvfølgelig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 22:50   #59
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Ungene mine stod utenfor butikken og solgte lodd en liten time, og tok en runde i nabolaget og ringte på hos folk. De ble forundret selv over hvor lett og greit det gikk. Da de skulle ut og selge de siste dagen før innlevering, var det så dårlig vær, så da ble det fyrt av en sms til hver av besteforeldrene, og det endte med at vi kjøpte de siste 7 selv.

Det med lodd er en sånn typisk ting som virker så mye verre før man bare gjør det.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 23:47   #60
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Her gikk fotballen på døra forrige uke, så var det noen som solgte til inntekt for tv-aksjonen, i tillegg til selve tv-aksjonen og ørten unger i nabolaget som spiller håndball og fotball. Det sitter egne folk på senteret så der får de ikke sitte med sine bøker.
Ikke sjanse om at de hadde blitt solgt om ikke vi voksne tok ansvaret, men men vipps og meldinger fungerte fint hos oss.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no