Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-17, 12:05   #281
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Hey! Jeg har kjøpt TRE julegaver!

Det vil si når det gjelder to av dem har jeg kun svart "ja" på spørsmål fra min søster om jeg vil være med på å spleise. Den tredje var et svært konkret tips fra den samme søsteren, om gave til hennes sønn, som i samme stund ble søkt opp i en nettbutikk, bestilt og betalt. Ja, også har jeg helt glemt at jeg for lenge siden bestilte abonnement på et blad til ei venninne, som julegave, som betyr at FIRE julegaver er i boks. Og gave til og fra mannen er avtalt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 13:29   #282
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg er faktisk ferdig med samtlige julegaver. I desember skal jeg derfor bare pynte, bake, synge og drikke gløgg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 13:31   #283
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg er også ferdig. Eller det vil si at de siste gavene er på vei i posten. Kalendergavene til minsten er også pakket inn. Så da er neste post på programmet å skrive på julekortkonvoluttene, pakke inn alle gavene og begynne å bake.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 13:41   #284
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2017

21 av 31 julegaver er innkjøpt eller bestilt, adventskalendergaver er kjøpt inn - håper å få pakket dem i helga. Håper også å få vasket vinduer (i og for seg ikke fordi det snart er jul, men fordi det vises at det er lenge siden sist ) og hengt opp vintergardiner (røde) til helga.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 13:45   #285
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2017

Alle gaver er kjøpt utenom til den ene ungen som kun ønsker seg penger, jeg må ha en liten ting til han og. Mangler 12 kalendergaver (av 120), men noen av de er på vei i posten. Resten er pakket inn.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 14:45   #286
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Vi mangler to gaver, ellers er alt klart eller på vei i posten. Har pakket inn halvparten av gavene. Alle julekort er ferdig adresserte og klare til å sendes neste helg. Kalendergavene har vært ferdig innpakket en god stund allerede. Gleder meg til å finne fram kalenderen og henge dem opp. Neste uke henger vi opp julegardiner i stuen, bytter til juletrekk på pynteputene i sofaen, henger opp julelys ute og krans på døren. Det blir så fint.
31 dager igjen til jul.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 16:39   #287
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg mangler fremdeles til fem stykker, nær familie, alle bor her i byen så ingen krise. Til to av de trenger jeg kun noe ekstra. Satser på å få bestilt noe i morgen på nett, må bare finne ut hva.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 17:46   #288
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2017

Nå planlegger jeg bakingen her.
Vi er en gjeng kollegaer som skal treffes (og låne barnehagen) i desember for å bake. Da tar, de av oss som har barn, med seg ungene så de kan leke og ha det sosialt mens vi voksne baker og har en trivelig ettermiddag/kveld sammen. Det gleder jeg meg til.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 19:11   #289
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Så hyggelig det høres ut Talen.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-17, 17:04   #290
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Da har jeg jammen fiksa litt flere julegaver, og kjenner at jeg er litt i gang. Har kjøpt til den ene av mine to døtre (07-jenta), ei niese, to nevøer, pappa, ei venninne, kjøpt til alle tre ungene våre fra mannens foreldre, og en gave tl hver av jentene mine fra noen andre (trolig pappa). Mangler fortsatt en del da. Ei niese, begge søstrene mine, mamma (alle disse er relativt greie å kjøpe gaver til) og stefar (noe spiselig som alltid, han "skal ikke ha noe", eldstejenta på 12 (men der vet vi hva vi skal gi), guttungen på 10 (umulig) og to svogere (helt håpløst). Mannen fikser til sine egne foreldre/søsken/nevøer og nieser etc.

Jeg er effektiv når jeg først setter i gang. Men nå først skal jeg på helgetur hjem til mamma, på det årlige førjulstreffet med søstrene mine. Da skal vi spise god mat og bare kose oss.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-17, 17:43   #291
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2017

Lille My: Har du gode tips til gutt på 9 og jente på nesten 13?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-17, 18:06   #292
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Lille My: Har du gode tips til gutt på 9 og jente på nesten 13?

Gutt på 9: Nei. Aner ikke hva vi skal kjøpe til 07-gutten.

Jente på nesten 13: 05-jenta mi ønsker seg pulsklokke og det minste Pennyboardet. Hun får minst en av delene.

07- jenta som går på sirkusskole får enhjulssykkel

Fra mannens foreldre blir det hver sin tykke dunjakke, kjøpt på skogstadsport.no for 699/stk på BF-tilbud.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 24-11-17 kl 18:17.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-17, 21:29   #293
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Vår nevø på 9 år ønsker seg Skylandersfigurer og brettspill. Niesen på nesten 13 ønsker seg bare penger, og det var i grunn greit i år siden de bor i USA.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-17, 21:55   #294
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg har kjøpt spill på ekstra tilbud på Ark i dag. Jeg er i gang med gavene. :hurra:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-17, 22:01   #295
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2017

Både 05 og 09 guttene ønsker seg lego, kan det være noe?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-17, 22:42   #296
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg har kjøpt rullesko og monopol gamers edition til gutten på 10.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-17, 01:00   #297
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2017

Vi har kasser på kasser med lego. Ser XXL har tilbud på fine Bergans dunjakker. Vi skal sikkert på ski på fjellet over nyttår, iskaldt der, kanskje det kunne vært noe. Men om han blir glad for det er jeg usikker på..............

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-17, 01:06   #298
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg kjørte forbi et par hus med julestjerner nå, og nei, jeg er ikke klar for det enda.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-17, 01:20   #299
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

10-åringen min spiller ikke skylanders (bare FIFA, Overwatch og Minecraft) har for lengst slutta å leke med lego... Rullesko har han heller ikke vist noe interesse for, selv om søstra har hatt det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-17, 01:22   #300
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg kjørte forbi et par hus med julestjerner nå, og nei, jeg er ikke klar for det enda.

Da jeg hentet guttene på friidrett tirsdag så jeg flere hus med masse lys utenfor. Litt tidlig, men det var samtidig litt hyggelig, for det er så mørkt ute når det bare regner og blåser.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no