Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Nettverkslinjer på internett

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-08, 10:57   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettverkslinjer på internett

Har nettverk som fag dette semesteret og jeg prøver å få oversikt. Det er sykt mye begreper og rare ord på ting, og det går rett og slett litt rundt for meg her.

Skjønner ikke dette med om en linje er persistent, eller ikke. Er det protokollene som avgjør om linja er det ene eller det andre? Også dedikert linje.. hva avgjør om linjen er det? Protokollene?

Noen som vet?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 21:35   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nettverkslinjer på internett

Det er ikke "persistent connection" du egentlig mener, i stedet for linje? Strenger egentlig litt om "settingen" til hva dette er snakk om for å kunne si noe mer om det.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 21:49   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverkslinjer på internett

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det er ikke "persistent connection" du egentlig mener, i stedet for linje? Strenger egentlig litt om "settingen" til hva dette er snakk om for å kunne si noe mer om det.

Jo eller.. det er vel noe med at man har kontakt med mottager eller ikke for man sender osv. Hva er det som avgjør dette?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 00:09   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nettverkslinjer på internett

Jeg vet ikke noe mer hva som menes her uten å vite mer om sammenhengen dette er omtalt i.

I hvert fall om man snakker om "persistent connection", er det i forbindelse med http jeg har vært borti begrepet. Forklaringen på hva det er, i forbindelse med http, finner man svært enkelt via google...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 00:11   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverkslinjer på internett

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Jeg vet ikke noe mer hva som menes her uten å vite mer om sammenhengen dette er omtalt i.

I hvert fall om man snakker om "persistent connection", er det i forbindelse med http jeg har vært borti begrepet. Forklaringen på hva det er, i forbindelse med http, finner man svært enkelt via google...

Ja det er det vi snakker om.

Http.. ? Det er et protokollnavn om jeg ikke huskert feil.. Så kan jo virke sannsynlig. Skal google.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 00:16   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverkslinjer på internett

Aha. Jeg hadde rett i mine antagelser.. Må google på engelsk neste gang.

Fra Wikipedia:

HTTP persistent connections, also called HTTP keep-alive, or HTTP connection reuse, is the idea of using the same TCP connection to send and receive multiple HTTP requests/responses, as opposed to opening a new connection for every single request/response pair.

Dette gir mye sence. Den første pakken man sender og den siste man mottar er merket http (GET og ok 200 mener jeg) stortsett (jeg har aldri opplevd noe annet). Så det er altså http som gjør at man kontakter destinasjon før man sender..

Får lese mer på TCP også.. dette er noe jeg roter med. TCP, persistant connection og protokollgreier.. ikke lett å få ting til å henge sammen.. .. eller skille det for den saks skyld.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no