Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-12, 11:45   #1
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Forskere advarer mot fancy matpakketrend

.. kan vi lese i avisa i dag. http://www.osloby.no/nyheter/Forsker...d-6979875.html

Overdriver vi når vi sender med ungene våre fancy matbokser? Kan det være med på å markere klasseskiller?

Selv har jeg hatt et barn som alltid har vært småspist, og han fikk med seg matboks med ymse moro mat de to første åra på skolen. Nå har han imidlertid begynt på en skole som har matservering på SFO, noe vi ikke hadde før, og dermed får han bare "vanlig" matpakke med brødskive og frukt. Han etterlyser de gamle matboksene innimellom og spiste nok mer da han fikk dem, og jeg tror ikke det er så enkelt at alle barn spiser når de først blir sultne slik det hevdes i artikkelen. Hva mener FP-erne om artikkelen?

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 04-09-12 kl 12:35.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 11:56   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Jeg tror, som den ene forskeren nevner, at dette er et noe konstruert tema og at det er et helt marginalt antall barn som har matpakker med mat som ikke ser ut som mat. Selv har jeg sendt med alt mulig forskjellig i matboksen bestandig og har god tro på at jeg ikke skaper klasseskiller ved å variere innholdet i matboksen. Jeg lager ikke stjerner og fjes, men har heller ingen spesielle følelser rundt at andre gjør det. Jeg finnes overhode ikke redd for at ungene mine skal bli kresne eller forvirret i forhold til hva som kan spises selv om de av og til har annen mat enn brød i matboksen.

Eldste smører nå stort sett selv og jeg syns det er positivt at hun selv (ofte) sørger for en viss variasjon og at hun velger å ta med frukt og grønt. Hun er rask til å tinge på middagsrester om det passer å ha med i matboksen. Noen ganger er det brødskive med leverpostei i ukesvis også, og det er helt greit i mine øyne. Jeg er for at man spiser det man har lyst på innenfor vanlig, næringsrik og sunn mat.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 11:56   #3
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Jeg tror artikkelen har rett i at trenden kan ha en negativ effekt når enkelte mødre bruker matpakken for å vise status.

Samtidig vet jeg av egen erfaring, som var en kresen unge selv, at jeg gikk heller sulten enn å spise mat jeg ikke likte. Jeg fikk samme pålegg på samme kneipskiva i matpakken i alle år og gledet meg aldri til å spise den. Jeg tvang det ned. Derfor legger jeg lista etter hva som er sunt og hva ungene spiser med glede. Heldigvis er ungene mine enklere enn jeg var og fornøyd med brødskiver med diverse pålegg.

__________________


Sist redigert av AprilRyan : 04-09-12 kl 12:02.
AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 11:58   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Jeg tror ikke matbokser er særlig godt egnet til å markere status. Dessuten er jo dette bare synsing som ikke er basert på forskning.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 11:59   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg tror artikkelen har rett i at trenden kan ha en negativ effekt når enkelte mødre bruker matpakken som et distinksjonsmiddel.

Hva er et distinksjonsmiddel?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:01   #6
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hva er et distinksjonsmiddel?

Noe en overklasse gjør/ bruker for å markere at en skiller seg ut fra massen.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:03   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Noe en overklasse gjør/ bruker for å markere at en skiller seg ut fra massen.

Oki.
Jeg mener at det er et usedvanlig dårlig ett i så fall. Det er ikke akkurat så mange som ser hva barna har i matboksene sine.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:06   #8
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Oki.
Jeg mener at det er et usedvanlig dårlig ett i så fall. Det er ikke akkurat så mange som ser hva barna har i matboksene sine.

De kan jo blogge om matpakken. Slike matpakker er jo et kjent fenomen på nett. Det er bare å google, så det har definitivt en plass i kulturen vår for matpakken også utenfor klasserommet.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:07   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Skal vi ta denne enda en gang?

Jeg vil tro at det er ganske mange måter å demonstrere klasseskille på som er mer skadelig for barna enn å sende med de spennende, sunne matpakker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:07   #10
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Altså, matpakker med innhold som ikke ser ut som mat har jeg enda til gode å se. Jeg skjønner ikke hvor de tar det fra, hva de snakker om. Som pøbelsara sier; dette er bare synsing.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:07   #11
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Oki.
Jeg mener at det er et usedvanlig dårlig ett i så fall. Det er ikke akkurat så mange som ser hva barna har i matboksene sine.

Nei, men tenk så flott det er for barna å bli sin klasse bevisst! "Jeg tilhører overklassen" tenker de nok når de gomler i seg sin stjerneformede eplebit mens de skuler bort på Per som må ta til takke med et helt vanlig eple.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:09   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Skal vi ta denne enda en gang?

Jeg vil tro at det er ganske mange måter å demonstrere klasseskille på som er mer skadelig for barna enn å sende med de spennende, sunne matpakker.

Og jeg mener selvfølgelig ikke at bare fordi det er andre ting som er verre trenger man ikke bry seg - men come on. Matpakker? Sunn mat? God, variert mat? NÅR ble det en negativ greie?

I så fall slo det ganske motsatt ut på Søndre Nordstrand, hvor de minst bemidlede (innvandrer)hjemmene var de som hadde mest spennende middagsrester og frukt i matpakkene sine.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:10   #13
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Og bare for å ha presisert det; jeg, som voksen i barnehagen, ser hva som er i matboksene til de som sitter ved mitt bord. Ikke fordi jeg studerer de, men fordi det ikke er til å unngå. Jeg registrerer det sånn der og da, og så er det glemt rett etterpå. De andre barna bryr seg lite om sidemannens mat. Noen har mer innholdsrike matpakker enn andre, men aldri, aldri, aldri på nesten 10 år har jeg sett noe som ikke så ut som mat.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:10   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Men hvordan markerer man det klasseskillet, i så fall? Og overfor hvem? Mine barns lærere har kanskje oversikt over innholdet i matboksen deres, og trolig de andre barna i klassen også, men det er jo ingen andre som ser matpakkene eller vet hva de inneholder?

Eller er det slik at jeg ved å sende med ungene fancy matpakker skaper en sosial posisjon for dem, i klassekameratenes bevissthet, slik at det blir et klasseskille innad i klassen?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:15   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend



Jeg er Bærumsfrue. Se hva barnet mitt spiser. Klassekameratene skjønner nok at hun er litt bedre enn dem. Innerst inne.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:18   #16
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Ja, de der er gode eksempler på matpakker jeg kun har sett bilder av. Aldri irl.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:18   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.



Jeg er Bærumsfrue. Se hva barnet mitt spiser. Klassekameratene skjønner nok at hun er litt bedre enn dem. Innerst inne.

Du er åpenbart også arbeidsledig og/eller har heltidsansatt kokk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:19   #18
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Synsetøvete artikkel.
Fint at det er fokus på barn og ernæring på skole og i barnehage. Helt greit at tørr kneip og svett ost blir utfordret.
Noen foreldre diller jo mer enn andre, men det er vel også helt ok? Vet ikke hvor gode sosiale markører fancy matpakker egentlig er, jeg er helt sikker på at klær, utstyr, fritidsinteresser og feriereiser signaliserer forskjeller mye tydeligere enn matboksene.
Det største skillet går vel uansett mellom de som har foreldre som faktisk sender med matpakke og de barna med foreldre som ikke gjør det.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:19   #19
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Skal vi ta denne enda en gang?

Jeg vil tro at det er ganske mange måter å demonstrere klasseskille på som er mer skadelig for barna enn å sende med de spennende, sunne matpakker.

Helt klart. Det er jo ikke svart/hvitt om fancy matpakker er noe bra eller dårlig. Personlig liker jeg å se hva andre finner på så plukker jeg opp gode ideer. Men det er jo samtidig interessant å se fenomenet i en videre kontekst. Det er en trend i samfunnet med muffinsbakende lattedrikkende hjemmemødre med rike menn. Da blir matpakken bare enda en arena hvor enkelte mødre realiserer husmordrømmen.

Også kan jeg jo understreke at jeg har lest deler av matpakketråden og at jeg ikke sikter til noen her inne. Jeg synes vi er ganske normale.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:22   #20
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Mine matpakker var tørre kneippskiver med bringebærsyltetøy eller baconost. Jeg spiste dem aldri, og er ikke kresen i utgangspunktet. Så mine får mat som smaker godt med seg.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.



Jeg er Bærumsfrue. Se hva barnet mitt spiser. Klassekameratene skjønner nok at hun er litt bedre enn dem. Innerst inne.

særlig at det ser like fancy ut når det blir pakket opp igjen etter å ha blitt shaken og stirred på skoleveien!

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no