Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

De som et knekkebrød

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-17, 14:22   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Spørsmål

De som et knekkebrød

i staden for brød, kva type er din favoritt? Og kan det vere gunstig for vekta å redusere brødinntaket til ei skive pr dag i staden for fem? Eg selskap brød, og føler at det er det einaste eg vert mett av, men innser jo at det kanskje ikkje er det beste, sjølv om det er relativt grovt det er putter i meg...
Og kva har de til pålegg på knekkebrøda?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 14:24   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De som et knekkebørd

Wasa Sport knekkebrød med gulost går det i her. Den lyseblå, ikke den mørkeblå sport+.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 14:26   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som et knekkebørd

Ja, det er gunstig for vekta å kutte ut endel brødmat. Men det er ikke nødvendigvis et godt alternativ å bytte til knekkebrød.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 14:31   #4
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Wasa Havre.
Og nei, i mitt tilfelle er det antagelig ikke et pluss å spise det i stedet for brød, en pakke er da i underkant av to måltid...det blir mye pålegg på så mange knekkebrød.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 14:37   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Jeg spiser Rugsprø og Rywita Rye, den røde.
Spiser de tørre uten pålegg, jeg. De blir så myke og ekle med pålegg på. Spiser to av hver hver ukedag til lunch.
Jeg begynte med det da jeg begynte å telle kalorier og ble obs på karbohydratinntaket mitt. Da har jeg mer å gå på til middag. (pasta og ris)
Spiser også en Skyr og en eller to gulrøtter.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 14:43   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Jeg spiser Wasa Husman, og holder meg mye lengre mett på to knekkebrød enn to brødskiver, så for meg monner det definitivt å bytte ut brød med knekkebrød.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 14:47   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Jeg liker best hjemmelagede knekkebrød, eller butikkjøpte som ligner på hjemmelagede. Mye frø og korn. Og ja, jeg sparer mye kalorier og karbohydrater på å kutte ut brødmat.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 15:07   #8
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Leksands godt stekte (gul pakke) er de beste knekkebrødene jeg vet, og de jeg helst spiser, og har på jobb.
Om jeg ikke får tak i de kjøper jeg Wasa husmann, og de er de kjedeligste, mest smakløse og tristeste knekkebrødene jeg vet.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 15:13   #9
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Eg et to Havre-knekkebrød med kokt skinke (2 skiver pr knekkebrød) og tomat til lunsj og held meg heilt fint mett til middag i fire-femtida.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 15:14   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Jeg spiser Wasa Havre til vanlig, med ymse pålegg, og av og til et Mesterbakerens "hjemmebakte" med urter og havsalt, uten pålegg, når jeg er småsulten på jobb.

Om det har noen gevinst i forhold til kalorisparing vet jeg ikke, jeg spiser knekkebrød fordi jeg synes det er bedre enn brød.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 15:14   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg spiser Wasa Husman, og holder meg mye lengre mett på to knekkebrød enn to brødskiver, så for meg monner det definitivt å bytte ut brød med knekkebrød.

Dette. Knekkebrød er nøkkelen til mer stabilt blodsukker og lengre metthetfølelse for min del. Husman, Rugsprø og Delikatess Sesam er mine favoritter. Nå må jeg snart over på glutenfritt, men har heldigvis funnet en god sort der også. Bruker Bremykt med Norvegia, røkt skinke eller syltetøy en sjelden gang.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 15:22   #12
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Wasa Delikatesse sesam spiser jeg. 2 stk hver morgen til frokost.
Bruker som oftest leverpostei eller servelat som pålegg.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 15:25   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg spiser Wasa Husman, og holder meg mye lengre mett på to knekkebrød enn to brødskiver, så for meg monner det definitivt å bytte ut brød med knekkebrød.

Samme her, eneste som metter. Varierer med lavkarboknekkebrød som jeg lager selv. Og det mørkebrune tynne runde som jeg kjøper i Sverige en gang i året.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 15:30   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Jepp. Jeg spiser også 2 stk pr måltid.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 16:09   #15
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Takk for svar. Kanskje det er verd å prøve, skal skrive nokre av dei de nemner på handlelista. Men eg trur eg har eit problem til, nemlig at eg et altfor masse, eller for store måltid for alderen (47). No før eg skulle vere borte ein time, altså klokka 1315 heiv eg i meg tre knekkebrød, dei triste Wasa, med cottage cheese, og no er eg svulten att. To timar etter. Totalt klar for middag. Mulig eg treng ein minske magesekken-kur.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 16:10   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg spiser Wasa Havre til vanlig, med ymse pålegg, og av og til et Mesterbakerens "hjemmebakte" med urter og havsalt, uten pålegg, når jeg er småsulten på jobb.

Har ikkje Sigdal og noko slikt?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 16:13   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Takk for svar. Kanskje det er verd å prøve, skal skrive nokre av dei de nemner på handlelista. Men eg trur eg har eit problem til, nemlig at eg et altfor masse, eller for store måltid for alderen (47). No før eg skulle vere borte ein time, altså klokka 1315 heiv eg i meg tre knekkebrød, dei triste Wasa, med cottage cheese, og no er eg svulten att. To timar etter. Totalt klar for middag. Mulig eg treng ein minske magesekken-kur.

Å spise mindre måltider, og bli mett av det, er i veldig stor grad en vanesak. Hver gang jeg må ta grep etter å ha skeiet ut en stund, så føler jeg at jeg holder på å sulte i hjel. Jeg føler meg helt hul av sult, og tenker at jeg klarer aldri holde på de små måltidene. Men det går seg mye fortere til enn jeg tror hver gang. Det hjelper også å spise mye saktere enn jeg pleier. Det høres teit ut, men når jeg spiser små mengder så hjelper det mye å ta meg god tid og ikke sluke maten.

Veldig mange bakerier selger gode knekkebrød.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 16:17   #18
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Har ikkje Sigdal og noko slikt?


Det finnes svært mange varianter av "hjemmelagde" knekkebrød så jeg tror du finner ulike varianter på alle dagligvarebutikker. Mesterbakeren er vel Remas versjon. Coop har egne merker og det har nok de andre dagligvarekjedene også. Kornmo har en egen variant også

Enkelt å bake selv også. F.eks http://trinesmatblogg.no/2014/10/08/...-knekkebrodet/

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 16:18   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Ja, det er kanskje det. Men så kjem mitt tredje issue da: angsten som sit i magen, som innhul sultfølelse og gjer at eg overspiser lett for å få den vekk. No har ikkje eg eit vektproblem objektivt sett, vil berre gjerne få vekk litt mage, slik eg gjorde på GR-kurs for tre år sidan.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 16:21   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som et knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Ja, det er kanskje det. Men så kjem mitt tredje issue da: angsten som sit i magen, som innhul sultfølelse og gjer at eg overspiser lett for å få den vekk. No har ikkje eg eit vektproblem objektivt sett, vil berre gjerne få vekk litt mage, slik eg gjorde på GR-kurs for tre år sidan.

Akkurat det er jeg nok ikke den rette til å komme med råd for, for jeg er helt motsatt. Jeg kan stortrives med sultfølelse, fordi det er en av få ting som oppleves så sterkt at det overskygger det meste annet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no