Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Spiller du piano?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-17, 13:30   #21
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiller du piano?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Og så er jeg så irritert over at jeg ikke får til "Air" ordentlig. Det er et eller annet som stopper opp hver gang!

Kva er det som stopper da? Det eg syns er vanskeleg med den er dei lange intervalla, at ein må flytte fingrene over lange avstander

Men eg spelar altså, spelte klassiske og besifring i ti år i min ungdom, og spelar framleis, som vikar til barnekor av og til, eller i andre samanhengar. Pianomusikk er godt for nervene, både å somle og høyre. Eg har eit knallgodt gammalt piano som eg kjøpte for ca fjorten år sidan.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 13:32   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiller du piano?

Fingrene stokker seg. Lurer på om jeg fortsatt mangler en aha-opplevelse på fingersetningen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 13:34   #23
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiller du piano?

Har kjøpt notene til «Into My Arms» av Nick Cave. Den hadde vært gøy å få til. Jeg er ikke så flink, da, så har ikke kommet så langt enda. Får satse på mer øvetid til høsten.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 13:41   #24
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiller du piano?

Jeg har kjøpt meg piano og gjenopptatt litt klunking. Egentlig har jeg lyst til å begynne hos lærer – jeg spilte piano i diverse år som barn, men jeg var umotivert og øvde ikke.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 16:00   #25
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiller du piano?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg spiller Måneskinnssonaten bedre med øynene lukket enn med noter. Skulle ønske alt jeg lærte i ungdommen satt like bra.

Pianolæreren til Poden har funnet ut at elevene stort sett spiller bedre uten noter enn med - altså når de først har lært seg stykket, ikke til å begynne med. Tror det er bedre for musikken å bruke ørene (og fingrene) til å korrigere med enn blikket på notene. Så hun oppmuntrer dem alltid til å lære seg stykkene utenat, og det går imponerende bra.

Jeg spiller ellers ikke selv, men Poden har spilt i 6-7 år. Tror fremdeles Yirumas "River Flows In You", som han spilte for et par år siden, er det han har likt aller best, både fordi det er vakkert å høre på og fordi det var morsomt å spille.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 17:27   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiller du piano?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Pianolæreren til Poden har funnet ut at elevene stort sett spiller bedre uten noter enn med - altså når de først har lært seg stykket, ikke til å begynne med. Tror det er bedre for musikken å bruke ørene (og fingrene) til å korrigere med enn blikket på notene. Så hun oppmuntrer dem alltid til å lære seg stykkene utenat, og det går imponerende bra.

Jeg spiller ellers ikke selv, men Poden har spilt i 6-7 år. Tror fremdeles Yirumas "River Flows In You", som han spilte for et par år siden, er det han har likt aller best, både fordi det er vakkert å høre på og fordi det var morsomt å spille.

Når jeg leste i denne tråden i går, tenkte jeg å sende deg en melding for å spørre om hva det stykket het - så takk! Jeg har så lyst til å spille det selv.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no