Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fjellhytte og farger

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-13, 23:17   #21
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjellhytte og farger

Om du skal ha hvitt, malt furutak (som de fleste fjellhyttene i "vårt" hyttefelt har), så blir det slett ikke så ille med det hvite. Jeg ville kjøpt gode ullpledd i grått/offwhite/beige og lagt over på sideendene + gode puter og skinn i naturfarger.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:47   #22
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjellhytte og farger

Her kan du kanskje finne inspirasjon til farger og materialer til fjellhytte. Interiørbilder halvveis ned på siden, sånn ca. Blåfarge på fjellet er IKKE feil, kombinert med riktige farger, materialer, stoffer og mønster.

http://www.samdal.com/hytte_ferdig.htm

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 07:28   #23
Trille71
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 8
Trille71 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fjellhytte og farger

Tusen takk for alle kreative innslag. Nå syntes jeg at dette blir en spennende utfordring å løse :-)

Er det noen som har et tips til hvor jeg finner fine skinn i naturfarger? De fleste jeg har sett den siste tiden er kritt hvite... og det går jo ikke :-). Jeg så et brunt på Living også, men det var veldig brunt. Så noen der for 2 år siden som var nokså dempet grå/brun. (De hadde passet nå )

Trille71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 08:16   #24
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjellhytte og farger

Jeg tror Home and cottage har mye i fargeskalaen du tenker deg, og du kan finne inspirasjon til moderne hytteaktig innredning i katalogen deres! Fin sofa forresten

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:13   #25
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fjellhytte og farger

Jeg kjøpte meg nylig et grått saueskinn herfra. Synes det er kjempefint, det er melert og mye finere enn de skinnene som er gjennomfarget - det ser så kunstig ut synes jeg. Finnes flere farger, f.eks.:


På Åhlens har de fine reinsdyrskinn, har jeg sett.

  Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:19   #26
Trille71
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 8
Trille71 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fjellhytte og farger

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Jeg kjøpte meg nylig et grått saueskinn herfra. Synes det er kjempefint, det er melert og mye finere enn de skinnene som er gjennomfarget - det ser så kunstig ut synes jeg. Finnes flere farger, f.eks.:


På Åhlens har de fine reinsdyrskinn, har jeg sett.

Tusen takk :-) . Det grå tror jeg vil passe veldig fint.

Trille71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:26   #27
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjellhytte og farger

Jeg er enig med de som sier at det fint lar seg gjøre å integrere den sofaen på fjellhytta. Beige, grått og naturfarger blir kjempefint til. Invester i noen gode skinn, minst ett skikkelig ullteppe og puter i samme fargetoner så blir det kjempefint.

Jeg syns det er fint å bryte litt med den rene fjellstilen. Mine foreldres hytte har alt det hyttepreget man forventer av en fjellhytte selv om de har valgt kremhvitt kjøkken. Det er ganske fint med den kontrasten faktisk, med en litt "lett", kremhvit kjøkkeninnredning til ellers tunge og mer tradisjonelle hyttemøbler i svart, rødt og grått.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:57   #28
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fjellhytte og farger

Hytta til foreldrene mine (på fjellet) er forresten mørkt tjærebeiset utvendig med blå detaljer. Blått er gjennomgangsfarge inne også. De har blå hjørnesofa fra ikea. Det er ikke fargene alene som avgjør om man assosierer til sjø eller fjell, materialene har mye å si. Lyst, lett og transparent er sommerlig og da tenker man lett sjø. Tykkere, lunere, mer tekstur, ullstoffer, skinn - da blir det fjell.


Sist redigert av konsulenten : 09-11-13 kl 15:58.
  Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 18:17   #29
Trille71
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 8
Trille71 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fjellhytte og farger

Har vært på Home&Cottage i dag. Fikk kjøpt med meg noe små-nips derfra. Fant et lekkert saueskinn (Roars Pels). Litt for dyrt, så jakten går videre. Åhlens hadde ikke noe inne nå. Fikk kjøpt liftgardiner der så nå er jeg på gang :-).

Trille71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 18:20   #30
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjellhytte og farger

Jeg har et melert skinn fra Husfliden om har det i nærheten.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 21:20   #31
Trille71
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 8
Trille71 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fjellhytte og farger

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg har et melert skinn fra Husfliden om har det i nærheten.


Takk!! :-). Skal sjekke der.

Trille71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
hytte farger blått brunt


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no