Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva er et klassisk kjøkken?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-15, 12:12   #41
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er et klassisk kjøkken?

Å lakke det nydelige treverket i dørene er helligbrøde.

Jeg har ikke lyst til å gjøre noe med selve innredningen, egentlig. Enten så beholder vi den som den er, eller så flytter vi den som er (med modifikasjoner i forhold til plass).

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-15, 12:20   #42
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva er et klassisk kjøkken?

JKE har kjøkken som likner på Unoform, uten at du trenger å investere en halv mill.



Vi skal også bytte kjøkken nå, selv om det bare er 15 år gammelt og i god stand. Det dekker ikke våre behov, enkelt og greit. Vi tenker sette inn samme type kjøkken som i den forrige boligen vår, nemlig Mano fra Kvik. Enkelt og tidløst.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-15, 12:24   #43
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er et klassisk kjøkken?

Om kjøkkenet er funksjonelt og alt er i orden av skuffer og skap så hadde jeg undersøkt om det går an å få kjøpt nye fronter. Så byttet fronter, ventilator og benkeplate.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-15, 12:38   #44
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er et klassisk kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.



Det er jo et godt forslag, og er et av alternativene vi vurderer. Jeg synes jo kjøkkenet egentlig er ganske fint (minus flisene, benken og ventilatoren), selv om utrendy bare er forbokstaven. Masse snirkler, mørkt tre.

Jeg hadde et slikt kjøkken fra 1990 og utover, fransk Arthur Bonnet eller noe liknende - svindyrt og veldig in den gangen - helt til det altså ble veldig ut. Noe sier meg at slike kjøkken vil komme tilbake i modernisert form om noen år. Jeg liker forlaget om å skifte ut fliser og benk og ventilator først, så kan du jo se om du kan leve med det.
Jeg synes at et Unoform-kjøkken i et slik hus som jeg har dannet meg et bilde av at dere har kjøpt, vil være litt malplassert. (Har du sprossede glassdører? Jeg vet du kar villmarkspanel.)

Jeg synes for øvrig at tidløs ikke egentlig er riktig betegnelse på den stramme, lineære arkitekttegnede stilen. Den er en egen distinkt stil, som riktignok holder seg over tiår, men som har vært til og fra i trendiness, liksom.
De som bygget huset, valgte jo et svindyrt kjøkken, men i en helt annen stil enn Unoform. Det kan godt bli veldig lekkert med Unoform, men jeg ser for meg at en annen, mer klassisk stil, også kan passe fint. Og hvis kjøkkenet ditt har den mørkebrune valnøttfargen, er det jo veldig monumentalt. Men det går an å dempe det inntrykket ganske kraftig ved få pulvermalt hele greia.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-15, 12:45   #45
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er et klassisk kjøkken?

Jeg la bilder i bloggen nå.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-15, 12:48   #46
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er et klassisk kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

JKE har kjøkken som likner på Unoform, uten at du trenger å investere en halv mill.

Er det ikke dette de kalle "Multiform"? . Det er rimeligere ja, men en venninne av meg sjekket nylig prisforskjellen, og det er jo ikke den helt store forskjellen. Begge deler er veldig dyrt, var konklusjonen .

Vi har et IKEA-kjøkken som tilsvarer Mano og selv om det er enkelt, tror jeg ikke vi kan si at det er tidløst, altså. Om 20 år, vil nok disse kjøkkenene være det som definerer kjøkkentrenden i dette tiåret.


Å ta benkeplater og sprutsone, samt ventilator er jo en rimelig upgrade som du uansett kan prøve ut før du bestemmer deg for å skifte ut hele kjøkkenet, Cuya.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 27-09-15 kl 12:57.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-15, 21:39   #47
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva er et klassisk kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Er det ikke dette de kalle "Multiform"? . Det er rimeligere ja, men en venninne av meg sjekket nylig prisforskjellen, og det er jo ikke den helt store forskjellen. Begge deler er veldig dyrt, var konklusjonen .

Nei, dette er JKE Stella.

Et kjøkken kan godt kalles klassisk samtidig som det definerer et tiår. Det er jo sånn det er med f.eks Unoform. Det er jo typisk for 60-70-taller, men samtidig klassisk. Det jeg ikke syns er klassisk er kjøkken ala bondekjøkkene i furu som var veldig populære på 90-tallet. Den trenden døde helt ut, selv om noen av elementene er videreført i de kjøkkene med profilerte fronter som fremdeles er populære i dag. Da helst i eik eller hvit utførelse.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-15, 11:40   #48
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er et klassisk kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Er det ikke dette de kalle "Multiform"? . Det er rimeligere ja, men en venninne av meg sjekket nylig prisforskjellen, og det er jo ikke den helt store forskjellen. Begge deler er veldig dyrt, var konklusjonen .

Vi har et IKEA-kjøkken som tilsvarer Mano og selv om det er enkelt, tror jeg ikke vi kan si at det er tidløst, altså. Om 20 år, vil nok disse kjøkkenene være det som definerer kjøkkentrenden i dette tiåret.


Å ta benkeplater og sprutsone, samt ventilator er jo en rimelig upgrade som du uansett kan prøve ut før du bestemmer deg for å skifte ut hele kjøkkenet, Cuya.

Multiform er(var?) en egen kjøkkenprodusent.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-15, 13:00   #49
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er et klassisk kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Multiform er(var?) en egen kjøkkenprodusent.

Ja, jeg husker det nå! De er også danske og produserer kjøkken som er nær identiske med Unoform, og prisene er visst ganske like de også. Jeg vet ikke om du får sett det noe sted her i byen, Cuya, men JKE sitt "unoform look-alike" finnes utstilt der de selger det.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-15, 13:02   #50
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er et klassisk kjøkken?

XL Bygg/Gunnar T Strøm har jke-kjøkken i alle fall. Og HTH vegg i vegg selger the real deal.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-15, 13:15   #51
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er et klassisk kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

XL Bygg/Gunnar T Strøm har jke-kjøkken i alle fall. Og HTH vegg i vegg selger the real deal.

Jepp! Men Multiform tror jeg ikke de selger her. De hadde noe slikt den gangen Interia prøvde seg på kjøkken, men det gikk jo over før de fikk åpnet, sånn ca.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no