Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor ofte bytter dere sofa?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-20, 09:08   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hvor ofte bytter dere sofa?

Hvor lenge har dere hatt den sofaen dere har nå? Og hva med den forrige? Hva er egentlig gjennomsnittlig levetid for Fp-sofaer?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:10   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.705
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi kjøpte vår rundt 2000/2001 og har den ennå.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:13   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.001
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Den ene kjøpte vi da vi solgte leiligheten i 2008. Den er favoritten til alle, men den er blitt litt slarkete. Er en 2-seter.
Så kjøpte jeg en til i 2011.

X har sofaen vi kjøpte i 2003 enda.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:14   #4
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

I 2006 tror jeg vi kjøpte den vi har nå, måtte kjøpe ny da den forrige ble skadet i brann. Før det var det bare arvesofaer.
Ja, og så har vi to som vi kjøpte for ca åtte år siden, de ser mye slitnere ut enn den gamle.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:15   #5
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Sofa nr 1 må ha blitt et par tre år tror jeg. Husker ikke hva som skjedde med den da vi kjøpte ny, men antagelig ble den solgt på finn.

Sofa nr 2 varte i 11 år og tre barn og ble gitt bort gratis på finn.no. Den var såpass stor at jeg bare ville bli kvitt den og tenkte det var enkleste måte.

Sofa nr 3 var brukt og er fremdeles i huset, 4 år etter. Den er sikkert 15+ år gammel.

Sofa nr 4 er 3 år og still going strong.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:16   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Den vi byttet ut i fjor, arvet vi fra svigers, som kjøpte den på 70-tallet.
Den andre kjøpte vi i 2006, og har byttet føtter på den, da de knakk. Utenom det er den egentlig helt OK.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:16   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi har flyttet hvert 5. år, og den gamle sofaen har aldri "passet inn i" den nye leiligheten.

Sist gang vi flyttet, så ble sofaen for stor for "voksenstua", men passet fint inn i "ungdomsstua". Og siden vi utvidet vi med en stue i forhold til forrige bolig, så det ble et annet rom som måtte få ny sofa enn vi først hadde tenkt.

Så sofa oppe og spisestuesofaen ble begge innkjøpt i 2013 (etter å ha flyttet sommeren 2013) og så er sofaen jeg sitter i til daglig innkjøpt i 2018 (etter å ha flyttet sommeren 2018).

Planen nå er at vi skal bo her til siste unge flytter hjemmefra. Det skal etter planen skje om 6 år. Så de sofaene vi har nå er tenkt å vare til det.

Vi har solgt alle sofaer vi har kvittet oss med på finn.no og fått priser jeg har vært veldig fornøyd med.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:18   #8
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi kjøpte vår første sofa i 2005 når vi kjøpte vårt første hus sammen, det er en 3 pluss 2 seter som er med oss ennå (men burde nok vært kastet ut snart, men den er ikke hovedsofaen lenger). Sofaen vi bruker daglig er fra vi flytter i nytt hus i 2014, den har sine flekker etter 2015 og 2019 barna, men må holde ut litt til så minsten ikke søler så mye lenger.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:18   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Den første sofaen jeg eide var et loppiskjøp fra 30-tallet. Den hadde jeg i fem år, før jeg arvet en sofa fra 50-tallet. Den hadde jeg i rundt tre år, før den brakk i en flytting. Så kjøpte Høvdingen og jeg vår første nye sofa i 2001. Den hadde vi i over 10-12 år, og var på ingen måte utslitt, men 2,5-seter ble litt for lite for familien. Da lå vi stablet i høyden når vi så film. Vi solgte den på Finn.

Så da kjøpte vi ny sofa fra Bolia for kanskje 5 år siden? Det er den dyreste sofaen vi har kjøpt, og desidert den av dårligst kvalitet. Men ser jo for meg at den skal holde i noen 10-år til, altså. Det er en veldig klassiske loungesofa (Orlando, fra Bolia) i grå ull. Går ut i fra at trekket vil gå før sofaen, men da får vi trekke den om.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:22   #10
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.390
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Sofa nr 1 arvet vi etter mannens mormor da vi flyttet sammen i 2001 (den var nok fra 1950-tallet). Den ble byttet med ny, større arvesofa da vi flyttet i 2004.
Sofa nr 2 - arvesofa fra ca 2000 hadde vi i 4 år til vi kjøpte eget hus.
Sofa nr 3 ble kjøpt i 2008, lever fortsatt, men er moden for utskifting nå da den er stor og sliten etter 12 år med hardt familieliv bak seg.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:23   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi har faktisk bare kjøpt to sofaer – vi startet voksenlivet med et par allerede velbrukte arvesofaer som vi hadde i 6 år.. Den første kjøpesofaen (Strömstad fra IKEA) elsket vi, så den fikk nytt trekk da det gikk hull på det første, og vi fikk den vel til å vare i over ti år. Den andre (Norsborg fra IKEA) elsker vi virkelig ikke, og nå som trekket har blitt temmelig slitt etter 6–7 år, vurderer vi å anskaffe sofa v.3.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:29   #12
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vår forrige sofa kjøpte vi i 1999. Vi kjøpte den før vi fikk barn og hadde etter hvert behov for en større sofa, men den var fortsatt fin da vi kjøpte ny for ca 5 år siden. Den vi har nå har ikke holdt seg like godt, delvis pga at vi har fått katt som ikke klarer å holde klørne unna den, men putene har heller ikke samme kvalitet.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:29   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi har stort hus og mange sofaer, de fleste kjøpt brukt oppigjennom. Vi har hittil bare kvittet oss med fire sofaer på de 20 årene vi har hatt felles bolig (og har 6 andre sofaer i huset, som står der nå...):
- En rød-gul-grønnrutete sovesofa mannen hadde med inn i heimen, og som fikk leve ganske mange år som gjesteseng før den røk, da den ikke var det vi trengte mer. Gikk på Finn. Total levetid hos ham/oss kanskje 15 år?
- En brun skinnsofa som rett og slett var et bomkjøp. Jeg hadde fått for meg at vi trengte skinnsofa med barn, så et "fornuftkjøp" som aldri ble helt hjertelig og heller ikke møtte behovet etter hvert. Den fikk vel bo hos oss i 12-13 år, de siste på kjellestua, før den ble gitt bort på Finn
- En brun ikea-sofa som jeg var sikker på at jeg skulle bli lei av fort, men som jeg virkelig BRUKTE OPP, de siste årene på TV-stua, før den til slutt var helt nedsarvet og ble kastet. Den ble vel 25 år, minst.
- En "dobbelt" sofa/binge som jeg kjøpte brukt her inn og var VELDIG glad i - jeg tror vi hadde den i 10 år, og solgte den videre på Finn. Men den ga rett og slett ikke nok sitteplasser

Vi endrer bruk av rom i huset over tid, så å ha samme sofa i 20 år i samme rom vil rett og slett ikke skje, selv om jeg skulle elsket den. Så jeg kjøper og selger på Finn, for jeg kan ikke forsvare for meg selv å bruke 20 - 30 000 på et møbel som jeg så vil ommøblere bort noen år etterpå. Det ville låst meg altfor mye. Og man får jo nesten ingenting for brukte sofaer/flip side: Man får FINE sofaer for en slikk og ingenting på Finn.

De sofaene som står i huset nå er:
- En sjeselongsag i allrommet. 12-15 år gammel, skal få leve lenge enda. Den har aldri blitt flyttet rundt på, faktisk, og ble til og med kjøpt ny!
- En modulsofa fra Ikea i stua. Den stod i den lille TV-stua før, så da vi flyttet den inn som stor god-sofa i stua i fjor, så trengte jeg flere moduler, som jeg fant på Finn og spedde på med. Vi startet vel på den for 10 år siden eller noe, minst. Den er utgått fra Ikea, men det kjøpes og selges mange moduler på Finn, jeg tror vi er flere som bruker den som et sånt fleksibelt møbel som vi øker og reduserer størrelsen på.
- En Friheten sovesofa på spill-/gjesterom 2. Kjøpt på Finn i fjor.
- En kjempeflott hjørnesofa i kjellerstuen/gjesterom 1. Kjøpt på Finn i fjor, da vi pusset opp kjellerstuen. Fungerer også som ekstraseng for evnt. barn i gjesterommet (som har en dobbeltseng)
- En 2-seters sovesofa på rommene til hvert av de eldste barna. En kjøpt ny, en brukt, begge i fjor, da vi pusset opp rommene deres.


(Dere skjønner kanskje at jeg ikke har et veldig stilrent hus. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel

Sist redigert av Polyanna : 12-08-20 kl 09:38.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:31   #14
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.009
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

De to treseterne mine ble kjøpt i forrige århundre, 1999. BB&Italia kjøpt på Verket interiør i grå, som var veldig ny og hipp farge da. Nå har jo nesten alle grå sofa. Jeg har lenge tenkt at jeg vil trekke dem om i en annen farge, men stoffet har holdt seg veldig godt. Nå ser jeg derimot at det begynner å bli ganske slitt, så da er det på tide tror jeg. Er veldig fornøyd med formen og størrelsen, og tenker også miljø og å støtte lokale håndverkere når jeg vil trekke om enn å kjøpe ny. Spørs nemlig om jeg får solgt den brukt.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:32   #15
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Jeg har vært med på å kjøpe 2 sofaer.

Mannen min hadde allerede sofa da vi ble sammen, så den brukte vi i det første huset. Vi kjøpte ny sofa for 16 år siden da vi flyttet i nåværende bolig - og den holdt i 10 år.

Vi kjøpte ny for 6 år siden da vi pusset opp. Men den ble for ubehagelig for meg i vinter, da den førte til at jeg begynte å genere blått lyn fra fingrene og voldsomme elektriske støt, så nå sparer til ny sofa i ull i håp om å unngå det samme igjen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:33   #16
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.231
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vår første sofa var et bomkjøp i 1994. Den ble satt på gjesterommet i 1999 når vi kjøpte en italiensk skinnsofa 2,5 seter. Sofa nr 2 har fått platina, men er fortsatt i daglig bruk i allrommet vårt. Sofa nr 1 ble gitt bort på finn for 6-7 år siden. Sofa nr 3 kjøpte vi i 2019, til tv stuen, en gedigen hjørneløsning med mange sitteplasser, den er i stoff så spent på hvor lenge den vil holde. Sofa nr 4 er til det ene gutterommet og ble anskaffet på finn for 500 kr, også i 2019.

Kan ellers bemerke at spisestuestolene vi kjøpte på loppis i 1994, ble pensjonert nå i sommer, det beste kjøpet jeg noensinne har gjort. Jeg har satt stolene i garasjen, lurer på å få dem fikset opp hos en møbeltapetserer, de er både fine og veldig gode å sitte i.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:36   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Den vi har nå ble bestilt da vi flyttet fra Rogaland til Agder, 2013. Den gamle overtok min eksmann til sin kjellerstue; var en del flekker og jeg så det ikke fornuftig å bruke penger på dyrt flyttebyrå når vi flyttet 250 km bort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:42   #18
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Sofa 1. Dette er en hjørnesofa som mannen hadde da vi traff hverandre. Den var vel 2-3 år gammel og vi hadde den i stua i 8 år til før den ble degradert til kjellerstua da vi flyttet hit vi bor nå. Der levde den videre 5-6 år før vi gav den bort på Finn og kjøpte ny til kjellerstua. Da den til slutt forlot huset vårt var den altså minst 15 år gammel.
Sofa 2 og 3: Da sofa 1 ble degradert til kjellerstua måtte vi ha ny til hovedstua. Vi gikk over til to sofaer framfor hjørnesofa, og disse hadde vi i 11 år før vi kjøpte nye. De gamle ble gitt bort på Finn.
Sofa 3 og 4: De kjøpte vi for 2-3 år siden og har fremdeles.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:44   #19
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi startet med arvesofaer.

Den første nye sofaen kjøpte vi for bryllupspenger da vi giftet oss i 1997. Den ble byttet ut for to år siden. Og da var den så slitt at den ble kastet.

Nå har vi to sofaer, begge fra Ikea. Den eldste ble kjøpt da vi flyttet inn i huset her i 2007 og jeg ser ikke for meg at den skal skiftes ut med det første.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:46   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vår første sofa var en rød Stompa-sak som mannen hadde fått i konfirmasjonsgave. Den stammer dermed fra 1987, mens vi brukte den i årene 1996-2000. Da kjøpte vi en hjørnesofa i furu som vi hadde til 2010, da vi godt og vel hadde flyttet inn i nytt og mye større hus. Den store, grønne modulsofaen har vi dermed hatt i ti år. Den er overmoden for en rens, men ikke for å byttes ut.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no