Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Det perfekte sengetøyet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-20, 23:13   #21
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.174
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Jeg elsker både sengetøyet fra Gant og fra Elegante.
Begge har glidelås nede, kun Gant har åpning i siden på putetrekkene.
Nå har jeg jobbet med sengetøy og er blitt litt særere enn hva jeg var på det området....
Celso deLemos har nydelig egyptisk bomull, ensfarget. Der kan du velge hvordan du vil ha det mtp glidelåser og åpninger osv.
Er overraskende fornøyd med Cloud serien fra Borås Cotton og egentlig.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-20, 23:14   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Har et fra Kid jeg elsker. Usikker på om det er egyptisk bomull, men det er i alle fall deilig. Normalt bruker jeg kun satin.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-20, 23:16   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Var nylig på Gant-outleten på Ålgård. Får ta en ny tur. De hadde sengesett, men jeg så ikke på det da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-20, 23:17   #24
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.174
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Ett par av seriene fra Mill Notti har forresten sideåpning på putetrekkene.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-20, 23:17   #25
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det rutete?

Det øverste var også på salg, men kun dobbeltdynetrekket. Jeg vil gjerne ha hvitt, så jeg venter til selger.

Hvis du er medlem i kundeklubben deres, får du beskjed om salgene på forhånd. De har altid 50 % avslag på noe. Akkurat nå er det bla småmøbler interiørstæsj og lamper og saueskinn og håndklær på tilbud.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-20, 23:17   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Hvis du er medlem i kundeklubben deres, får du beskjed om salgene på forhånd. De har altid 50 % avslag på noe. Akkurat nå er det bla småmøbler interiørstæsj og lamper og saueskinn og håndklær på tilbud.

Stemmer. Er medlem. Fikk en mail for ikke så lenge siden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 11:10   #27
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Jeg kjøpte forøvrig et dynetrekk på HM home hvor knappene smeltet i tørketrommelen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 11:28   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg kjøpte forøvrig et dynetrekk på HM home hvor knappene smeltet i tørketrommelen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 12:00   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg liker sengetøy fra Høie.

Jeg har Høie-sett som jeg har hatt og brukt siden nittitallet. Kvalitet!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 13:15   #30
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Jeg har også hatt Georg Jensen sengetøy, utrolig deilig og mykt. Mener det var knytting i bunn og åpning i putetrekk kan jeg ikke huske hvordan var.

Utflyttet eldstepode har arvet det, jeg ville ha nytt sengetøy da jeg skilte meg ;-)

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 13:52   #31
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Jeg hater vårt sengesett i egyptisk bomull fra kid. Det er virkelig ikke noe for meg. Det klistrer seg til kroppen istedenfor til dyna og det er skikkelig ubehagelig. :bidrar:

Damask fra kid derimot er jeg veldig fornøyd med. Det holder seg mye bedre på plass. Det har trykknapper på dynetrekket, men putetrekkåpningen er ikke i siden.

Ellers er Høie overlegen i kvalitet synes jeg.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 14:05   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Hm. Takk for info!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 14:18   #33
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Jeg må innrømme at jeg ikke synes KIDs sengetøy er så bra. I satin synes jeg det er noe litt stikkete, på et vis. De ser veldig fine ut, men når jeg legger meg i det så føles det ikke digg. De i egyptisk bomull er bedre, mye bedre, men om du først skal ha noe i egyptisk bomull så er det mange andre merker som jeg synes holder vesentlig bedre kvalitet. Gant er dyrere, men jeg synes de gir en helt annen følelse, og så holder de seg bedre.

(Egyptisk bomull, det er så forum, det.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 14:25   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Ja, det er veldig rart med den satengen fra KID! Vi har et laken i det, og det er liksom stikkete og glatt på samme tid. Føles nesten litt kunststoff ut.

Og siden bomull er så ekstremt miljøvennlig å dyrke er det bedre å betale litt for ett som holder, enn å kjøpe mange billige. KID sine er ganske tynne, og blir slaskete fort. Gant er ganske tykk bomull som holder seg godt lenge. Det koster det hvite ut av øyet, men finnes på salg i ny og ne.

Jeg skjønte ikke hva du mente med at mønsteret må være likt og vende ut i rommet, Hyacinth.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 14:27   #35
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Jeg er sær og fikser ikke sateng, egyptisk bomull e.l. Jeg misliker at sengetøy er for glatt, og da blir de fort for kalde for meg også. Bruker krepp i sommerhalvåret og flanell i vinterhalvåret.

Vil du ha et veldig godt jerseylaken som er Kid sitt interlock utrolig deilig. Finnes dog bare i hvitt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 14:35   #36
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Vi hadde et favorittrekk fra Høie i sateng. Det var mykt, men mykt blir tilslutt slitt hull på. Etter 15 år engang. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 15:06   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Tally: Jeg mener at jeg ikke liker at det er for eksempel store knapper (som vi har i fotenden på et sett), border eller andre fysiske pynteting som påvirker teksturen, for da må jeg passe på at den siden ikke ligger ned mot kroppen. Vi henger dynene ut vinduet hver eneste morgen, og jeg liker å slenge dem tilbake på senga uten å måtte tenke på hvilken side som skal være opp og hvilken som skal være ned. Et bittelite problem, I know, men jeg liker bedre når dyna er lik på begge sider.


Sist redigert av Hyacinth : 12-10-20 kl 15:19.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 15:08   #38
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Vi har for øvrig noen fantastiske sengetrekk som er kjøpt på bohus. Det har glidelås på både putetrekk og dynetrekk

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-20, 00:53   #39
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Myyk sengetøy har jeg planer om å prøve.
https://www.myyk.no/

Vi har kjøpt Myyk, utrolig godt. Har fra før bomulssateng fra Høie og Princess, og syns Myyk er på høyde med Høie.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-21, 11:13   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte sengetøyet

Jeg (ønsket meg og) fikk sengetøy fra Myyk til jul. Og herreminhatt! Det er virkelig det beste sengetøyet jeg noensinne har sovet i! Det har en helt spesiell myk følelse mot huden. Det er sånn at det er vanskelig å stå opp. (Ja, vanskeligere enn før. )

Anbefales!

Tilfredsstiller også alle mine kriterier bortsett fra glidelås, men det er ingen krise. Knapper er vel kanskje vel så greit.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no