Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

[mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-14, 17:06   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Premissene er ikke mer definert enn det overskriften sier. Hva burde man prøve? Enten alene eller sammen med mat?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 17:09   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.635
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Ripasso og amarone.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 17:11   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Ripasso og amarone.

Er det mulig å forklare hvorfor på noe vis?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 17:12   #4
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Limpistol.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 17:36   #5
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Åh! Jeg henger her litt, til jeg er ferdig med å fullamme. Det vil si, jeg kan jo kjøpe inn etter hvert og ha stående litt. Jeg tar gjerne imot mer konkrete tips også!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 18:05   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

For å krysse over fra den andre tråden, så synes jeg alle som liker den mye omtalte Blue Nun, burde prøve annen søt riesling. For nesten alle andre søte rieslinger er bedre, og er den godt lagd, er den helt himmelsk. Sjekk polhyllene for sødmegrad (det er et kakediagram der), og kjøp noe som det står Spätlese eller Auslese på. Verdt et forsøk!

Dessuten synes jeg alle burde sjekke om de liker lagret vin. (Det kan bli dyrt, men det er verdt det!) For eksempel er Juvé y Camps Reserva de la Familia en riktig god lagret cava.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 20:12   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Bør man prøve blue nun hvis man liker endel rieslingviner? Neida, men jeg fikk akutt behov for å finne ut hva det smaker kjenner jeg.

Jeg liker godt rødviner som gjerne er litt kraftige, men ikke har veldig bitter ettersmak. Uten at jeg greier å navngi noen i farta. Og så liker jeg sånne viner det alltid serveres mye av rundtforbi som det sikkert er skummelt å engang nevne navnet på her, men sånn som coronas og de som ligner. Sikkert veldig lavpannevin, men jeg liker den. Første gang jeg likte vin på ordentlig (jeg trente veldig lenge før jeg fikk til noe annet enn søte hvitviner) var da vi var i Frankrike et sted og fikk servert sånn fransk kjøttgryte sammen med en ganske godt lagret, kraftig bourgognevin. Da fikk jeg den opplevelsen av vin og mat som var ok hver for seg, men som var himmelsk sammen fordi de utfylte hverandre. Og etter det har jeg i grunnen likt rødvin også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 20:20   #8
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

For å krysse over fra den andre tråden, så synes jeg alle som liker den mye omtalte Blue Nun, burde prøve annen søt riesling. For nesten alle andre søte rieslinger er bedre, og er den godt lagd, er den helt himmelsk. Sjekk polhyllene for sødmegrad (det er et kakediagram der), og kjøp noe som det står Spätlese eller Auslese på. Verdt et forsøk!

Dessuten synes jeg alle burde sjekke om de liker lagret vin. (Det kan bli dyrt, men det er verdt det!) For eksempel er Juvé y Camps Reserva de la Familia en riktig god lagret cava.

Tips notert selv om jeg ikke regner meg som en nybegynner, men mer som en godt marinert seiging. Brut Nature og Extra Brut får alltid hjertet til å slå litt raskere.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 20:22   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Sitat:

Aroma preget av sitrus og eple, hint av krydder, gummi og litt kjeks.

Jeg synes sånne vinbeskrivelser er fantastisk festlige. Jeg ble faktisk litt skuffet da jeg skjønte at alt var bare druer. Men jeg skal prøve den der. Det var jo ikke så desperat dyr.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 20:35   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Jeg er ingen vinkjenner, men jeg har noen jeg kjøper fast, fordi jeg syntes de er veldig gode. Jeg foretrekker rødt og italiensk. (og amerikansk - zinfadeldruen)

- Amarone, Tomassi - Valpolicella
- Tomassi Ripasso Viticoltoro
- Zinfadel Ravens Wood
- Zinfadel Sonoma

Viner innenfor ulike prisklasser egentlig.
Du drakk en Valpolicella vin hos meg sist, den syntes du var veldig god.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 21:17   #11
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Jeg er ikke flink med vin, men håper det er i orden at jeg svarer for det.

Jeg liker godt Ripasso, det er en heller søtere enn tørr rødvin som er god å drikke for seg selv (og sikkert også til noe mat). Min favoritt er denne


Og så syns jeg Brown Brothers Shiraz er god. Den er heller ikke for tørr, men mer fruktig.


Av hvitviner liker jeg godt søt riesling (men har aldri likt Blue Nun), som f eks Dr Loosen sin Riesling Kabinett. Den er søt, og egner seg egentlig ikke til så mye mat annet enn noe salt vil jeg tro, men godt å ha i glasset (og lav alkoholprosent så man kan nippe til den hele kvelden uten å bli mer enn høyst brisen).


Og Laroche Chablis/St Martin, som er mindre søt, og egner seg godt til sjømat (tror jeg), ble en ny favoritt i sommer.


Av disse tipper jeg at det er kun Brown Brothers Shiraz som kunne blitt anbefalt av en vinkjenner, men siden du foretrekker litt lette viner (om jeg forstod innlegget riktig) tenkte jeg at det kanskje var interessant med de andre også. Dr Loosen er vel en litt puteflau vin, men min absolutte favoritt om jeg kun skal drikke uten mat til, og ikke minst om det er snakk om flere glass.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 21:31   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Jeg synes alle kan si hva de liker og anbefaler jeg altså, det trenger slett ikke være en sosseflashetråd.

Og Odelia, jeg tror vi har samme vinsmak, der har du noen av mine favoritter på hvitvinssiden i hvertfall.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 21:39   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Jeg tar gjerne i mot vintips, jeg er et vanedyr når jeg er på polet - livredd for å prøve noe nytt. Når jer er ute på middag og får servert god vin tar jeg bilde av etiketten, for navn på vin sklir fort ut av hodet.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 21:40   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Lur du, fløyel! Jeg glemmer dem alltid, det er noe av problemet her.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 21:48   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Etter at vi var i Piemonte i fjor så har jeg virkelig fått sansen for viner derfra. Jeg er ikke spesielt gladi vin, men Baroloviner blir aldri feil hos oss. Jeg er personlig ikke så glad i Amarone og Ripasso.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 21:50   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Etter at vi var i Piemonte i fjor så har jeg virkelig fått sansen for viner derfra. Jeg er ikke spesielt gladi vin, men Baroloviner blir aldri feil hos oss. Jeg er personlig ikke så glad i Amarone og Ripasso.

Vi har drukket masse Amarone (og forsåvidt ripasso) de siste årene. Jeg merker at jeg har fått litt nok Amarone og velger i retning lettere viner for tiden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 22:14   #17
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.759
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Jeg har i det siste holdt meg til Chakana og Falernia. Relativt billige viner, så jeg regner med de ikke er "bra nok". Hva må jeg ev. bytte til for å få en enda bedre vinopplevelse?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 23:27   #18
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?

Eg liker best litt lette rødvinar og vel gjerne ulike variantar av Valpolicella eller Chianti, viss eg skal ha rødvin. Eg kjøper vel oftast den som heiter Villa Borgetthi.

Før drakk eg mykje Rijoa-viner, men nå synest eg dei er litt i tyngste laget og får lett hodepine av dei.

Elles kan eg tipse om Vivino, ein app eg har funne. Her kan ein ta bilete av etikkettar og få opp informasjon om vinen, lagre og gi stjerner (og så klart koble opp mot andre sosiale medier og finne facebookvenner, men det har ikkje eg gidda å gjere). Fin sak for å hugse vin. Der har eg lagra "God til ørret, 1. juledag hos svigermor"-kvitvinen, for eksempel. Og slike notater er fine å ha, når ein skal sette saman mat og vin seinare.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Bør man prøve blue nun hvis man liker endel rieslingviner? Neida, men jeg fikk akutt behov for å finne ut hva det smaker kjenner jeg.

Nei, den smaker russetida.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no