Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Trådløst nettverkskort :aargh:

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-07, 09:10   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Trådløst nettverkskort :aargh:

Har en bærbar maskin hvor det fungerer helt utmerket å koble seg på med trådløst nettverkskort. Nå har vi fått ny stasjonær, også den med trådløst kort i, men det går så ulidelig treigt, og det er så dårlig signalkvalitet at det er nesten umulig å komme på nett med den.
Noen som har en ide på hva som kan være årsak??
Jeg brukte den stasjonære i nettbank i sted, og det var bare tull - datt ut osv. Slo den av og slo på den bærbare, og det går som bare det.

  Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 10:24   #2
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:



Svarer fordi det så så trist ut med en tråd uten noen svar i. :i julestemning:

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 10:26   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

Hoho - takk du

  Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 10:28   #4
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

Ho-Ho, bare hyggelig. :julenisse:

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 10:29   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

Er kortet satt riktig opp?
Min mor plagdes med det samme nylig, da hadde maskinen selv restartet seg så hun fant ikke sitt eget nett. Hun var blitt pålogget et ekstrernt nett.
Sjekk innstillingene på maskinen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 10:48   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

Jeg vet at jeg er pålogget riktig nett, for må logge på fysisk hver gang. Det virker som om det tar dårligere imot signaler fra routeren?

  Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 10:49   #7
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

Hva slags tråløskort har den stasjonære? Det er veldig forskjell på hvor godt antennene til disse kortene tar inn. Vår stasjonære har trådløst nett via en USB-stick, og vi var nødt til å bruke en forlengerkabel (for USB) og få den litt vekk fra selve boksen for å få akseptabelt signal.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 11:01   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

Den står i et annet rom enn routeren, så skulle ikke tro at det var årsaken?
Uttaket til internett er i stua, bak sofa, og der står også routeren, og pc står på soverommet.
Skal slå på nå og se hva slags kort det er

  Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 11:04   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

Kortet heter Realtek 8185 Extensible 802.11b/g Wireless Device.
Vet at noen andre husholdningsapparater bruker samme frekvens - f.eks mikro og trådløs telefon, men trådløs telefon har vi ikke - og mikroen er sjelden i bruk.

  Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 11:13   #10
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

Hm, det ser jo ut til å ha en ålreit ekstern antenne og greier. Har du prøvd å skifte kanal på ruteren? (Ikke at jeg har så stor tro på det, men verd forsøket).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 11:26   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

Har forsøkt å oppdatere driver, så skal se om det blir bedre.
I verste fall får jeg vel bare bite i det sure eplet og bruke kabel

  Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 13:07   #12
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

Jeg var i hvertfall veldig snill som bumpet tråden din!

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 13:11   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

Det var du, for da fikk jeg flere svar :juleklem:

  Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 14:07   #14
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 15:36   #15
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

Dette kan være flere ting.

1:Mange enheter på samme frekvens, som gir forstyrrelser. Prøv og bytte frekvens.
2:Antenne som ikke er festet skikkelig. Sjekk om den er skikkelig skrudd inn i kortet. Hvilken signalstyrke får du forresten?
3:Pc'en står i en "blind spot", dvs at det er noe som stenger for signalene (murvegg e.l.). Forsøk og flytte litt på maskinen, ofte skal det ikke mer enn noen centimeter til av en eller annen grunn.

Du kan kjøpe antenneforlengere for en billig penge på bl.a. Claes Ohlsson, så kan du eksperimentere litt med hvor du får best signal.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 18:30   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

Dette kan være flere ting.

1:Mange enheter på samme frekvens, som gir forstyrrelser. Prøv og bytte frekvens.
Har ikke noe annet trådløst. Så at microbølgeovn kan gi forstyrrelser, og trådløs telefon. Har micro men ikke trådløs tlf.
Er det andre ting som kan forstyrre da?
2:Antenne som ikke er festet skikkelig. Sjekk om den er skikkelig skrudd inn i kortet. Hvilken signalstyrke får du forresten?
Jeg får aldri mer enn signalstyrke 2, som oftest 1 eller at det ikke er mulig å koble seg på i det hele tatt.
Med den bærbare, som står på samme rom, bare at oppå skrivebordet er det aldri noe problem og jeg har full signalstyrke.
3:Pc'en står i en "blind spot", dvs at det er noe som stenger for signalene (murvegg e.l.). Forsøk og flytte litt på maskinen, ofte skal det ikke mer enn noen centimeter til av en eller annen grunn.
Skal prøve det ja.
Har oppdatert routeren også i dag, men det hjalp ikke, samt at jeg har lastet ned siste versjon av trådløskortet.

Du kan kjøpe antenneforlengere for en billig penge på bl.a. Claes Ohlsson, så kan du eksperimentere litt med hvor du får best signal.
Får prøve det om det ikke fungerer med noe annet.
Takk for tips

  Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 18:40   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

Nå har jeg sett bak der, og det er ikke noen antenne der. Men det er tydelig noe man kan skru på - antakelig en sånn antenne da?

  Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 19:04   #18
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

Da er det mulig at du mangler antenne. Det pleier og være en antenne på noen cm som du skal skru fast i nettverkskortet (uten at jeg kjenner den modellen du har). Det skal i utgangspunktet være med, så jeg ville sjekket i esken, evt spurt i butikken.

Når det gjelder frekvenser så tenkte jeg mer på at om det et andre trådløse nettverk i nærheten. Her vi bor får jeg inn mellom 8-12 trådløse nettverk, de gjelder det og finne en frekvens som ikke alle bruker

(EDIT: Hvis du ser på det bildet her, så ser det ut som at det skal være en antenne på kortet ditt, så da er det nok den som mangler!)


Sist redigert av Juste : 17-12-07 kl 19:10.
Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 22:36   #19
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trådløst nettverkskort :aargh:

Det var ikke jeg som pakket den ut av esken, så da skal jeg ta en tur på loftet og se igjennom esken den kom i. På mitt kort er det nemlig bare det festet ser jeg - en sånn messingdings som stikker en liten cm ut, for å skru på antenne ja.
Tusen takk for svar!!

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no