Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Apple TV

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-11, 09:57   #41
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Apple TV

Hvorfor er boxee bedre enn popcorn hour? Dvs hvorfor skal vi kjøpe boxee neste gang?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 10:03   #42
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Jeg er ikke så veldig inne på specs, men jeg synes den er bedre i bruk. Både jeg og mannen, og mamma som også har byttet ut popcornhour med boxee er mer fornøyd med den. Men den krever HDMI. Kanskje mrc er litt mer inne på forskjellene enn meg?

Vi hadde den første utgaven av Popcorn Hour så kan jo være den er blitt bedre siste par årene? Men Boxee virker raskere, har heller aldri hatt problemer med at den ikke spiller filer. Vi hadde litt problemer med en oppdatering i august, tok kontakt med de og fikk det fikset veldig fort. Gode kundeservice.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 10:05   #43
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Er ikke Boxee den som ser så rar ut og står litt på halv tolv? :shallow:

Vår eple-boks er koblet til Sourrounden, gjennom en digital lydkabel. Het den optisk lydkabel tro? Det høres litt feil ut, men jeg innbiller meg at det var det den het.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 10:29   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Er ikke Boxee den som ser så rar ut og står litt på halv tolv? :shallow:

Vår eple-boks er koblet til Sourrounden, gjennom en digital lydkabel. Het den optisk lydkabel tro? Det høres litt feil ut, men jeg innbiller meg at det var det den het.

Men det hjelper vel ikke, hvis ikke boksen selv gir 5-kanals lyd?

Jeg begynner å snuse på boxee-en. Oh, the pressure of a choice! Er den like superduperfuperenkel å sette opp som jeg er sikker på at Apple-TV er? Bråker den? Er den stygg? :shallow:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 10:38   #45
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men det hjelper vel ikke, hvis ikke boksen selv gir 5-kanals lyd?

Jeg begynner å snuse på boxee-en. Oh, the pressure of a choice! Er den like superduperfuperenkel å sette opp som jeg er sikker på at Apple-TV er? Bråker den? Er den stygg? :shallow:

Det med lyden aner jeg ikke, jeg er ikke maks opptatt av sånt. Det kommer hvertfall lyd fra høytalerene bak sofaen. : også blånd:
Hvis Boxee boksen er den jeg tror den er syns jeg den er stygg. Men det er jo en smakssak. Og epleboksen er jo så fin.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 10:57   #46
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Åh Popcorn Hour. Det var vår første mediaspiller. Gjorde livet mye enklere. Og så ble den overopphetet og byttet ut med boxee. Verden av forskjell. Men Popcorn Hour er jo også veldig god.

Har en Popcorn Hour C200, som også er Blu-ray-spiller. Bakgrunnen for at vel denne fortsatt står i tv-benken er at det kan komme et behov for å spille av DVD og Blu-ray. Ungene er for så vidt også kjent med den - den er ikke så brukervennlig og funksjonsrik på en måte, men samtidig er det såpass lite valg at de raskt finner fram til barnefilmene som ligger på NAS-en i nettverket.

Hadde tidligere Popcorn Hour A-100. Genial når den kom, bl.a. fordi den taklet 1080P MKV - og det begynner å bli en del år siden.

Popcorn Hour skal ellers ha skryt for gode fjernkontroller. Fjernkontrollen på C-200 er radiobasert i stedet for IR. Fungerer fantastisk mye bedre. Ulempen er at de fleste universalfjernkontroller ikke støtter radio.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 10:58   #47
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det med lyden aner jeg ikke, jeg er ikke maks opptatt av sånt. Det kommer hvertfall lyd fra høytalerene bak sofaen. : også blånd:
Hvis Boxee boksen er den jeg tror den er syns jeg den er stygg. Men det er jo en smakssak. Og epleboksen er jo så fin.

Synes Boxee Box-en er råstilig :-)

Ellers leverer også Iomega Boxee: http://iomega.com/iomegatv-media-center/

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 11:02   #48
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men det hjelper vel ikke, hvis ikke boksen selv gir 5-kanals lyd?

Jeg begynner å snuse på boxee-en. Oh, the pressure of a choice! Er den like superduperfuperenkel å sette opp som jeg er sikker på at Apple-TV er? Bråker den? Er den stygg? :shallow:

Det er en helt svak suselyd fra Boxee. Saken med denne er at den har en relativt kraftig prosessor som trenger litt avkjøling. Men vil ikke si at den støyer.

Boxee er for så vidt enkel å sette opp. Spørsmålet er litt hvordan man ønsker å sette den opp. F.eks. har man et stort arkiv av film, tv, musikk etc. på f.eks. en NAS eller en pc i nettverket og ønsker det tilgjengelig på Boxee Box-en er det bittelitt ekstra konfigurasjon. Også bilder kan den vise via lokalnettverket på denne måten.

Test av Boxee Box med en del skjermdumper: http://www.idg.no/pcworld/tester/fot...icle186301.ece

Har skjedd litt med programvaren siden den gang, men hovedessesen er den samme.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 11:32   #49
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apple TV

Jeg har falt av lasset her.

Men vet at overraskelsen hadde vært stor om han fikk apple-tv.


Sist redigert av Sonar : 09-11-11 kl 21:16. Årsak: Kom på at mannen kan havne innpå her hvis han søker. Dumt å avsløre bursdagsgaven.
Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 11:38   #50
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apple TV

Men for oss som kjøper alt gjennom iTunes, har amerikansk iTunes konto, iPad, iPhone og iPod, er Apple tv det enkleste?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 11:43   #51
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Men for oss som kjøper alt gjennom iTunes, har amerikansk iTunes konto, iPad, iPhone og iPod, er Apple tv det enkleste?

Det vil jeg tro.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 11:46   #52
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apple TV

Men er der mulig å rippe dvdene til ungene og legge de på data eller padde for å se på Apple tv?

Lagres ting forresten på den Apple boksen?

Kan man feks legge filmer man har kjøpt eller rippet på en ekstern harddisk og koble til? Jeg ser for meg at vi slipper å kjøpe nye DVDer i et bankende kjør hvis det kan gjøres sånn, for da får ikke ungene til å ødelegge de, eller se de i filler....

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 11:51   #53
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apple TV

Gamle AppleTV hadde harddisk der ting ble lagret. Nye har vel en liten cache som vel egentlig bare er for mellomlagring, så det lagres ikke lokalt på Apple TV 2. Hensikten her er i all hovedsak at man skal handle via iTunes. Og at man har en maskin ellers vel i huset som evt. har ting liggende.

Man kan rippe og gjøre det tilgjengelig i iTunes, for videre avspilling på boksen.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 11:53   #54
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Men for oss som kjøper alt gjennom iTunes, har amerikansk iTunes konto, iPad, iPhone og iPod, er Apple tv det enkleste?

Ja, det er mer denne typen bruk den er tiltenkt - og ikke så mye fokus på hva du evt. ellers måtte ha selv. Naturligvis, en del typer media kan importeres direkte i iTunes.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 11:54   #55
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apple TV

*klipp og lim*

Jeg vil ha mediasenter, men vet ikke hva.

Vi har Ipad, Iphone, Macbook, TV, Blurayspiller og PVR Dekoder fra Canal digital. Jeg bruker stort sett ipad eller mac til å se tv-serier. Jeg kunne tenke meg muligheten for å rippe dvd/bluray filmene til ungene for å kunne spare diskene.

Jeg vil ha et system som er brukervennlig, også for barna.

Hva trenger vi?

Appel Tv, Boxee, AC ryan? Noe med HDD tilkobling, eller Mac mini?

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 12:12   #56
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Men for oss som kjøper alt gjennom iTunes, har amerikansk iTunes konto, iPad, iPhone og iPod, er Apple tv det enkleste?

Hvordan får man amerikansk iTunes?

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 12:14   #57
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apple TV

Jeg husker ikke lenge hvordan jeg gjorde det..

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 12:20   #58
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Hvordan får man amerikansk iTunes?

http://snakk.klikk.no/blogs/b/jthore...-til-ipad.aspx

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 12:26   #59
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Tsk, jeg tror du egentlig, sånn innerst inne, har bestemt det jeg. Sleng ivei bestillingen, i verste fall kan du jo selge den videre til noen andre som har blitt interessert i løpet av tråden.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 13:39   #60
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

*klipp og lim*

Jeg vil ha mediasenter, men vet ikke hva.

Vi har Ipad, Iphone, Macbook, TV, Blurayspiller og PVR Dekoder fra Canal digital. Jeg bruker stort sett ipad eller mac til å se tv-serier. Jeg kunne tenke meg muligheten for å rippe dvd/bluray filmene til ungene for å kunne spare diskene.

Jeg vil ha et system som er brukervennlig, også for barna.

Hva trenger vi?

Appel Tv, Boxee, AC ryan? Noe med HDD tilkobling, eller Mac mini?

Mac mini, eller for så vidt en "mini-pc" i form av Asus Eee Box o.l. kan være det mest fleksible. Da får man på en måte noe som støtter alt som måtte være av tjenester - og alt av forskjellige filmleietjenester som det finnes klient for i vanlige operativsystemer.

F.eks. kan man da også benytte tjenester som Viaplay, som nå begynner å bli en ganske interessant Video on demand-tjeneste som ikke koster mange kronene per måned. JEg tror man mer går mot "abo-løsninger" i stedet for "stykkprisbetaling" på en del slik tjenester.

Canal Digital Go-tjeneste er jo per i dag med mer innhold via nettleser enn via Go-tjenesten på PVR-en.

En enkel mini-pc med Windows 7 koster vel 2500 kr. Den spiller HD-video uten problemer, og man kan installere Spotify, Wimp eller hva det måtte være. Man kan bruke NRKs nett-tv, og nett-tv fra andre aktører. Man kan bruke de forskjellige Video on demand-løsningene, inkludert iTunes.

Brukervennligheten blir på en måte ikke like god, men det blir en boks som dekker over langt mer. F.eks. for film og tv-serier i form av lokale filer + en del nettbasert innhold kan man jo også installere Boxee.

AC Ryan synes jeg ellers skuffer litt når det gjelder brukervennlighet. De har for så vidt kommet med en Android-basert løsning, men hvordan den er i praksis er det vel ingen som vet enda. De andre boksene spiller for så vidt alt av lokale filer og er rimelige.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no