Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning eller egen sone?
Åpen kjøkkenløsning 43 28,86%
Egen "sone" 102 68,46%
Samma det, vel, kjøkken er kjøkken! 4 2,68%
Har ikke kjøkken 0 0%
Deltakere: 149. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-11, 21:21   #21
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Jeg foretrekker halvåpen, med mindre kjøkkenet kan være helt enormt. I huset vårt i Norge har vi egen sone (selv om det ikke er dør mellom stue og kjøkken er det bare vanlig døråpning og den vender ut mot den delen av stua som egentlig er en slags gang.) Vi har stort spisebord på stua og lite spisebord på kjøkkenet, og jeg hater intenst å stå aleine på kjøkkenet når det er gjester på stua. Men her i hippieland er det vidåpent og selv om jeg har hatt det i de to første boligene mine må jeg innrømme at jeg nå oppfatter det som litt upraktisk ifht. kjøkkenmaskin/tv, at det ikke er et ekstra rom hvor mødrene kan snakke uforstyrret mens ungene leker på stua osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:30   #22
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Vi har en halvåpen løsning og er veldig fornøyd med det, man har kontakt med spiseplassen fra stue, men selve matlagingsdelen er ikke synlig.
Matos vil selvsagt sige ut i stuen for det er ikke mulig å stenge for, men det er ikke noe problem med ventilator.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:32   #23
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Jeg drømmer om å kunne lukke kjøkkendøren så gjestene ikke ser rotet når middagen serveres.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:33   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Men gjestene bryr seg ikke om rotet. Helt sant! Det er viktigere for meg å ha kontakt med gjestene, samtidig som jeg får gjort ting på kjøkkenet. Og ikke minst når det er gjestene som er på kjøkkenet, og gjør ting for meg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:34   #25
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Jeg synes det er litt deilig å ha fri fra gjestene også, jeg.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:40   #26
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.837
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Egen sone, uten tvil.
Vi har stort kjøkken, med dobbel skyvedør i glass ut til stuen. (Glassdørene kommer ikke ut der vi sitter, så vi ser ikke arbeidsdelen på kjøkkenet gjennom døren.)
Dørene står som regel alltid åpne, men det er deilig å kunne lukke de igjen med tanke på stekeos m.m.
Har prøvd både åpen kjøkkenløsning og egen sone.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:56   #27
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Egen sone!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:56   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men gjestene bryr seg ikke om rotet. Helt sant! Det er viktigere for meg å ha kontakt med gjestene, samtidig som jeg får gjort ting på kjøkkenet. Og ikke minst når det er gjestene som er på kjøkkenet, og gjør ting for meg.

Nei, de gjør sikkert ikke det, men jeg gjør. Jeg er så utrolig rotete og ustrukturert av meg at kjøkkenet blir fullstendig kaos bare av å lage frokost.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:06   #29
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Sist vi hadde åpen løsning, hadde vi oppvaskmaskin og oppvaskområde rett i glaninga fra spiseplassen. Resten var supert, men akkurat det hadde jeg endret på slik at oppvasken naturlig ble stående på den veggen som ikke var midt imot spiseplassen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:44   #30
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Vi har to soner og er strålende fornøyd. Vi kan lukke døra sånn at lydene på kjøkkenet ikke forstyrrer stua. Eller hvis jeg vil sitte på kjøkkenet med radio, kaffe og avis mens det er tv på i stua. :sjelefred:

Vi har spiseplassen rett utenfor kjøkkenet. Så hvis det skal gjøres noe på kjøkkenet når vi har gjester er vi rett ved siden av. Hvis vi skal brase og herje kan det lukkes. Vi har også en liten spiseplass på kjøkkenet så vi slipper alle smulene i stua, og gjester som vil drikke vin mens jeg braser er hjertelig velkommen dit.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:45   #31
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Vi har åpen løsning,- og jeg synes det er helt supert! I hvert fall mellom kjøkken og spisestue. Stua er det ikke så nøye med, for gjester havner alltid ved spisebordet (langbord). Det beste er å kunne lage mat og rydde mens man skravler. Vi har en halvøy mot spisebordet, så det er fint å stå der og dandere osv. Som regel hjelper gjester til, eller henger over benken med en kopp kaffe. Veldig koselig. Oppvasken blir alltid ryddet underveis (takket være ryddig mann...), så det er ikke noe problem.

Vi planlegger oppussing, og da med dobbeldør mellom kjøkken og spisestue. Lurer litt på om jeg angrer litt og synes det blir litt for lukket... :hm:

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:53   #32
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Vi har lukket vår åpne løsning nå. Mye bedre. Men jeg skulle gjerna hatt større kjøkken, og større stue. Større hus igrunn, men skal ikke klage.
Sånt kjøkken som Katta skisserer høres perfekt ut!

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:02   #33
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Jeg foretrekker kjøkken som egen sone. Vi har hadde åpen løsning ett sted vi bodde, og jeg savnet en kjøkkendør.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:03   #34
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Jeg liker romslig kjøkken med dør og vinduer. Likevel synes jeg åpen løsning ofte er det beste om man trenger smidige løsninger for å utnytte plassen.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:09   #35
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Om kjøkkenet er stort, så et eget rom. Hvis ikke er åpen løsning finest.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:13   #36
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Vi har eget kjøkken, med dør som kan stenges inn til stua og gangen. Kunne ikke tenke meg åpen løsning. Det jeg derimot kunne ønske meg var et enda større kjøkken, med plass til en liten sofa og en tv, sånn at kjøkkenet blir mer som et allrom.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:24   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Vi har åpen kjøkkenløsning, og ønsker oss ikke noe annet heller. Jeg bruker mye tid på å lage mat hver dag, så det greit å kunne være sammen med familien også når jeg gjør dette.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:32   #38
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Opprinnelig lagt inn av M@M, her.

Vi har åpen løsning,- og jeg synes det er helt supert! I hvert fall mellom kjøkken og spisestue. Stua er det ikke så nøye med, for gjester havner alltid ved spisebordet (langbord). Det beste er å kunne lage mat og rydde mens man skravler. Vi har en halvøy mot spisebordet, så det er fint å stå der og dandere osv. Som regel hjelper gjester til, eller henger over benken med en kopp kaffe. Veldig koselig. Oppvasken blir alltid ryddet underveis (takket være ryddig mann...), så det er ikke noe problem.

Her kan jeg bare signere :lat:
Vi har stort kjøkken/spisestue og delvis åpent mot stuen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:38   #39
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Jeg foretrekker absolutt egen sone, slik vi har det nå. Huset vi bor i nå hadde blitt kult med åpen løsning, men vi valgte å beholde kjøkkenet som eget rom da vi pusset opp. Har nemlig hatt åpen løsning i tidligere boliger, og har erfart at vi liker å kunne lukke døren. Både i forhold til rot på kjøkkenet, og i forhold til å kunne velge å være adskilt fra resten av familien/gjestene. Vi har ofte store selskaper, og det er mye bedre for meg med adskilt kjøkken.
Har plass til spisebord til oss 6 + et par venner på kjøkkenet, jeg liker at vi har ett hverdagsbord der og et digert bord i spisestuen til selskaper og større middager.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:44   #40
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Egen sone som at man har spisestuebord i stua er ikke aktuelt her. Jeg synest det er veldig koselig å lage mat mens gjestene er nær meg, og rot er jeg ikke så redd for. Lenger.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no